Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Ford Mustang totálně propadl v crash testu, má dvě hvězdy. Co nová Volva?
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ford dorazil k nárazovému testu Mustangu ještě s provedením před faceliftem a utrhl si další ostudu. S ním dorazila i Volva S90 a V90.
Máme tu vůbec první letošní kolo crash testů Euro NCAP. To proběhlo na základě stejných pravidel, jaká platila loni, což mj. znamená, že bez autonomních brzd či monitoringu jízdních pruhů tedy automobilky nemohou na pětihvězdičkové ohodnocení ani pomýšlet, přičemž kategorie asistenčních systémů se na celkovém verdiktu podílí 20 procenty. Dalších dvacet připadá na ochranu chodců, dvacet na ochranu dětí a čtyřicet na ochranu dospělých.
V rámci nového kola nárazových zkoušek máme k dispozici výsledky tří vozů, testovány ovšem byly pouze dva. Euro NCAP v případě Volva V90 rozhodlo, že kombík je minimálně stejně dobrý, ne-li lepší, než model S90. Proto zůstalo pouze u testu sedanu, který dosáhl pětihvězdičkového ohodnocení. Organizace přitom dodává, že tato dvojice kráčí ve stopách SUV XC90, které bylo shledáno nadmíru bezpečným.
S ohledem na fakt, že řeč je o Volvu, která je synonymem pro špičkovou ochranu, můžeme protentokrát kroky Euro NCAP přejít jen s tím, že sedan zkrátka není kombík. Odlišné jsou u obou verzí nejen karoserie, ale také třeba zadní náprava. Je tak dost možné, že reálné nárazové testy by se zvláště při zapojení zadních partií lišily více, než si v Bruselu myslí. To ale bezpečnost Volva nikterak nesnižuje.
Stranou této dvojice zamířil k nárazovým zkouškám Ford Mustang, jenž je vůbec poprvé v historii oficiálně nabízen globálně. Při pohledu na dvouhvězdičkový verdikt si ale nejspíše modrý ovál toto rozhodnutí vyčítá. i když značka provedla u evropského provedení řadu změn, aby v místních crash testech obstál.
Jednou z nepochopitelných je odejmutí bezpečnostního systému Forward Collision Warning. To k selhání Mustangu přispělo a automobilka to již i okomentovala. Dle šéfa australského oddělení pro styk s veřejností Martina Günsberga problém tkví v tom, že „hodnocení Euro NCAP je založeno na čtyřech pilířích, se silným zaměřením na asistenční systémy a rodinný charakter vozů“.
Tedy jinými slovy, Mustang selhal proto, že nebyl vybaven autonomními brzdami a monitoringem jízdních pruhů. Oba prvky má přitom dostat faceliftované provedení, které je dokonce někde nabídne i jako součást standardní výbavy. Proto podle Fordu vlastně nejde o problém, neboť Mustang je velmi bezpečným vozem, jak ostatně dokládají crash testy z Ameriky.
Jak si ovšem za chvíli řekneme, problémem pony caru není jen absence některých systémů, ale také řada dalších okolností, jež vedly ke vskutku nelichotivému ohodnocení. Tím ale na úvod končíme, nyní již přikročíme k samotným výsledkům nárazových zkoušek, které dle našeho dobrého zvyku projdeme v abecedním pořadí.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Ford Mustang
Výše jsme naznačili, že Ford dopadl v Bruselu hůře než sedláci u Chlumce. Není to přitom dáno jen absencí vyžadovaných elektronických berliček, byť samozřejmě ta má na finální verdikt nemalý vliv. Kategorie bezpečnostních systémů totiž byla hodnocena pouze 16 procenty, neboť Mustang disponuje pouze varováním při nezapnutých předních pásech. Lépe je na tom se 64 procenty ochrana chodců, kde výtka směřuje jen k ostrému lemu kapoty. Ta je ovšem aktivní, což snižuje riziko vážného poranění hlav pěších.
Tristní výsledky si ovšem Ford připsal za ochranu dospělé (72 %) a dětské posádky (32 %). V prvním případě zde totiž máme výtky k nedostatečnému nafouknutí airbagů, díky čemuž při čelním nárazu s odsazením dochází ke kontaktu hlavy řidiče s volantem a spolujezdce s palubní deskou. Ještě hůře jsou však na tom při nárazu celou přední částí cestující vzadu, u nichž dochází k podklouznutí pod bezpečnostní pás. Zvyšuje se tak riziko poranění kolen, stehen a pánve, navíc bezpečnostní pás bez předpínačů vytváří kritický tlak na hrudník. Hlavy zadních pasažérů jsou pak pro změnu v ohrožení při bočním nárazu.
Kritiku si Mustang vysloužil také za ochranu dětí, zvláště pak těch desetiletých, u kterých hrozí sklouznutí bezpečnostního pásu z ramene. Kromě toho dochází při bočním nárazu ke špatnému nafouknutí airbagu a tedy ke kontaktu hlavy vašich ratolestí s koncovým sloupkem. Aby toho pak nebylo málo, v případě usazení autosedačky na přední sedadlo není dospělá posádka dobře informována o deaktivovaném airbagu. Ačkoliv se tedy Ford často chlubí, že Mustang je sporťákem pro celou rodinu, z hodnocení Euro NCAP to příliš nevyplývá.
Tabulka s klíčovými výsledky Fordu Mustang
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Fordu Mustang na stránkách Euro NCAP.
Volvo S90 a V90
Přesunout se můžeme ke švédské dvojce, která si za ochranu dospělých připsala 95 procent, za ochranu dětí 80 procent, za ochranu chodců 76 % a za elektronické berličky 93 %. Díky tomu jsou Volva S90 a V90 daleko bezpečnějšími vozy než kterékoliv auto, jež Euro NCAP testovalo v uplynulém roce. Dle bruselské organizace jde dokonce o dvě ze tří nejbezpečnějších aut, s nimiž měla kdy co do činění. Asi přitom nebude divné, když zmíníme, že posledním členem tohoto klubu je XC90.
Při pohledu na výše zmíněné budeme tedy výtky hledat opravdu stěží, byť některé se přesto najdou. Kupříkladu při nárazu celou částí přídě dochází ke zvýšenému tlaku na hrudník u zadních cestujících, a to bez ohledu na fakt, zda jde o dospělé či děti. Hrana kapoty motoru pak není zrovna přívětivá vůči pánvím pěších, navíc vůz dostal do vínku i tužší hranu čelního okna a také souvisejících sloupků. Tyto nedostatky vůči chodcům ale bude posádka jen stěží shledávat jako vadu.
V rámci bezpečnostních asistentů má pak Volvo k dispozici takové množství standardních prvků, že v Euro NCAP museli vrnět blahem. Zvláště když další systémy mohou zákazníci najít v příplatkové výbavě. Jelikož se přitom pohybujeme v segmentu, kde již dochází ke značnému zaškrtávání doplňků, nepřekvapí, že Volva S90 a V90 v této kategorii dosáhla absolutního vrcholu. Tím bychom se ale pro dnešek mohli rozloučit, ostatně více než slova vám řeknou přiložené fotografie, tabulky a videa.
Tabulka s klíčovými výsledky Volva S90
Tabulka s klíčovými výsledky Volva V90
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volva S90 a V90 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva