Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je tak rychlé, že i když je to vlastně rodinný kombík, hlavu před ním musí sklonit spousta sporťáků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche

27.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je tak rychlé, že i když je to vlastně rodinný kombík, hlavu před ním musí sklonit spousta sporťáků.

Porsche v posledních dnech ohromuje na všech frontách. Působivý je zejména čas, jakého dosáhlo kupé 911 GT2 RS na Ringu, který obkroužilo za 6 minut a 47,3 sekundy. Tedy rychleji než jakýkoliv produkční automobil před ním. Automobilka přitom použila běžné silniční obutí, což význam nového rekordu ještě zvyšuje. Při pohledu na technické parametry to ale není překvapivé, GT2 RS totiž disponuje 700 koňmi na 1 470 kg.

Zatímco u tohoto vozu byly dechberoucí výkony i pokoření koncernového Lamborghini Huracán Performante očekávány, v případě nového Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo zůstáváme stále v němém úžasu. Jde totiž o kombi (nebo Shooting Brake či „prodloužený hatchback“ v rámci rétoriky Kie), které při plném zatížení může vážt takřka 2,9 tuny. Přesto poráží i sporťáky s poloviční hmotností.

Řeč tentokráte není o dynamice na nejznámějším a nejnáročnějším okruhu světa, nýbrž o udávaných technických parametrech. Vůz totiž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy, přičemž maximálně pokoří 310 km/h. Za tím přitom nestojí ani tak ona enormní hmotnost, nýbrž spárování čtyřlitrového osmiválce s elektromotorem. První totiž produkuje 550, druhý pak dodatečných 136 koní.

Celkově zde tedy máme 680 koní a 850 Nm točivého momentu, čímž byl překonán i dosavadní rekordman mezi kombíky, Mercedes-AMG E63 S Kombi. Ten totiž má k dispozici 612 koní (a stejných 850 Nm), s nimiž stovku zvládne stejně rychle jako Porsche, v rámci maximálky se ale musí standardně spokojit s obligátní německou dvěstěpadesátkou, případně s příplatkovou třístovkou.

Vrcholné Éčko ovšem není jediným vozem, s nímž se Porsche vypořádalo, plug-in hybridní Panamera má na kontě mnohem více „zářezů“. Navíc je třeba zmínit ještě jednu důležitou výhodu vůči konkurenci, a tou je možnost jízdy čistě na elektřinu. S bateriemi o kapacitě 14,1 kWh totiž zvládne 49 „bezemisních“ kilometrů, udávaná spotřeba 3,2 litru na sto kilometrů je ale věcí nereálnou.

Stran toho pak ještě můžeme dodat, že kombi zvládá zrychlit z klidu na stošedesátku za 7,9 sekundy, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h mu zabere 2,3 sekundy a čtvtmíli pokoří za 11,6 s. To jsou vskutku působivé parametry na vůz, který zvládá pobrat 425 až 1 295 litrů do zavazadlového prostoru. Stojí ovšem ne zrovna skromných 188 592 Eur (cca 4 913 000 Kč), v základu.

7 vozů, které Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo pokoří při sprintu

Chevrolet Camaro ZL1 - 3,5 sekundy
Mercedes-AMG GT R - 3,6 sekundy
Aston Martin DB11 - 3,9 sekundy
Porsche 911 Carrera S - 3,9 sekundy
BMW M3 Competition - 4,0 sekundy
Chevrolet Corvette Grand Sport - 4,1 sekundy
Porsche 718 Cayman S - 4,2 sekundy

7 vozů, které Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo pokoří maximálkou

BMW M2 - 270 km/h
Audi TT RS - 280 km/h
Mercedes-AMG E63 S - 300 km/h
Mercedes-AMG GT - 304 km/h
Cadillac ATS-V - 304 km/h
Alfa Romeo Giulia QV - 307 km/h
Porsche 911 Carrera S - 308 km/h


Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 1 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 11Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 2 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 12Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 3 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 13Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 4 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 14Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 5 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 15Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 6 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 16
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo se ukázalo na nových fotkách...

Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 7 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 01Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 8 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 02Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 9 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 03Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 10 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 04Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 11 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 05Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 12 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 06Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 13 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 07Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 14 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 08Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 15 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 09Všechny tyhle sporťáky pokoří ve sprintu i maximálkou nový superkombík Porsche - 16 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017 prvni sada 10
...připomenout ovšem můžeme i první oficiální sadu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše