Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy
6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také BMW 2 Active Tourer ctí dobrý výsledek, Mégane a Celerio si ale po testech EuroNCAP výskat nemohou.
Co jsme včera ve zprávě o crash testech Škody Fabia slíbili, to dnes plníme. Máme tu tedy informace o pěti dalších modelech, které si vzala na paškál organizace Euro NCAP. Ta u nás v poslední době nemá zrovna dobré renomé, neboť vyfabulovaný svět staví nad ten reálný. Pokud se přitom automobilky této hře přizpůsobí, pak jsou v jejím závěru odměněny pěti hvězdičkami, což je verdikt, který stále prodává. Problémem na celé věci je ovšem ten fakt, že vozy uzpůsobené normovaným nárazům mohou fatálně selhat v případě srážky odpovídající skutečnému světu, jak nám to ostatně pravidelně dokazuje americký institut IIHS.
Tato fakta jsou ovšem pravidelným čtenářům Autoforum.cz dobře známa, stejně jako nová metodika hodnocení. Daným záležitostem se proto již dnes nebudeme věnovat. Místo toho úvod skutečně zkrátíme na minimum a rovnou se vrhneme na slibovanou pětici modelů. Tu si pak jako obvykle probereme v abecedním pořadí.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

BMW 2 Active Tourer
Německá novinka jde coby „béčko” na paškál jako první, přičemž shodou okolností jde rovněž o celkového vítěze aktuálního kola crash testů Euro NCAP. Neznamená to ovšem, že by BMW 2 Active Tourer bylo nejlepší ve všech kategoriích - hned ve dvou oblastech tu totiž máme kandidáty s působivějšími výsledky. Těm se ale budeme věnovat až za malou chvíli, nyní přikročme k prvnímu „předohrabu“ mnichovské značky. Ten se v rámci ochrany dospělých vyznačuje opravdu působivou bezpečností zvláště při bočním nárazu, při tom čelním však poněkud selhal. Opravdu výrazně je totiž ohrožena pravá noha řidiče. Jelikož se ovšem vůz pyšní autonomními brzdami, které jsou navíc součástí standardní výbavy, odnáší si nakonec BMW v této kategorii 84 procent.
U ochrany dětí evidujeme 85procentní hodnocení, které je stejně jako v předchozím případě nejvyšší v tomto kole. A protože zde není přikládán vliv elektronickým serepetičkám, je pochopitelné, že kritikou nyní budeme šetřit. V případě ochrany chodců je však na tom Active Tourer poněkud hůře, neboť nebezpečnými nebyly shledány pouze spodní části předních sloupků, ale také hrana kapoty motoru. Výrazně ohrožena je tak pánev, pročež tu máme jen 60 %. Dalších 70 procent si pak vůz odváží za elektronické berličky a nálepky, jedinou výtku směřovali testovací komisaři k monitoringu udržování jízdního pruhu, který je příplatkový a tak nemohl být započítán, neboť dle odhadu po něm nesáhne většina kupujících.
Tabulka s klíčovými výsledky BMW 2 Active Tourer
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu BMW 2 Active Tourer na stránkách Euro NCAP.
Nissan Pulsar
Z Německa se můžeme přesunout do Japonska, přičemž i tentokráte u toho budou autonomní brzdy. Ty sice Nissan Pulsar nabízí v rámci příplatkové výbavy, podle očekávání však po této technologii sáhne většina zákazníků. Kupodivu ani tak nedošlo k plnému zařazení do hodnocení, uznán byl pouze systém samočinně brzdící z vysokých rychlostí. Technologie zaměřená na nižší tempo pak měla smůlu, díky čemuž opětovně nad metodikou Euro NCAP musíme zdvihnout obočí. Na druhou stranu, daný „nešvar“ se projevil v kategorii elektronických systémů jen nepatrně, neboť celkové hodnocení dosáhlo 68 procent.
V případě ochrany chodců prakticky nemáme o čem mluvit, daných 75 procent totiž představuje nejlepší výsledek aktuálního kola. Špatně si ovšem Pulsar nevedl ani v kategoriích bezpečnosti dospělých a dětských pasažérů, kdy dosáhl 84procentního, respektive 81procentního hodnocení. V prvém případě se kritika snesla na vyšší tlak vyvíjený na krční partie při nárazu zezadu, kdy se hlava vrátí zpět do sedačky, ve druhém pak byl shledán nadměrným rovněž tlak na šíji, a to u tříletých dětí.
Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Pulsar
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Nissanu Pulsar na stránkách Euro NCAP.
Renault Mégane
Ač se sice z Japonska přesouváme do Francie, stále zůstáváme u jednoho koncernu, respektive u jedné aliance. Mégane se však již tak působivým hodnocením jako Pulsar pochlubit nemůže. Částečně za to může absence autonomních brzd, prohřešky však najdeme ve všech oblastech. U kategorie ochrany dospělých, jež byla hodnocena 83 procenty, tak jde kupříkladu o větší ohrožení hrudníku při bočním nárazu. Ochrana dětí pak sice byla shledána daleko lepší než v případě Nissanu, u Renaultu však není dostatečně zvýrazněno deaktivování čelního airbagu při usazení dětské autosedačky vpředu. A proto hodnocení činí jen 78 %.
Ochrana chodců by pak pomalu mohla být označena za katastrofální, neboť žlutou a červenou, tedy barvami symbolizujícími vyšší riziko poranění, se hemží prakticky celá příď. V ohrožení jsou především nohy a pánev pěších, načež tu máme stejně jako u BMW opravdu nízké 60procentní hodnocení. Ještě o chloupek níže - konkrétně na 56 procentech - pak skončil Mégane v rámci elektronických berliček, tento verdikt ale jako tragédii nebereme. Už jen proto, že vozu opravdu značně uškodila absence autonomních brzd a monitoringu jízdního pruhu.
Tabulka s klíčovými výsledky Renaultu Mégane
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Renaultu Mégane na stránkách Euro NCAP.
Suzuki Celerio
S dalším „pánem na holení“ se opět vracíme do Země vycházejícího slunce, tentokráte ovšem výsledky nebudou tak pozitivní jako u Nissanu Pulsar. Suzuki Celerio je totiž nejméně bezpečným vozem naší dnešní pětice (samozřejmě jen dle metodiky Euro NCAP), neboť při čelním nárazu nezvládá dokonalou ochranu spodních partií řidiče i spolujezdce. Horší je ovšem fakt, že hlavový airbag je pouze za příplatek a proto nebyl do hodnocení započítán. Ač tedy Celerio bylo chváleno za obdobnou úroveň ochrany pasažérů různého vzrůstu, ve výsledku získalo jen 61 procent.
Bezpečnost dětí je již na vyšší úrovni, ovšem i zde se najdou výtky. Ty směřují především k malé ochraně hrudníku a krčních partií tříletých dětí při čelním nárazu. Proto tu máme pouze 74procentní hodnocení, dalších 68 procent si Suzuki odváží za ochranu chodců. Ač přitom poskytuje vyšší bezpečnost hlavám a nohám pěších, ostrý lem kapoty motoru byl shledán opravdu nebezpečným pro pánev a jakožto takový byl hodnocen nejhůře z dané pětice. O kategorii „nálepek“ pak asi nemá smysl mluvit, snaha o co nejnižší cenu totiž vyústila nejen v absenci autonomních brzd či monitoringu jízdního pruhu, ale také v nepřítomnost systému sledujícímu rychlost. Výsledkem je tak pouhých 38 procent, ty však rozhodně o skutečné bezpečnosti vozu věrně nevypovídají.
Tabulka s klíčovými výsledky Suzuki Celerio
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Suzuki Celerio na stránkách Euro NCAP.
Tesla Model S
V samotném závěru aktuálního kola crash testů Euro NCAP se dostáváme na americkou půdu, odkud pochází elektrická Tesla Model S. Ta by se zjevně neměla dočkat jediné kritiky, neboť jak prohlašoval šéf firmy Elon Musk, vůz je pomalu nejbezpečnější na světě. Kupodivu tomu tak ovšem není, neboť kupříkladu špatně se nafukující hlavový airbag vedl k ohrožení spolujezdce. Tesla prý sice daný nešvar rychle vyřešila, přesto však přišla o body k dobru. Další jí pak srazilo opravdu výrazné ohrožení hrudníku při bočním nárazu, a to dokonce na ještě vyšší míru než třeba u takové Škody Fabia. Přesto si nakonec Američan odváží z dané kategorie 82 procent, tedy o chlup lepší hodnocení, než na jaké dosáhl český hatchback.
Při ochraně dětských pasažérů bylo vozu vytknuto hlavně zbytečně komplikované deaktivování čelního airbagu skrze palubní menu, s čímž můžeme jen souhlasit. Je totiž opravdu otravné, když namísto jednoho otočení klíčkem musíte několikráte zacvakat v palubním menu. Pravidelní uživatelé sice již budou vědět, na jakou ikonku „poklepat“, při stresu však mohou na danou činnost zapomenout a potenciální problém je na světě. Dosažených 77 procent je tak dost možná i přehnaných. Nebudeme ale zbytečně lkát nad rozlitým mlékem a místo toho dodáme, že za ochranu chodců vůz dostal 66 procent, přičemž problémem byl hlavně spodní lem čelního okna. V případě elektronických berliček pak sice Tesle ublížila absence autonomních brzd, standardně dodávaný monitoring jízdního pruhu však již bodové hodnocení napravil. Výsledkem je tak 71 procent, tedy nejlepší verdikt v této oblasti v tomto kole. A to je pro dnešek vše.
Tabulka s klíčovými výsledky Tesly Model S
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Tesly Model S na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 7 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 8 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 10 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 11 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva