Všechny turbo Nissany GT-R v plných kolech na Nordschleife: od 8:22 po 7:08

(+ videa) Nissan ukázal v New Yorku všechna GT-R, a tak se podívejme, jak si ta nejlepší z nich vedla v Zeleném pekle. Jsou úchvatně rychlá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Všechny turbo Nissany GT-R v plných kolech na Nordschleife: od 8:22 po 7:08

28.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Všechny turbo Nissany GT-R v plných kolech na Nordschleife: od 8:22 po 7:08

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nissan ukázal v New Yorku všechna GT-R, a tak se podívejme, jak si ta nejlepší z nich vedla v Zeleném pekle. Jsou úchvatně rychlá.

Severní smyčka Nürburgringu vstupuje s pár změnami, např. lepším asfaltem na Flugplatzu a drsnějšími obrubníky u Brünnchenu, do další etapy existence. O několik tisíc kilometrů daleko ukázal Nissan všechny generace GT-R, konkrétně na newyorském autosalonu.

Jak to spolu souvisí? Jednoduše - minimálně všechny GT-R s turby a pohonem všech kol se po Nordschleife v posledních dekádách prohnaly. A protože legendární japonská show Best Motoring pamatuje doby nikoliv před YouTube, ale dokonce i před DVD, můžeme se podívat na tyto ikony JDM na posvátném asfaltu v době, kdy byly nové a po napsání hesla „GT-R Nordschleife” do internetového vyhledávače na vás nevypadly tisíce výsledků s poslední generací tohoto stroje.

Pokud vás tedy na koledě napájeli domácími či jinými pálenkami a vy se tak v dnešním krásném počasí nemůžete jet projet, vezměte zavděk aspoň snímky níže. Jsou sice v japonštině, ale jazyku tady není potřeba rozumět - hlavní slovo má jízda a um pilotů a tanec ostrých Skylinů v Zeleném pekle je univerzální řečí všech automobilových nadšenců kdekoli na světě.

1. Nissan Skyline GT-R R32 (1989)

Píše se rok 1989 a poslední Velká cena F1 se na Nordschleife jela před více než deseti lety. Německo má úplně jiné starosti, než jezdit po starém a smrtícím okruhu na plný plyn a celosvětový věhlas Severní smyčky má daleko k dnešnímu. Jenže ona pořád funguje a jedním z aut, která se na ní tehdy objevila, byl nový Skyline GT-R. Všimněte si, že jeho pilot sice má kombinézu, ale s helmou se neobtěžuje. A z auta před kamerami legendárního Best Motoring skutečně ždíme všechno - výsledkem je tehdy vynikající čas 8:22,38.

2. Nissan Skyline GT-R R33 V-Spec (1995)

Ze stejného zdroje pochází i video o šest let mladší, tentokrát se Skylinem GT-R R33 V-Spec v hlavní roli. Ukazuje jízdu Motohara Kurosawy, který dosáhl času 8:01,72. Před dvaceti lety. Je to onboard celého kola od začátku do konce a vidíme i práci nohou na pedálech, krásná podívaná a krásný čas, skoro pod 8 minut, 21 let zpátky.

3. Nissan Skyline GT-R R34 Nismo Z-Tune (2002)

Video ostré verze R34 GT-R je také onboard, ale už ne pokus o co nejlepší čas; mimo jiné na začátku trati jsou na vozovce překážky, kolem kterých pilot jede pomalu. Video také není moc kvalitní, jak po obrazové, tak i po zvukové stránce, ale zdroj je stále stejný - Best Motoring. Auto v hlavní roli má 500 koní, je to Z-Tune a nakonec dá Ring v čase okolo 8:30. Kvůli času si tento snímek nepouštějte, pro dojem z jízdy tohoto jedinečného stroje klidně.

4. Nissan GT-R R35 Nismo (2013)

Onboardů nejnovější generace GT-R z Ringu je plné YouTube, ale abychom ukázali to nejlepší, existuje v podstatě jen jediné video, které přichází v úvahu - to s rekordním časem 7:08,58. Produkční auto to úplně nebylo, bylo lehčí a mělo víc přítlaku, ale pořád je to krásná jízda. Jen je škoda, že na kompletním onboardu od Nismo TV není vidět detail tachometru a časomíra. Alespoň to druhé si ale snadno domyslíte...

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.