Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant s motorem 1,9 TDI je postrach sprintů, kouří jako lokomotiva
1.7.2018 | Petr Miler
Že Trabant může být velmi rychlé auto, které na sprintech potrápí kde co, už jste možná viděli. Ale aby u toho zněl a kouřil jako Zetor?
Trabanty občas na sprintech vídáme. Někdy to znamená být jen svědkem trýznivého dynamického představení standardního provedení, takové Trabanty se ale na podobných místech obvykle neukazují.
Typičtějším účastníkem jsou více či méně extrémní přestavby, kterých jsme vám v posledních letech přiblížili hned několik. Trabant Turbo Quattro je vlastně ještě čajíček, i když už ten zvládne akceleraci z 0 na 200 km/h za 15,5 sekundy. Jsou tu ale i silnější stroje - viděli jsme jeden s 570 koňmi a snad nejrychlejší Trabant světa už je dnes legendou.
Také tentokrát tu máme jeden velmi rychlý Trabant, který se na prvním přiloženém videu na startu 400metrového sprintu setká s Golfem VR6 turbo, tedy též dosti rychlým strojem. Trabant je rychlejší, není ale zajímavý jen tím - při své akceleraci „hulí” jako lokomotiva
V útrobách má totiž naftový motor, konkrétně jednotku 1,9 TDI upravenou na výkon 180 koní. To možná nezní jako mimořádně vysoké číslo, jenže Trabant vážil jen stovky kilogramů a ani s těžším motorem na tom nebude o tolik hůře. Motor byl pro lepší trakci umístěn dozadu a poháněná kola jsou pochopitelně též zadní. Ve třídě aut s motory do 2 litrů objemu je to velmi zdatný konkurent, mezi diesely nezřídka nejrychlejší - čas 13,368 sekundy, s nímž vyhrál jedno ze sprinterských klání, je včetně cílové rychlosti 163 km/h na... naftový Trabant slušná hodnota.
Jde tedy o poměrně radikální přestavbu, která byla během posledních let hnána ještě dále do extrému - původně byl touto technikou vybaven ještě vcelku obyčejně vyhlížející kombík (na fotkách ho též uvidíte), který měl výfuk vyvedení dozadu, pak se ale začalo přiostřovat. Teď je z něj ale cosi jako snížený a rozšířený Trabant Coupe v jedovaté zelené. O to impozantnější ale jeho představení je, však se na něj podívejte sami...
Trabant 1,9 TDI trápící rychlé benziny ve sprintech se jen tak nevidí. Jak můžete sami spatřit, cesta k jeho stvoření nebyla úplně snadná - fotografie mapují vývoj během posledních více jak 5 let
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis