Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Obří náklaďák Volvo s motorem Boeingu ukazuje, že i důlní monstra mohou být šik
21.10.2018 | Mirek Mazal
U některých aut na vzhledu sejde více, u jiných méně. Obří důlní sklápěčky patří nepochybně mezi ta druhá, když si je ale šikovný designér vezme do parády, může vzniknout něco velmi atraktivního.
Artyom Trofimenko pronikl do společnosti respektovaných automobilových designérů díky mnohým nákresům futuristických automobilů. Jeho zatím nejznámější výtvory vzešly ze spolupráce s výrobcem nákladních aut Kamaz, nejen jeho budoucí modely se ale Trofimenko pokouší zachytit. Od ruské značky se nadaný muž přesunul k Volvu, jehož insignie použil na vizi obřího sklápěcího vozu jménem R300E.
Záměrem bylo vykreslit důlní sklápěčku obřích rozměrů, která uveze na korbě až 300 tun nákladu a přitom dokáže laskat smysly. Máme pocit, že v tomto směru autor uspěl, neboť na poměry podobných účelových strojů je Volvo R300E opravdu atraktivní. Jeho design se drží všech aspektů nezbytných pro práci v dolech a maximum prostoru věnuje korbě. Pod tou se pomalu ztrácí skoro kompletně prosklená kabina řidiče a vzhledu zbytku vozu dominuje rozměrná maska chladiče s dvojicí světlometů.
Ani další viditelné aspekty tu nejsou pro nic za nic. K pohonu gigantického dumperu slouží turbínový motor General Electric GE9X, který obvykle najdeme u zcela jiných strojů - nejčastěji visí pod křídly Boeingů 777X. Masivní sklápěčky obvykle pracují v dolech nebo lomech hodiny bez ustání pod maximálním zatížením tlakem. Technika tedy dostane zabrat a jelikož je turbínový motor konstruován na dlouhodobý provoz pod vysokou zátěží, mohl by spolehlivě fungovat i zde. Problémem nebude ani jeho vysoká spotřeba paliva, neboť dumper si po svých stranách vozí dvě masivní válcové nádrže.
Největší Volvo na světě má kromě magického vzhledu a neméně magické síly také užitečné funkce. Onen prostor pro řidiče není prosklený pro nic za nic - takové řešení kabiny má usnadňovat rozhled do okolí, který z podobných sklápěček není zrovna ideální.
Působivé dílo vzniklo pod rukou designéra během jediného týdne, pro radost autora. I nám ji dělá a třeba by se jeho myšlenky mohlo chytnout i samotné Volvo. Už vzhledem by byl tento stroj ve světě důlních monster vynikal nad všemi...
Návrh proudového dumperu značky Volvo má označení R300E. Přesně tolik uveze tun nákladu, pohyb vpřed má na starost turbína z Boeingu
Zdroj: Artyom Trofimenko@Behance
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva