Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Víte, jak lze změnit Subaru na obytný vůz? Jde to snáz, než si myslíte
29.3.2021 | inzerce
Co bylo jen před pár lety slibným rozjezdem pro pár cestovatelských dobrodruhů, to je dnes seriózním segmentem na trhu kempování. Řeč je o autovestavbách Nestbox od Egoé, které dokážou jednoduše a rychle proměnit běžné auto v kempingový vůz. Japonské SUV nevyjímaje.
Novinka ve výrobním programu nazvaná Nestbox přináší svým majitelům velkou svobodu volby zejména ve výběru auta. Máte-li trochu větší vůz, pravděpodobně půjde jednoduše vybavit Nestboxem. A stejně rychle půjde Nestbox i vyndat, pokud auto potřebujete na něco jiného. Nemusíte za sebou tedy táhnout karavan ani utrácet za drahý obytný vůz, ale můžete si komfortní kempovací základnu vytvořit rovnou ve voze, kterým běžně jezdíte.
Pro majitele vozů combi a SUV vyvinula firma z moravských Bílovic autovestavbu Nestbox Camper, kterou jsme testovali ve vozech Subaru Forester a Outback. Při prvním představení produktu, jenž dovede z vašeho běžného rodinného vozidla a jeho zavazadelníku udělat zdatného společníka při výletech mimo civilizaci, nám manažer produktu Martin Pavelec vysvětlil základní myšlenku: „řadou Camper jsme výrazně rozšířili množství typů vozů, které jsme schopni vestavbou osadit. Výhodou je stejné technologické řešení při zachování kompaktních rozměrů.“
Co tedy po otevření elektricky vyklápěcího zadního víka obou japonských aut uvnitř najdete? Tak především jsou to dva moduly (vařič i voda se skládacím umyvadlem a čerpadlem na 12 V). Součástí je samozřejmě i rozkládací postel s matrací, při jejímž návrhu bylo počítáno s tím, že musí splnit několik základních požadavků, a to skladnost, nízkou hmotnost, teplotní a UV odolnost a snadnou údržbu. V praxi se ukázalo, že spoustu místa na úkor pohodlí by zabírala lednice. V modulu pro lednici byl proto ponechán užitečný volný prostor, který lze vyplnit věcmi podle vlastní potřeby, nebo dodatečně dodávanou termotaškou. Taška je izolovaná a obsahuje kapsy na vyjímatelné chladicí náplně. Poslouží tedy jednak jako prostor na skladování potravin a také jako nákupní taška.
Další praktickou zajímavostí je vylepšená technologie vodního modulu. Jeho nové zpracování umožňuje například napojení delší sací hadice pro odběr vody z vnějšího zdroje nebo regulaci vodního proudu pomocí kohoutku. Co se týká místa na spaní, dokážete jej vytvořit opravdu během několika minut a díky využití celé šířky zadní části vozu udělat dostatek prostoru pro dva dospělé. V rozloženém stavu má modul Camper rozměry 99 x 195 x 36 cm. Kvalitní základ a slušná matrace pak zaručí, že občasné přespání v autě nemusí být jen nouzovým řešením.
Hmotnost kompletního modulu Camper NST CA 200 je 75 kilogramů a jeho cena 96 679 Kč včetně DPH. Pokud byste měli zájem jen o kuchyňský set bez spaní, lze je pořídit levněji (74 899 Kč). V obou případech se ale jedná o rozměrově úspornou autovestavbu z kvalitních materiálů. A náš výsledný dojem je velmi dobrý. Jedná se totiž o produkt, který může dělat radost po dlouhá léta každému, kdo touží po kempování s běžným osobním autem, jehož standardní užitné vlastnosti jím současně nebudou omezeny. Místo v garáži se na kempovací set snadno najde.
Subaru Outback ES Lineartronic
Outback je sice služebně nejstarším modelem v nabídce japonské značky, avšak stále populárním. Tenhle zvýšený rodinný kombík nabízí prostorný a komfortní interiér, atmosférický čtyřválcový boxer o výkonu 175 koní, který na všechna kola (v poměru 45:55) převádí bezestupňová převodovka CVT. Do zavazadelníku o standardním objemu 512 litrů je snadný přístup, i když má díky vyšší světlosti crossoveru logicky vyšší nákladovou hranu. Pro outdoorové dobrodružství i instalaci kempovacího modulu to je spíše výhoda. Schopnosti Outbacku mimo zpevněné cesty vás překvapí stejně jako houževnatost jeho podvozku. Japonský crossover je i velmi dobrý tahoun, když zvládne brzděný přívěs do dvou tun. Cena Subaru Outback je rovný milión korun, což není vůbec špatná nabídka.
Subaru Forester ES Lineartronic
SUV Forester je od loňského roku vybaveno hybridní technikou, tedy standardním atmosféricky plněným dvoulitrovým boxerem (150 k), který doplňuje elektrický motor (16,7 k). I v tomto případě Subaru zachovalo skvělé jízdní vlastnosti díky uspořádání hnací soustavy v podélné ose vozu. Pohonná jednotka je umístěna blízko těžiště automobilu, baterie a další komponenty jsou kvůli lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy uloženy nad zadní nápravou. Další výhodou vnitřního uspořádání hybridního Foresteru je, že byl zachován prostorný a vzdušný interiér a také zavazadelník se základním objemem 520 litrů. Díky vyšší stavbě vozu je po instalaci vestavby od „Nestboxu“ a rozložení postele v zadní části logicky více prostoru pro přespání dvou dospělých. Je tak vhodným automobilem pro vaší soukromou outdoorovou expedici. Navíc si za Forester můžete připřáhnout bržděný přívěs o hmotnosti 1,9 tuny a díky povolenému zatížení střechy (80 kg) lze bez problémů namontovat třeba střešní stan nebo praktický box. Subaru Forester pořídíte na českém trhu za ceny od 925 do 1 150 tisícovek.
Bleskovky
- Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera - Sprint Tesly Cybertruck proti nadupaným SUV Rolls-Roycu a Mercedesu je mnohem vyrovnanější, než by vás napadlo
27.1.2025 - Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
26.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima
před hodinou - Stále aktuální Hyundai Tucson láká i jako ojetina, jen pár let staré ho pořád s normálním dieselem koupíte za cenu Fabie
včera - EU Trumpovi oponuje zbytečně. Není tím spasitelem a strůjcem revoluce, za kterého jej dnes mnozí mají
včera - BMW začalo odhalovat svůj nejostřejší kombík. Dostane se k němu hrstka vyvolených, budou se muset řádně plácnout přes kapsu
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva