Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy Geely EC-7 a MG 6: i Číňané prošli takřka s přehledem
24.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V nové várce crash testů Euro NCAP se kromě evropských aut objevila i ta čínská. A s ohledem na dřívější katastrofální výsledky nedopadly špatně.
Tip: Podívejte se také na výsledky čerstvé crash testu Škody Citigo.
Euro NCAP ve své finální zprávě konstatuje, že dvě čínská auta zařazena do posledního kola nárazových testů vykazují významné zlepšení oproti předchůdcům stejného původu. To je celkem pochopitelné. Metody rychlého zdokonalovaní výrobních technologií a techniky obecně mají čínské automobilky díky propracovanému systému kopírování, krádežím know-how, ale i nakupováním nejen evropských firem na vysoké úrovni.
Navíc samy si uvědomují, že právě bezpečnosti vozu přisuzují zákazníci v Evropě i Spojených státech velkou váhu a bez dobrých výsledků v crash-testech mají nevalnou šanci na úspěch. Čtyři hvězdičky pro teď už čínské MG a Geely jsou opravdu slibnými výsledky, ale pozornějším prozkoumáním průběhu nehod a zaznamenaných parametrů dospějeme k tomu, že kvalita bezpečnosti čínských aut je v některých případech velmi nevyrovnaná.
MG 6
MG 6 je jedním z mála čínských automobilů, které se prodávají v evropském regionu díky pozůstatkům předchozí dealerské síti v Británii, kde má tato značka dosud svá vývojová centra. Asi i díky tomu vypadá a dokonce i jezdí tak, jak je evropská klientela zvyklá, i když dále než z ostrovů se „nové“ MG zatím nedostalo. To by mohly změnit i aktuální výsledky Euro NCAP, jimiž se firma pravděpodobně pochlubí při pokusu oslovit možné importní partnery sídlící hlouběji na kontinentu. Co jim může prezentovat?
Rozhodně slibné výsledky, které ale kazí pár šrámů. A objevily se již při čelním střetu s neformovatelnou překážkou. Tak především u řidiče částečně selhal airbag. Slabě se nafoukl a senzory na hlavě figuríny zaznamenaly kontakt s věncem volantu. Přesto nebyly hodnoty okamžitého přetížení natolik vysoké, aby to bylo horší než ve žluté (= adekvátní) zóně. O něco hůře dopadly stehenní kosti obou cestujících vpředu a holeň řidiče, přičemž došlo k ulomení páčky výškového nastavování sloupku volantu.
Dojem z podivné nevyváženosti dále posilují boční nárazy. U jiných aut bývá pravidlem, že horší výsledky jsou zaznamenány při náročnějším nárazu na sloup a logicky lepší při simulované srážce s maketou vozu s relativně měkčí kontaktní plochou. Tady byl ale opak pravdou. Při dopadu na sloup můžeme hovořit o skutečně špičkovém výsledku, v druhém případě o hraničních hodnotách pro hrudník. Ty byly zaznamenány rovněž pro krční páteř při simulovaném nárazu zezadu.
Naopak v případě ochrany dětských pasažérů sedících ve svých vlastních sedadlech nabízí MG 6 naprosto srovnatelné bezpečí s jinými vozy této třídy a kromě absence výraznějšího indikátoru vypnutého airbagu spolujezdce neměli komisaři námitky. Proti kapotě už ano. Tvrdá byla hrana i větší část nad motorovým prostorem. MG asi ví, proč byl jejich stroj testován před koncem roku. Později by to bylo už jen na tři hvězdy a to by ve srovnání s dosud prověřovanými evropskými konkurenty na „kontaktní nabídku bezpečnosti“ nestačilo.
Tabulka s klíčovými výsledky MG 6
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu MG 6 na stránkách EuroNCAP.
Geely Emgrand EC-7
Druhý zástupce z Číny je v našem regionu považován za ještě větší exotiku. Podle internetových stránek výrobce se Geely Emgrand EC-7 prodává nejblíže na Ukrajině a v Rusku. Automobilka ale chce dál. Normálně by si Euro NCAP mělo vybírat auta a kupovat je přímo na prodejně jako náhodnou volbu. Těžko si ovšem představit, že by kvůli tomu komisaři cestovali na Ukrajinu, a proto se spíše nabízí možnost, že vůz dodalo přímo Geely. Ani možnost lehce poladit auto před zkouškou ale nepřinesla lepší než průměrné a v některých detailech i špatné výsledky. Nejhůře by při čelním střetu dopadly nohy řidiče. V červeném/mizerném poli zůstaly kvůli masivnímu průniku brzdového pedálu do prostoru pro nohy o téměř 18 centimetrů a dalším kovovým úlomkům. Problematická se ukázala být také ochrana kolen a stehenních kostí a zpráva podotýká, že výsledek z velké části závisí na pozici cestujících i velikosti jejich postavy.
Ani u věhlasných značek se nevidí často kompletně zelená postavička testovací figuríny při nárazu zboku, nicméně Geely si ji vysloužilo, společně se „zeleným“ výsledkem ze simulované nehody směřující zezadu. Na druhou stranu tvrdý kontakt se sloupem dopadl fiaskem. Snímače zaregistrovaly tlak, který by v lepším případě skončil polámanými žebry. Ochrana dětí pro změnu (a jako na houpačce) opět dobrá. Dokonce lepší než u MG (80 vs. 76 procent). Za kapotu si ale nemají navzájem co vyčítat, dopadly téměř stejně a po novém roce tudíž tříhvězdičkově.
Ačkoli výsledky nárazových zkoušek obou čínských novinek mají k dokonalosti ještě daleko, jsou o hodně lepší než bylo dosud zvykem, a tak lze bez nadsázky říci, že testy prošly s přehledem. V posuzování jejich pasivní bezpečnosti dnes řešíme již jen detaily jako u aut renomovanějších značek, dříve čínská auta při testech fatálně propadala. Třeba Brilliance BS4 ještě před dvěma lety neobstál ani tak, aby získal byť jen jednu hvězdu...
Tabulka s klíčovými výsledky Geely Emgrand EC-7
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Citigo na stránkách EuroNCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva