Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Další dvojčata na obzoru: Audi R4 a Porsche Cayman
18.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spojování automobilek za účelem společného vývoje není nic nového a budeme se s ním v budoucnosti setkávat čím dál tím častěji. Nyní se objevily zprávy o spolupráci, která by se dala nazvat překvapivou. Porsche a Audi spojily síly a výsledkem mají být dvě nová kupé - Audi R4 a Porsche Cayman.
Informace o spojení dvou automobilek při vývoji tak exkluzivní záležitosti, jakou je dvousedadlové kupé s uprostřed uloženým motorem, nejsou zrovna obvyklé. Přesto je tomu tak a Audi pracuje na kupé R4, zcela novém sportovním modelu, který bude postaven na nové platformě sdílené s další generací dvojice Porsche Boxster/Cayman.
Byť si pak budou na trhu konkurovat, má zmíněné spojení svou logiku. Sníží náklady na vývoj a přesto zachová možnost významné individualizace výsledného auta. Audi bude zcela jistě chtít těžit z pověsti modelu R8 a proto bude R4 vybavena firemním pohonem všech kol quattro, kdy bude za normálních podmínek vyšší část výkonu (60 %) přenášena na zadní kola. To Porsche zůstane u tradičního pohonu čistě zadní nápravy.
Sdíleny by také měly být některé z motorů. Protože bude R4 v nabídce Audi posazena nad modelem TT, nejslabší motorizací bude starý známý 2,0 TFSI naladěný na výkon 272 k. Následovat má nový pětiválec 2,5 TFSI přeplňovaný kombinací mechanického kompresoru a turbodmychadla, jehož výkon dosahuje 335 k a který si svou premiéru odbude v modelu TT RS. Vyloučena není ani možnost zástavby některého z firemních šestiválců a možná i dieselových motorů. A právě první dva motory se mohou objevit i u Porsche. Důvodem je potřeba snížit celkové emise produkované automobilkou a k tomu se výborně hodí „maloobjemové” přeplňované motory s přímým vstřikováním.
Otázkou je sdílení dalších technických vymožeností, ale pro R4 se počítá s magnetickými tlumiči s nastavitelnou charakteristikou a systémem Drive Select, jehož prostřednictvím lze upravit chování řízení, podvozku a reakce plynu. Standardem má být 6° manuální převodovka, 7° dvouspojkový S-tronic bude za příplatek.
Samozřejmě, v dnešní době se nelze spolehnout, že se vyvíjené modely opravdu dočkají produkce, vzpomeňme si třeba na CS koncept od BMW. Je otázkou, jaký vliv bude mít na vývoj R4/Boxsteru zvýšení vlivu Porsche v koncernu VW, ale očekává se, že bude spíše pozitivní. Potvrdí-li se tato domněnka, R4 by mohla na trh dorazit v roce 2011, tedy krátce po nové generaci Boxsteru a Caymanu.
Zdroj autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 10 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 21:57 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.