Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
BMW CS koncept míří do života jako řada 8, postará se o to M divize
5.9.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Že by BMW přece jen úplně nezapomnělo na svou minulost? Když byly k ledu uloženy projekty M1 Hommage a M3 CSL, mnoho tradičních fandů bylo velmi zklamaných. Dokáže to nová řada 8 napravit?
Když vloni BMW ukázalo koncept CS, dostalo se mu velkých ovací pro odvážný design odkazující se na tradice značky. Mnoho fandů začalo doufat, že by na jeho základě mohla ožít řada 8. Jejich sny se začínají plnit, ale asi trochu jinak, než by si sami přáli. Na základě konceptu CS sice opravdu vzniká u M divize nová řada 8, ale zapomeňte na velké kupé s V12 pod kapotou. Cílem je vyvinout konkurenta pro Mercedes-Benz CLS.
A ani nečekejte vznik nějaké M8. Spolu se odklonem značky od aut se sportovním duchem, který samozřejmě ona sama vehementně popírá ale který je lidem z oboru zcela zřejmý, došlo i ke změně orientace její M divize. Oddělení, z jehož dílen vzešly takové klenoty jako e30 M3 evo2 nebo e46 M3 CSL, se nyní soustředí na vývoj výkonných verzí natolik nesportovních vozů, jako jsou X5 a X6. Ani M1 Hommage, ani e92 M3 CSL mezi jejími projekty nenajdete. Podle zástupců automobilky by totiž pro taková auta nebylo dostatek zákazníků.
Ludwig Willisch, šéf M divize, řekl: "Spoustu času nám zabírají práce na (produkční verzi) konceptu CS, na jejímž vývoji (v M divizi) pracujeme. A to je důvod, proč byla M1 Hommage, byť bychom na ní pracovali velmi rádi, přinejmenším dočasně uložena k ledu. Bude to trvat ještě pár let, než se CS dostane do prodeje. Jméno je prozatím nejisté, ale určitě to nebude M auto."
Nová řada 8 bude novou vlajkovou lodí firmy a přestože bude větší a širší, bude sdílet mnoho dílů se současnou řadou 7. Čtyřdveřová karoserie tvaru kupé, díly z uhlíkových vláken a hliníkových slitin a maximální komfort spolu s výkony třídy GT, to budou její hlavní znaky.
Po kapotu se pravděpodobně dostane nový benzínový motor V12 o objemu 6,0 l. Stejně jako motor V8 v nové M3, i on bude založen na V10 z M5, jen tentokráte 2 válce přibudou. Půjde tedy o otáčky milující agregát a jeho výkon se má pohybovat někde mezi 500 a 600 koňmi.
Datum uvedení na trh prozatím nebylo stanoveno, odhaduje se, že to bude někdy v roce 2010. Na tu samou dobu ale byly oznámeny premiéry Porsche Panamera a Astonu Rapide. Nová osmička to v takové společnosti rozhodně nebude mít lehké.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 51 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 53 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva