Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto jsou všechna auta, která kdy měl Jon Olsson. Vypracoval se pozoruhodně
29.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud dnes jezdíte v ojetém Passatu, neznamená to, že jednou nemůžete skončit za volantem Lamborghini nebo Rollsu. Jon Olsson budiž důkazem.
Jon Olsson je slavný freestylový lyžař, který si už tím a souvisejícími sponzorskými kontrakty vydělal spoustu peněz. Bylo by ale naivní si myslet, že má prostě talent od pánaboha, který prodal a teď „si žije”. Není tomu tak, většinu svých příjmů má z podnikání, kterému se může věnovat stejně dobře kdokoli na světě - Olsson pod svérázně znějící značkou Douchebags vyvíjí, vyrábí a prodává cestovní zavazadla.
Ne každý to ví, jeho vášeň pro auta bude ale naopak mezi našimi čtenáři známa velmi dobře. Olsson je ten „blázen”, který by za zajímavé nové auto utratil všechny svoje peníze a když už nějaké koupil, investoval dále do jeho úprav. Podle toho jeho vozy vždy vypadaly. Ani jeden z těch, k jejichž vlastnictví se alespoň veřejně přiznává, nebyl úplně obyčejný, ať už stál nanejvýš pár set tisíc nebo několik milionů.
Pokud jde o auta, nejvíce do širšího povědomí vstoupilo jeho mohutně upravené Audi RS6 „DTM”, které velmi neslavně skončilo po jeho krádeži. I o jeho pozdějších strojích jsme vás informovali - není to až tak dávno, co si pořídil Lamborghini Huracán, které si opět nechal výrazně upravit, nakonec ho ale rychle prodal. Chtěl něco komfortnějšího, tak sáhl po Rolls-Roycu, ani ten ale nebude mít dlouho, upravený ho opět prodává. A následovat ho má Mercedes G500 4x4^2, protože... proč ne.
Co ale těmto známým vozům předcházelo? Podívejte se do galerie níže, na Olssonův věk (narodil se v roce 1982) je to slušná plejáda. Spoustu z nich provází zajímavý příběh, ve kterých často najdeme věty o tom, jak Olsson „vydělal trochu peněz”, a tak si koupil to či ono. Pak to obvykle upravil, nezřídka odpravil a vždy nakonec vyměnil.
Vrátíme-li se na úplný začátek, najde se tu pár ještě docela obyčejných vozů. Tím úplně prvním byl pick-up Mazda B2000, k němuž ale Olsson nemůže najít už žádnou fotku. K tomu druhému ano - je to VW Passat Variant. To zní až nudně, jenže to byla verze W8, dost neobyčejný stroj. Následoval ho Chevy Camaro z roku 1971 upravený na 700 koní, kterému... odešel motor. Tak přišlo Subaru WRX STi, které si prý chtěl ponechat sériové. Jenže to nevyšlo a motor se znovu poroučel.
Přišlo BMW 3 E30, kupodivu ne M3, ale zato upravené pro závodní okruhy. S ním (jaká to kombinace...) provozoval M3 E36 v divoké úpravě. Pak už věci vzaly rychlý spád - znovu BMW M3, ale E46 ve verzi CSL, následované Porsche 911 996. Ve verzi Turbo, ovšem. To nicméně Olsson řídil jediný den - po jeho koupi odjel na závody, vydělal peníze a koupil si za ně Lamborghini Gallardo místo 911, které uvidíte také.
Ultima GTR už je známější epizoda, stejně jako později Lamborghini Aventador, Nissan GT-R, Audi R8 a Q7 a výše zmíněné stroje. Závidět je co, po většině Olssonových aut bychom sáhli bez rozmyslu. Berme to jako inspiraci, jak se podobných dobrat - nespadla mu do klína, musel si na ně vydělat. A nejprve měl touhu je mít, ne peníze na to si je koupit...


Stále ještě současný Olssonův Rolls-Royce je prozatím svérázným vrcholem jeho „automobilové evoluce”
Huracán po úpravě a před ní si též budeme pamatovat
Tohle všechno už je dnes historie. Ale docela pozoruhodná - od Passatu k Rollsu... Chybí jen úplně první Olssonovo auto, Mazda B2000
Zdroj: Jon Olsson
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva