Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf II s 1233 k ukázal celé své zrychlení, jede šíleně
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Akceleraci ze 100 na 200 km/h za pouhé 3 sekundy už jsme viděli, tohle auto ale umí i víc. O hodně víc.
Pokud hledáte jedny z nejsilnějších a nejrychlejších Volkswagenů na světě, musíte se podívat do Německa k firmě Boba Motoring. Je totiž proslulá tím, že její stroje mají čtyřmístné hodnoty výkonu a naopak jednomístné časy na čtvrtmíli. Tím nejsilnějším, co se z garáže Boby Kettlera do dnešního dne dostalo na silnice, je černý dvojkový Golf s 1 233 koňmi na všech kolech.
Není to auto postavené jen na čtvrtmílové sprinty, má značky, může s ním do běžného provozu a také v něm jezdívá. Dovnitř navíc nastěhujete až pět lidí, tohle auto zkrátka není kompletně odstrojené pro co nejnižší hmotnost, není to speciál pro sprinty. Nakonec tu zůstal i sériový volant, palubní deska a dokonce i zadní sedačky. A kola s pneumatikami jsou také relativně normální.
Sleeper? Dá se říci a to opravdu extrémní. Už jsme vám ukázali, že tento stroj zvládne zrychlit ze 100 na 200 km/h za 3 sekundy a ještě při tom řádně protočí gumy, což je nevídaná hodnota. Sám Boba Kettler tehdy sliboval, že co nevidět pošle video s kompletním zrychlením, ale nestalo se to. Důvod? V motoru se objevila trhlinka ve vložce jednoho z válců a před dalšími pokusy bylo nutné některé části motoru vyměnit. Proto jsme se tedy koncem července nedozvěděli čas tohoto stroje na čtvrtmíli; člověk by tušil, že bude velmi dobrý, ale jak dobrý, je potřeba se přesvědčit pořádnou časomírou.
Právě z několika takových pokusů můžeme přinést video, které naleznete níže. Není to jen pár vteřin s jedním pokusem, je to šest jízd z dráhy ve Finsterwalde. Začíná se na 2 barech tlaku turbodmychadla, se kterými je čas krásných 9,7 s s cílovou rychlostí 227 km/h. Druhý pokus se 3 bary znamená lepší čas, 9,59 s a 247,53 km/h. Už z tohoto pokusu tu je onboard, na kterém vidíme mimo jiné, jak raketově letí ručka po tachometru. Nakolik je přesná, těžko říct, ale zrychlení je skutečně drtivé už při 3 barech, kdy auto nemá plných 1 233 koní.
Další tři pokusy jsou s tlakem 3,4 a dvakrát 3,3 baru, při kterých se časy dále zlepšují. Při 3,4 baru to je 9,15 s a 260,23 km/h a nejlepší z této trojice pokusů, druhá jízda s 3,3 baru tlaku, přinesla 9,11 s a 257,59 km/h cílové rychlosti. Šestý pokus je s tlakem turba 3,8 baru a právě to je ten, při kterém se Bobovi Kettlerovi povedlo prolomit bláznivou hranici devíti vteřin na čtvrtmíli s pevným startem - dostal se na 8,99 s s cílovou rychlostí 265,13 km/h.
Otázkou ale zůstává, jaký výkon v tu chvíli motor produkoval. Podle starších informací totiž výkonu 1 233 koní odpovídal tlak turba 4,4 baru, tedy ještě o 0,6 baru výš, než byl při tomhle pokusu. Něco podobného napovídají také časy zrychlení - na stovce byl tenhle Golf za 2,3 vteřiny, ale zrychlení ze 100 na 200 km/h zabralo 3,3 s, o 0,3 s delší dobu. Je tedy možné, že motor měl třeba okolo 1 100 koní - a tedy že existuje potenciál k ještě lepšímu času na čtvrtmíli. Zní to šíleně, ale pravděpodobně.
Zda se o to Boba Kettler pokusí, je zatím ve hvězdách; je možné, že 4,4 baru je na tento dvoulitr jednoduše moc v trochu delším horizontu, nechcete-li každou chvíli dělat generálku motoru. V každém případě je čas pod 9 s ve 25 let staré rodinné krabici s kompletní vnitřní výbavou více než úctyhodný. Prohlédněte si více na přiložených fotkách a videích...












Na první pohled by člověk neřekl, že tohle auto dá čtvrtmíli pod 9 s. Ale dá, jak vidno
Takhle se Bobův Golf ukázal před pár týdny, kdy také předvedl svou akceleraci ze 100 na 200 km/h. Zvolen byl ještě vyšší plnící tlak turba
Zdroj: Boba Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 7 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Toyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před hodinouPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 3 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 4 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva