Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku
13.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Chystaná S90 nebude prvním takovým strojem Volva. Tohle označení nesl i končí sedan 960.
Automobilka Volvo pilně pracuje na stroji s názvem S90, který má konkurovat BMW řady 5 a Mercedesu třídy E a být v tom lepší než dosavadní špička nabídky, sedan S80. Dokonce už i máme představu, jak bude vypadat, neboť unikl ve formě malého modelu. Není to ale první S90, která se v nabídce švédské automobilky objeví, jak si mnozí myslí.
První byl model 960 sedan, který se pro rok 1998, poslední rok výroby, přejmenoval na S90. Měl také variantu kombi, označenou V90, a tahle dvě auta byla posledními zadokolkami značky Volvo. Vrcholem nabídky S90 byly verze Executive a Royal, jejichž zaměření je dost očividné už z pojmenování. Nebyla to ale jen tak nějaká vrcholná výbava, obě dvě tyto varianty měly o 15 cm prodloužený rozvor, z čehož benefitovali cestující na zadních místech.
Kromě toho bylo zvenčí S90 Executive a Royal poznat podle černého panelu v C-sloupku, kde vůz pro běžné, třebaže majetnější smrtelníky měl ještě malé okénko. A také tu byla pochopitelně loga, která říkala, s čím má člověk tu čest. Pod kapotu se montovaly řadové šestiválce o objemu 2,5 a 2,9 litru, které nabídly 170, 180 nebo 204 koní. Oněch 180 koní dával 2,9litrový motor s upravenými vačkami pro trhy, kde byly přísnější emisní regule. S automatickým čtyřkvaltem a nejsilnějším motorem byl člověk na stovce za 9 vteřin a maximálka činila 210 km/h.
To ale nebylo tak podstatné. Důležitější bylo, co S90 nabídla pasažérům vzadu. Existovaly tři úrovně, označené jednoduše I, II a III, které se lišily provedením zadních sedaček. Všechny verze byly pružinové pro extra komfort a kůži pro čalounění jste si mohli objednat i od značky Hermés. V úrovni I byla vzadu třímístná lavice, v úrovni II už individuálně nastavitelná křesla.
V úrovni III, která byla označena Royal, mezi tato křesla ještě přibyla konzole, kde bylo možno ovládat klimatizaci, audiosystém, připevnit telefon nebo dokonce namontovat tiskárnu, která bude spolupracovat s notebookem top manažera na pravém zadním místě. A když by dostal žízeň, za loketní opěrkou je chladicí box pro dvě plechovky s nápoji.
Tenhle vůz byl snahou Volva nabízet auto, které by se dokázalo postavit vozům typu Jaguaru XJ. Chce se říct i BMW řady 7 či Mercedes třídy S, ale Volvo je spíš volbou lidí, kteří nejdou úplně s davem, tedy podobně jako Jaguar. A také bylo tohle auto proti sedmě či esku stále relativně malé a V8 či V12 byste tu hledali marně. Používaly ho nicméně třeba ambasády.
Zároveň nebylo levné, cena nového S90 Executive začínala v přepočtu na nějakých 2,8 milionech korun. To je podstatně méně než třída S s plnou výbavou, ale stále je to pořádný balík na auto, které je na konci svého životního cyklu. Tento vůz tak na silnicích zas tak často nepotkáte, ale pokud ano a pokud ho poznáte, vězte, že máte před sebou něco velmi výjimečného...
Volvo S90 Executive/Royal je někdejší špička švédské nabídky a je to na něm vidět
Inspirace: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie