Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy

Také BMW 2 Active Tourer ctí dobrý výsledek, Mégane a Celerio si ale po testech EuroNCAP výskat nemohou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy

6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také BMW 2 Active Tourer ctí dobrý výsledek, Mégane a Celerio si ale po testech EuroNCAP výskat nemohou.

Co jsme včera ve zprávě o crash testech Škody Fabia slíbili, to dnes plníme. Máme tu tedy informace o pěti dalších modelech, které si vzala na paškál organizace Euro NCAP. Ta u nás v poslední době nemá zrovna dobré renomé, neboť vyfabulovaný svět staví nad ten reálný. Pokud se přitom automobilky této hře přizpůsobí, pak jsou v jejím závěru odměněny pěti hvězdičkami, což je verdikt, který stále prodává. Problémem na celé věci je ovšem ten fakt, že vozy uzpůsobené normovaným nárazům mohou fatálně selhat v případě srážky odpovídající skutečnému světu, jak nám to ostatně pravidelně dokazuje americký institut IIHS.

Tato fakta jsou ovšem pravidelným čtenářům Autoforum.cz dobře známa, stejně jako nová metodika hodnocení. Daným záležitostem se proto již dnes nebudeme věnovat. Místo toho úvod skutečně zkrátíme na minimum a rovnou se vrhneme na slibovanou pětici modelů. Tu si pak jako obvykle probereme v abecedním pořadí.

Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP


Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 1 - Euro NCAP 2014 BMW Nissan Renault Suzuki Tesla

BMW 2 Active Tourer

Německá novinka jde coby „béčko” na paškál jako první, přičemž shodou okolností jde rovněž o celkového vítěze aktuálního kola crash testů Euro NCAP. Neznamená to ovšem, že by BMW 2 Active Tourer bylo nejlepší ve všech kategoriích - hned ve dvou oblastech tu totiž máme kandidáty s působivějšími výsledky. Těm se ale budeme věnovat až za malou chvíli, nyní přikročme k prvnímu „předohrabu“ mnichovské značky. Ten se v rámci ochrany dospělých vyznačuje opravdu působivou bezpečností zvláště při bočním nárazu, při tom čelním však poněkud selhal. Opravdu výrazně je totiž ohrožena pravá noha řidiče. Jelikož se ovšem vůz pyšní autonomními brzdami, které jsou navíc součástí standardní výbavy, odnáší si nakonec BMW v této kategorii 84 procent.

U ochrany dětí evidujeme 85procentní hodnocení, které je stejně jako v předchozím případě nejvyšší v tomto kole. A protože zde není přikládán vliv elektronickým serepetičkám, je pochopitelné, že kritikou nyní budeme šetřit. V případě ochrany chodců je však na tom Active Tourer poněkud hůře, neboť nebezpečnými nebyly shledány pouze spodní části předních sloupků, ale také hrana kapoty motoru. Výrazně ohrožena je tak pánev, pročež tu máme jen 60 %. Dalších 70 procent si pak vůz odváží za elektronické berličky a nálepky, jedinou výtku směřovali testovací komisaři k monitoringu udržování jízdního pruhu, který je příplatkový a tak nemohl být započítán, neboť dle odhadu po něm nesáhne většina kupujících.

Tabulka s klíčovými výsledky BMW 2 Active Tourer

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 2 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 01Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 3 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 02Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 4 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 03Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 5 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 04Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 6 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 05Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 7 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 8 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 07Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 9 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 08Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 10 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 09Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 11 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 10Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 12 - Euro NCAP 2014 BMW 2 Active Tourer 11

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu BMW 2 Active Tourer na stránkách Euro NCAP.

Nissan Pulsar

Z Německa se můžeme přesunout do Japonska, přičemž i tentokráte u toho budou autonomní brzdy. Ty sice Nissan Pulsar nabízí v rámci příplatkové výbavy, podle očekávání však po této technologii sáhne většina zákazníků. Kupodivu ani tak nedošlo k plnému zařazení do hodnocení, uznán byl pouze systém samočinně brzdící z vysokých rychlostí. Technologie zaměřená na nižší tempo pak měla smůlu, díky čemuž opětovně nad metodikou Euro NCAP musíme zdvihnout obočí. Na druhou stranu, daný „nešvar“ se projevil v kategorii elektronických systémů jen nepatrně, neboť celkové hodnocení dosáhlo 68 procent.

V případě ochrany chodců prakticky nemáme o čem mluvit, daných 75 procent totiž představuje nejlepší výsledek aktuálního kola. Špatně si ovšem Pulsar nevedl ani v kategoriích bezpečnosti dospělých a dětských pasažérů, kdy dosáhl 84procentního, respektive 81procentního hodnocení. V prvém případě se kritika snesla na vyšší tlak vyvíjený na krční partie při nárazu zezadu, kdy se hlava vrátí zpět do sedačky, ve druhém pak byl shledán nadměrným rovněž tlak na šíji, a to u tříletých dětí.

Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Pulsar

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 13 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 01Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 14 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 02Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 15 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 03Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 16 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 04Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 17 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 05Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 18 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 19 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 07Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 20 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 08Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 21 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 09Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 22 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 10Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 23 - Euro NCAP 2014 Nissan Pulsar 11

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Nissanu Pulsar na stránkách Euro NCAP.

Renault Mégane

Ač se sice z Japonska přesouváme do Francie, stále zůstáváme u jednoho koncernu, respektive u jedné aliance. Mégane se však již tak působivým hodnocením jako Pulsar pochlubit nemůže. Částečně za to může absence autonomních brzd, prohřešky však najdeme ve všech oblastech. U kategorie ochrany dospělých, jež byla hodnocena 83 procenty, tak jde kupříkladu o větší ohrožení hrudníku při bočním nárazu. Ochrana dětí pak sice byla shledána daleko lepší než v případě Nissanu, u Renaultu však není dostatečně zvýrazněno deaktivování čelního airbagu při usazení dětské autosedačky vpředu. A proto hodnocení činí jen 78 %.

Ochrana chodců by pak pomalu mohla být označena za katastrofální, neboť žlutou a červenou, tedy barvami symbolizujícími vyšší riziko poranění, se hemží prakticky celá příď. V ohrožení jsou především nohy a pánev pěších, načež tu máme stejně jako u BMW opravdu nízké 60procentní hodnocení. Ještě o chloupek níže - konkrétně na 56 procentech - pak skončil Mégane v rámci elektronických berliček, tento verdikt ale jako tragédii nebereme. Už jen proto, že vozu opravdu značně uškodila absence autonomních brzd a monitoringu jízdního pruhu.

Tabulka s klíčovými výsledky Renaultu Mégane

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 24 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 01Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 25 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 02

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 26 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 03Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 27 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 04Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 28 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 05Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 29 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 06Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 30 - Euro NCAP 2014 Renault Megane 07

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Renaultu Mégane na stránkách Euro NCAP.

Suzuki Celerio

S dalším „pánem na holení“ se opět vracíme do Země vycházejícího slunce, tentokráte ovšem výsledky nebudou tak pozitivní jako u Nissanu Pulsar. Suzuki Celerio je totiž nejméně bezpečným vozem naší dnešní pětice (samozřejmě jen dle metodiky Euro NCAP), neboť při čelním nárazu nezvládá dokonalou ochranu spodních partií řidiče i spolujezdce. Horší je ovšem fakt, že hlavový airbag je pouze za příplatek a proto nebyl do hodnocení započítán. Ač tedy Celerio bylo chváleno za obdobnou úroveň ochrany pasažérů různého vzrůstu, ve výsledku získalo jen 61 procent.

Bezpečnost dětí je již na vyšší úrovni, ovšem i zde se najdou výtky. Ty směřují především k malé ochraně hrudníku a krčních partií tříletých dětí při čelním nárazu. Proto tu máme pouze 74procentní hodnocení, dalších 68 procent si Suzuki odváží za ochranu chodců. Ač přitom poskytuje vyšší bezpečnost hlavám a nohám pěších, ostrý lem kapoty motoru byl shledán opravdu nebezpečným pro pánev a jakožto takový byl hodnocen nejhůře z dané pětice. O kategorii „nálepek“ pak asi nemá smysl mluvit, snaha o co nejnižší cenu totiž vyústila nejen v absenci autonomních brzd či monitoringu jízdního pruhu, ale také v nepřítomnost systému sledujícímu rychlost. Výsledkem je tak pouhých 38 procent, ty však rozhodně o skutečné bezpečnosti vozu věrně nevypovídají.

Tabulka s klíčovými výsledky Suzuki Celerio

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 31 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 01Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 32 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 02

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 33 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 03Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 34 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 04Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 35 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 05Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 36 - Euro NCAP 2014 Suzuki Celerio 06

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Suzuki Celerio na stránkách Euro NCAP.

Tesla Model S

V samotném závěru aktuálního kola crash testů Euro NCAP se dostáváme na americkou půdu, odkud pochází elektrická Tesla Model S. Ta by se zjevně neměla dočkat jediné kritiky, neboť jak prohlašoval šéf firmy Elon Musk, vůz je pomalu nejbezpečnější na světě. Kupodivu tomu tak ovšem není, neboť kupříkladu špatně se nafukující hlavový airbag vedl k ohrožení spolujezdce. Tesla prý sice daný nešvar rychle vyřešila, přesto však přišla o body k dobru. Další jí pak srazilo opravdu výrazné ohrožení hrudníku při bočním nárazu, a to dokonce na ještě vyšší míru než třeba u takové Škody Fabia. Přesto si nakonec Američan odváží z dané kategorie 82 procent, tedy o chlup lepší hodnocení, než na jaké dosáhl český hatchback.

Při ochraně dětských pasažérů bylo vozu vytknuto hlavně zbytečně komplikované deaktivování čelního airbagu skrze palubní menu, s čímž můžeme jen souhlasit. Je totiž opravdu otravné, když namísto jednoho otočení klíčkem musíte několikráte zacvakat v palubním menu. Pravidelní uživatelé sice již budou vědět, na jakou ikonku „poklepat“, při stresu však mohou na danou činnost zapomenout a potenciální problém je na světě. Dosažených 77 procent je tak dost možná i přehnaných. Nebudeme ale zbytečně lkát nad rozlitým mlékem a místo toho dodáme, že za ochranu chodců vůz dostal 66 procent, přičemž problémem byl hlavně spodní lem čelního okna. V případě elektronických berliček pak sice Tesle ublížila absence autonomních brzd, standardně dodávaný monitoring jízdního pruhu však již bodové hodnocení napravil. Výsledkem je tak 71 procent, tedy nejlepší verdikt v této oblasti v tomto kole. A to je pro dnešek vše.

Tabulka s klíčovými výsledky Tesly Model S

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 37 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 01Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 38 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 02

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 39 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 03Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 40 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 04Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 41 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 05Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 42 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 06Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 43 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 07Crash testy: Pulsar a Tesla skórovaly, Suzuki s Renaultem dojely na brzdy - 44 - Euro NCAP 2014 Tesla Model S 08

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Tesly Model S na stránkách Euro NCAP.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.