Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad.

Společnost Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních testů prověřujících nejen bezpečnost posádky, ale také chodců. Dnešní skupinu tvoří modely Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul, Peugeot 3008 a Suzuki Alto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad.

29.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad.

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Společnost Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních testů prověřujících nejen bezpečnost posádky, ale také chodců. Dnešní skupinu tvoří modely Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul, Peugeot 3008 a Suzuki Alto.


Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 1 - euro_ncap_2009_06

Audi Q5

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 2 - euro_ncap_audi_q5

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Okenní pilíře se posunuly pouze o 3 mm. Adaptivní airbagy a bezpečnostní pásy se přizpůsobují načasování nárazu, aby vyhovovaly velikosti cestujícího a mírnily závažnost dopadů. Ochrana prostoru pro cestující byla dobrá pro všechny části těla. Pro řidiče však sloupek řízení představuje riziko poranění stehenní oblasti. Plný počet bodů dostal vůz za boční náraz, kdy prokázal dobrou ochranu všech částí těla.

Ochrana dětí

Q5 nabídne slušnou ochranu i dětem od jednoho a půl roku. Airbag spolujezdce se dá vypnout, ale informace o vypnuti není dostatečně jasná.

Chodci

Při střetu s chodcem už Q5 tak shovívavá nebude. Kromě předního nárazníku totiž neposkytuje prakticky žádnou ochranu nebo ztlumení nárazu.

Tip: Více informací o Audi Q5

Honda Jazz

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 3 - euro_ncap_honda_jazz

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním testu stabilní. Pedály řidiče se sice zdeformovaly, ale nepraskly. Pedál spojky byl ale natolik vysoko, že by mohl poranění způsobit. Struktury v palubní desky představují riziko pro kolena a stehenní oblast pro řidiče a cestující. V bočním testu byla chudá ochrana hrudníku a žeber, kdy došlo k překročení bezpečné hranice. Avšak ochrana těla v ostatních regionech byla dobrá.

Ochrana dětí

Ochrana dětí byla na solidní úrovni, pouze při bočním nárazu hrozí poranění obličeje. Airbag spolujezdce jde vypnout, ale opět slabá informovanost o jeho vypnutí.

Chodci

Za ochranu dospělých získal Jazz plný počet bodů, o něco slabší výsledek byl zaznamenán za ochranu dětských chodců v oblasti hlavy.

Tip: Více informací o Hondě Jazz

Hyundai i20

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 4 - euro_ncap_hyundai_i20

Ochrana dospělých

Hyundai i20 se vyšplhalo až na hodnotu 88 %, a to včetně nového posuzování rizika poranění krční páteře při nárazu zezadu. Klíčovou roli v úspěšném zvládnutí všech čelních a bočních nárazových zkoušek včetně nárazu boční strany vozidla na sloup sehrála bezpečnostní výbava vozu Hyundai i20, která zahrnuje šest airbagů - čelní, boční a okenní, aktivní opěrky hlavy a předpínače předních bezpečnostních pásů.

Ochrana dětí

I pro děti od jednoho a půl roku poskytuje vůz dobrou úroveň ochrany. Ovšem úchyty pro dětskou sedačku nejsou dostatečně značeny a stejně je na tom i signalizace vypnutí airbagu.

Chodci

Plný počet bodů získal přední nárazník v dobré ochraně končetin dospělých chodců, děti však utrpí poranění v oblasti hlavy.

Tip: Více informací o Hyundai i20

Kia Soul

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 5 - euro_ncap_kia_soul

Ochrana dospělých

U Soulu při čelním nárazu představuje riziko palubní deska v oblasti kolen předních cestujících. Při bočním nárazu vznikl problém s dveřmi řidiče. Celkově vůz poskytuje velmi dobrou ochranu.

Ochrana dětí

Velmi dobrou ochranu poskytuje dětem v dětských sedačkách ve věku tří let i 18 měsíců. Airbag spolujezdce lze vypnout, ale informovanost řidiče o jeho vypnutí je slabá.

Chodci

I v případě chodců dosahuje Soul dobrého hodnocení. Pouze děti jsou na tom hůř v oblasti hlavy a nohou.

Tip: Více informací o Kia Soul

Peugeot 3008

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 6 - euro_ncap_peugeot_3008

Ochrana dospělých

Interiér zůstal při čelním nárazu stabilní a celkově byla ochrana předních cestujících hodnocena jako dobrá. Nicméně u airbagů bylo zjištěno, že se během nafukování potrhaly, což snižuje jejich účinnost. Automobilka slíbila, že se na tento problém zaměří. Maximum bodů vůz získal při testech bočního nárazu.

Ochrana dětí

Ochranu dětí ve věku tří let poskytuje velmi dobrou. Airbag spolujezdce je možné odpojit, ale díky špatné signalizaci zde Peugeot ztratil body.

Chodci

Kromě slabší ochrany dětí v oblasti nohou, vůz poskytuje nejvyšší možnou ochranu chodců.

Tip: Více informací o Peugeotu 3008

Suzuki Alto

Crash testy: Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20 ad. - 7 - euro_ncap_suzuki_alto

Ochrana dospělých

Struktury v palubní desce představují při při čelním nárazu riziko poranění kolen a stehenních kostí jak řidiče a pasažéra. Přítomnost bočních airbagů je závislá na úrovni zvolené výbavy. Při bočních testech byla ochrana hrudníku spíš okrajová.

Ochrana dětí

Airbag cestujezdce nelze vypnout, nelze tak použít opačné umístěné dětské sedačky. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech není zřetelně označena.

Chodci

Za ochranu chodců nezískal model Alto žádné ohodnocení.

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.