Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada skutečně odhalila prodlouženou limuzínu pro „malé” papaláše, při její ceně to bude hit
9.6.2023 | Petr Prokopec
Léta se zdálo, že jde o mrtvou větev vývoje, nouze ale zjevně nenaučila jen Dalibora housti. AvtoVAZ tak nakonec skutečně prodloužil Ladu Vesta o 25 centimetrů, dal jí nové jméno a dost zajímavou cenu.
Pokud toužíte po limuzíně, jejíž rozvor převyšuje i celkovou délku mnoha aut, pak jistě víte, že bez několika milionů korun nemá smysl do showroomu s novými vozy vyrážet. A uspět s omezeným rozpočtem však často nemusíte ani na poli ojetin. Tedy pokud vám v hledáčku neskončí takový Rolls-Royce Silver Shadow ze 60. či 70. let minulého století, který startuje na zhruba 200 000 Kč. Vězte však, že údržba takto levného exempláře je natolik náročná a provoz natolik drahý, že již pomalu po prvním dnu budete přemýšlet o prodeji.
Rusové mají nově výhodu, zvolit totiž mohou lidovou limuzínu, která je sice primárně určena pro „malé” z tamních papalášů, sáhnout po ní ale může kdokoli. Koncern AvtoVAZ totiž po dlouhých letech dotáhl myšlenku prodloužené Lady Vesta do úspěšného konce. I když zvonec zatím ještě nezazvonil. Včera byl totiž na výstavě zvané Náš domov, která se koná v Soči, představena předsériová verze, která se může ještě dočkat dílčích modifikací. Produkční exempláře začnou z montážních linek sjíždět až v roce 2024, přičemž k mání mají být od 2 milionů rublů (cca 531 tisíc korun).
S čím lze za tyto peníze počítat? Především s prodloužením vozu o 25 centimetrů. Celková délka tedy naroste na 4 650 milimetrů, rozvor pak na 2 885 mm. Veškeré změny měly být učiněny ku prospěchu zadních pasažérů, podrobnosti však značka zatím neupřesnila. U předchozí Lady Vesta Signature nicméně cestující získali o 200 mm větší prostor pro nohy a zadní sedadla byla o 50 mm posunuta dopředu, aby vzniklo také více místa pro hlavu. Zda tomu bude i tentokrát, je otázkou.
Automobilka nicméně již potvrdila, že novinka se bude prodávat pod separátním názvem Aura. To poněkud evokuje značku Aurus, její vozy jsou nicméně o několik řádů výše. Prodloužená Vesta by také ostatně měla zaujmout zcela jinou klientelu, tedy nikoliv papaláše z Kremlu, ale spíše regionální politiky, případně různé vládní instituce. Zákazníci mohou v případě pohonu počítat s benzinovou jedna-osmou, která nabídne 122 koní, o jejichž přenos na přední nápravu se postará automat.
Kabina již má potvrzené skutečné kožené čalounění či prémiový audio systém. Tím nám nicméně informace končí, přihodit tak můžeme už jen zmínku o modernizované výchozí Ladě Vesta. Právě dnes startuje její prodej, přičemž ceny začínají na 1 239 900 rublech (asi 329 tisíc Kč). Za to je možné počítat s osmiventilovou jedna-šestkou a 90 koňmi, zatímco šestnáctiventilová verze produkující 106 koní vychází na 1 338 900 RUB (cca 355 tisíc Kč) a vrcholná výbava Techno na 1 564 900 RUB (cca 415 tisíc Kč).
Pokud tedy Aura skutečně bude stát ony dva miliony rublů, půjde o lákavou nabídku, jejíž úspěch bude limitován spíše výrobními kapacitami než zájmem publika. Jelikož však momentálně nikdo neví, co bude za měsíc, natož na podzim či za více než osmnáct měsíců, je jistá zdrženlivost na místě. V danou dobu mohou platit další omezení, které Rusům výrobu zkomplikují, popř. alespoň zdraží.
Lada Vesta se dočkala prodloužení o 25 centimetrů, do prodeje má dorazit jako Aura v roce 2024 s 1,8litrovým motorem pod kapotou a pravou kůží v interiéru. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 5 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
22.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
22.11.2024 - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
22.11.2024 - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
23.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva