Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Zakladatel Koenigseggu si po 27 letech koupil zpět své úplně první auto
2.4.2019 | Mirek Mazal
Christian von Koenigsegg nepochází z chudých poměrů, a tak jeho první vůz nebyl zrovna Trabant. I tak je jeho čin sympatický, zpět odkoupené auto má daleko k tomu, co vyrábí dnes.
Asi to nelze zobecnit, ale příklady přicházející ze Švédska naznačují, že tamní průmyslníci jsou skromní lidé. Zakladatel obchodního řetězce Ikea by si mohl dovolit snad cokoliv z moderní produkce, přesto jezdil roky ve starém Volvu. Podobně k běžnému provozu přistupuje rodina Koenigseggů. Majitel manufaktury vyrábějící jedny z nejrychlejších vozů planety by si jistě mohl nechat postavit něco exkluzivního, přesto si on i jeho žena vlastní praktičtěji zaměřené modely obyčejnějších značek.
Každý vyrobený Koenigsegg se nakonec dostane do rukou zákazníků, rodina majitelů nevlastní jediný. Žena vlastníka a zakladatele, Halldora von Koenigsegg, používá Volvo XC90 a Porsche 911 Targa. Christian von Koenigsegg zase dává přednost Tesle Model S P85. K té před několika měsíci přidal Mazdu MX-5, ale ne je tak obyčejnou. Jde o vůbec první vůz, který kdy vlastnil a v roce 1992 s ním ve svých 19 letech poznal svou budoucí ženu Halldoru.
V té době měl budoucí automobilový vizionář tělo sportovce, které přesně zapadalo do lehkonohé Miaty. Roadster po několika výletech putoval k jinému majiteli, přesto na něj Christian nikdy nezapomněl. Kruh osudu se uzavřel zhruba před osmi měsíci, kdy se jeden ze zaměstnanců automobilky vydal navštívit sraz na ostrově Öland v Baltském moři.
Christian to popisuje s úsměvem na tváři, neboť vůz na srazu stál s cedulkou „bývalý vůz Christiana von Koenigsegga“ a zaměstnanec si to nemohl nechat pro sebe. Pak už to šlo rychle - slovo dalo slovo, Christian se s majitelem dohodl a mohl se vrátit do svých mladých let, kdy ještě ani netušil, že peníze vydělané prodejem kuřat investuje do vývoje vlastních supersportů.
„Trochu jsem přeplatil, abych auto získal zpět, ale teď si ho můžu vychutnat v teplých letních dnech. Je ve skvělé kondici a je pořád tak příjemné, jak jsem si pamatoval,“ rozvášnil se Christian na téma staronové Mazdy ve své garáži.
Obratný roadster prý dokonale vystihuje filozofii aut s logem Koenigseggu. „Lidé je většinou uznávají kvůli síle, ale v mnoha ohledech to není naše hlavní priorita. Chci říct, že dáváme mnohem větší přednost zábavě za volantem a vzrušující jízdě, ale to vše je zastíněno bláznivým výkonem, který také dodáváme. Přesto si myslím, že MX-5 je dobrým příkladem toho, jak se můžete bavit s autem bez téměř jakéhokoli výkonu,“ myslí si autor vozu zrychlujícím z klidu na stovku za 2,8 sekundy.
Dnes 46letý šéf automobilky na Mazdu často vzpomínal, dokonce si podle japonského modelu konfiguroval Regeru v modro-žluté kombinaci. První automobil, který si šéf značky pořídil spolu se svou tehdejší přítelkyní - a nyní manželkou a provozní ředitelkou - Halldorou se vrátil ke svému pánovi, který neudělá stejnou chybu dvakrát. Benzínovou vzpomínku na své mládí si prý ponechá až do konce svých dnů.
Christian von Koenigsegg si znovu koupil svoji tehdejší Mazdu MX-5, která prý přesně vystihuje filosofii švédské automobilky
Von Koenigsegg dnes i se svým otcem Jeskem a stále stejnou ženou, nyní manželkou Halldorou
Zdroj: Road and Track
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 5 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 6 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 7 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva