Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant s motorem 1,9 TDI je postrach sprintů, kouří jako lokomotiva
1.7.2018 | Petr Miler
Že Trabant může být velmi rychlé auto, které na sprintech potrápí kde co, už jste možná viděli. Ale aby u toho zněl a kouřil jako Zetor?
Trabanty občas na sprintech vídáme. Někdy to znamená být jen svědkem trýznivého dynamického představení standardního provedení, takové Trabanty se ale na podobných místech obvykle neukazují.
Typičtějším účastníkem jsou více či méně extrémní přestavby, kterých jsme vám v posledních letech přiblížili hned několik. Trabant Turbo Quattro je vlastně ještě čajíček, i když už ten zvládne akceleraci z 0 na 200 km/h za 15,5 sekundy. Jsou tu ale i silnější stroje - viděli jsme jeden s 570 koňmi a snad nejrychlejší Trabant světa už je dnes legendou.
Také tentokrát tu máme jeden velmi rychlý Trabant, který se na prvním přiloženém videu na startu 400metrového sprintu setká s Golfem VR6 turbo, tedy též dosti rychlým strojem. Trabant je rychlejší, není ale zajímavý jen tím - při své akceleraci „hulí” jako lokomotiva
V útrobách má totiž naftový motor, konkrétně jednotku 1,9 TDI upravenou na výkon 180 koní. To možná nezní jako mimořádně vysoké číslo, jenže Trabant vážil jen stovky kilogramů a ani s těžším motorem na tom nebude o tolik hůře. Motor byl pro lepší trakci umístěn dozadu a poháněná kola jsou pochopitelně též zadní. Ve třídě aut s motory do 2 litrů objemu je to velmi zdatný konkurent, mezi diesely nezřídka nejrychlejší - čas 13,368 sekundy, s nímž vyhrál jedno ze sprinterských klání, je včetně cílové rychlosti 163 km/h na... naftový Trabant slušná hodnota.
Jde tedy o poměrně radikální přestavbu, která byla během posledních let hnána ještě dále do extrému - původně byl touto technikou vybaven ještě vcelku obyčejně vyhlížející kombík (na fotkách ho též uvidíte), který měl výfuk vyvedení dozadu, pak se ale začalo přiostřovat. Teď je z něj ale cosi jako snížený a rozšířený Trabant Coupe v jedovaté zelené. O to impozantnější ale jeho představení je, však se na něj podívejte sami...












































































Trabant 1,9 TDI trápící rychlé benziny ve sprintech se jen tak nevidí. Jak můžete sami spatřit, cesta k jeho stvoření nebyla úplně snadná - fotografie mapují vývoj během posledních více jak 5 let
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
před hodinouNěmci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
před 3 hodinamiJeden z mála lidí, který může k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
před 4 hodinamiPeugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
před 6 hodinamiMajitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva