Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Změnilo se hodně: toto je 50 let „kávové evoluce” Audi, RS6 vedle původní 100 LS
18.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jaké modely dnes nabízí Audi, ví snad každý, ale jak to vypadalo v době, kdy se začala psát jeho historie? A jak se jeho tehdejší špička jeví vedle dnešní?
Co je dnes Audi, bude vědět každé alespoň trochu odrostlejší dítě - německá automobilka soupeřící zejména s BMW a Mercedesem o zákazníky chtějící víc než standard. A úspěšně, nutno dodat, však jen loni vyrobila přes 2 miliony vozů všemožných třídy a typů od prťavého hatchbacku A1 po supersportovní R8. Jenže to je dnes. Co znamenalo Audi před pár dekádami a co tehdy vlastně vyrábělo, už obecně známé není.
Historie této automobilky vlastně není tak dlouhá, jakkoli její logo odkazuje už na historický konglomerát čtyř značek jménem Auto Union, takže spatřit jej můžete i na hodně starých fotkách. Firma, jak ji známe dnes, ale vznikala až v době, kdy u nás vrcholilo pražské jaro a do Československa se chystaly vyrazit tanky „spřátelených” vojsk. Bylo to až v šedesátých letech, kdy Volkswagen postupně převzal Auto Union od Daimleru a přikoupil výrobce motocyklů (tehdy největšího na světě) NSU, aby stvořil Audi NSU Auto Union AG - firmu, která postupně přerostla v dnešní Audi AG. To se psal už 1. leden roku 1969.
Prvním klíčovým modelem vzniklým už pod křídly VW bylo Audi 100. To podle jména budete znát, jeho první evoluce s označením C1 ale u nás příliš známá není. Vznikala mezi léty 1968 a 1976 a už ta dokázala oslovit skoro milion zákazníků, během dvou let se stala nejúspěšnějším modelem historie všech automobilek, které tehdejší Audi spojovalo. Nabízelo se jako sedan a kupé ve verzích 100, 100 L a 100 LS. LS byl pochopitelně vrchol nabízející postupně až 85 kW (115 koní) z benzinového motoru 1,9.
Prvních Audi 100 do dnešního dne příliš mnoho nepřežilo, zejména pak jako elegantních Coupé S, kterých bylo vyrobeno jen něco přes 30 tisíc. Majitelé některých z přežívajících německých kusů se srocují v klubu Audi 100 Coupé S Club, jehož sraz nedávno přivítalo přímo samo Audi ve své fóru v Ingolstadtu. Právě odtud pochází přiložené fotky, kde se - nikoli náhodou - sešlo původní Audi 100 LS C1 vedle prakticky stejně lakovaného RS6 Avant C7. A to je něco, co vám nemůžeme neukázat, protože to snad nejlépe vystihuje, jakým vývojem špičky nabídek modelů střední třídy za necelých 50 let prošly.
Starší stroj, který vidíte na fotkách, připomíná kupé, je to ale dvoudvéřový sedan - něco tehdy běžného, dnes by tomu tak nikdo neřekl. Skutečné kupé mělo tehdy úplně jiné tvary (viz další fotky), špičková varianta LS to ale je. Vedle ní pak vidíme současnou RS6 Avant performance s více jak 5x větším výkonem a asi tak 2x většími rozměry. A obě jsou ve skutečně pozoruhodně podobných kávových barvách, i když Mocca Latte s říká jen ta moderní - původní 100 LS měla lak Sahara Beige.
Podívejte se, jak vypadají jeden vedle druhého, změnilo se toho za ta léta opravdu hodně...








Audi 100 LS první generace vedle nové RS6 Avant ve stejné barvě je vážně výjimečné setkání
Další fotky z návštěvy klubu majitelů Audi 100 Coupé S v Ingolstadtu i jinde
Zdroj: Audi 100 Coupé S Club Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch