Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách

Italská éra existence Bugatti je dnes skoro zapomenuta, v mnohém je ale více fascinující než obě zbývající.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách

1.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská éra existence Bugatti je dnes skoro zapomenuta, v mnohém je ale více fascinující než obě zbývající.

Kdo by neznal Bugatti. Jedna z nejslavnějších automobilových značek proslula zejména v počátcích automobilismu, kdy díky genialitě svého zakladatele vyráběla ta nejpokrokovější auta na světě. Po smrti Ettore Bugattiho v roce 1947 se ale nenašel nikdo, kdo by pokračoval v jeho práci, dokončena nebyla ani auta, která za svého života ještě stihl rozpracovat. Postupný úpadek společnosti nedokázal zastavit nikdo a firma po pěti letech trápení v roce 1952 ukončila svou činnost.

Tato éra existence Bugatti je dobře známa a totéž platí o té současné, která po převzetí značky koncernem Volkswagen trvá od roku 1998. Němci vyrábějící vozy na místě původní tovární ve francouzském Molsheimu se od roku 1999 trápili s Veyronem, dnes ohromuje Chironem. V mezičase se automobilka pod křídly různých firem pokoušela o comeback, z nichž žádný nebyl úspěšný. Jen jeden z nich ale dodnes dokáže fascinovat svým faktickým provedením ostře kontrastujícím s ekonomickým fiaskem stojícím na jeho konci.

Také o této éře existence Bugatti, která se odehrála mezi léty 1987 a 1995, jste pravděpodobně slyšeli. O jejích detailech se ale dávno nemluví, šlo přitom o pokus na svou dobu neuvěřitelně ambiciózní, který zapojil do hry ty největší kapacity v oboru, dal za vznik nejmodernější automobilové továrně své doby a postaral se stvoření nejrychlejšího auta světa. Více než dekádu před Veyronem nabídl velmi podobné parametry a v lecčems byl novátorský tak, že se s ním může srovnávat jen revoluční McLaren F1. O mnohém z toho už na našich stránkách byla řeč, dnes se ale podíváme hlavně na smutný osud oné továrny, o které možná ani nevíte, že existovala. Ona totiž stále existuje a je dnes dokonalým mementem jedné pozoruhodné etapy automobilových dějin.


Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 1 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 001
Artioli se do vzkříšení Bugatti pustil obklopen velmi schopnými přáteli. Jeho jako úspěšného byznysmena (úplně vlevo) podporoval Ferruccio Lamborghini (muž s červenou kravatou), Marcelo Gandini (zcela vpravo) a Paolo Stanzani (šedá kravata). To je automobilový tým snů...

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 2 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 3 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 003Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 4 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 004
Artioli chtěl stavět nejlepší auto v nejlepší fabrice. A dokázal to, i dobový tisk to viděl

Tento příběh by se nikdy nestal, kdyby neexistoval italský podnikatel jménem Romano Artioli. Byl to velmi zámožný člověk, který vydělal jmění prodejem aut. Byl majitelem jednoho z největších dealerství Ferrari na světě s pobočkami v italském Bolzanu a německém Stuttgartu. Skrze svou firmu registrovanou v Lucembursku pak dodával Ferrari také klientům ze Středního východu a vlastnil rovněž společnost Autoexpó, oficiálního dovozce aut řady značek (GM, Subaru, Lotus...) a exkluzivního importéra Suzuki do Itálie, s nímž si tato malá značka udržovala pozici japonské jedničky v Itálii po dlouhých 18 let. Byl zkrátka úspěšný v tom, co dělal a v roce 1985 skrze své firmy zajišťoval prodej desítek tisíc nových aut ročně. A možná by to dělal dodnes, kdyby se tou dobou neseznámil s Ferrucciem Lamborghinim, Nucciem Bertonem a jejich lidmi.

Právě ti jej začali podporovat v myšlence vzkřísit některou z velkých automobilových značek minulosti a stavět v Itálii něco ještě lepšího než Lamborghini a Ferrari. Artioli sehnal peníze a začal se dívat po značce, pod kterou by mohl svůj nový projekt schovat. Pozdější ředitel Bugatti, Francouz Jean-Marc Borel (na fotce výše je též k vidění), vyjednal ve Francii nejprve zapůjčení značky Bugatti s možností pozdějšího prodeje od tehdejšího výrobce letadel Messier-Bugatti patřící pod státem vlastněný konglomerát Snecma a bylo rozhodnuto. Artioli chtěl na zelené louce postavit automobilku, která bude vyrábět ta nejlepší auta na světě. Byl to nepochybně ambiciózní cíl, o prázdné řeči tady ale nešlo - všechny jednotlivé kroky šly ruku v ruce s ním.

Lamborghini a Bertone sice považovali Artiolioho plány za příliš velikášské a do společného podnikání s ním odmítli jít, zejména Lamborghini jej ale v dalším snažení intenzivně podporoval. Ferrucio do nově zrozené Bugatti Automobili S.p.A. odmítl jakkoli kapitálově vstoupit, zajistil ji ale největší kapacity své někdejší automobilky (Lamborghini už mu tehdy nepatřilo) včetně designového génia Marcela Gandiniho a technického mága Paola Stanzaniho. Oba ostatně tou dobou pracovali pro Lambo na volné noze a Stanzani dokonce držel část akcií nově vzniklé automobilky skrze svou firmu Tecnostile sdružující několik bývalých zaměstnanců Lamborghini.

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 5 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 006Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 6 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 007
Všech pět prototypů EB110. O design čtyřech z nich se postaral Gandini, Artiolimu se ale vůz zdál být „příliš jako Lamborghini”. Když Gandiniho požádal, aby některé detaily předělal, odmítl to. Artioli tak Gandiniho z projektu odvolal a o finální vzhled se postaral autor továrny, architekt Benedini. Na snímku vpravo můžete vidět hotový vůz při prezentaci v Paříži, hlavu z něj vystrkuje jeden ze zákazníků, Alain Delon

Hlavně tito dva lidé stáli za vozy jako Lamborghini Miura a Countach nebo Ferrari 288 GTO a svůj um a zkušenosti měli v novému Bugatti rozvinout na maximum. I oni dva ale jen veleli fascinující mozaice toho nejlepšího, co tehdy kdo pro auta dělal - Borel tehdy pro spolupráci s Bugatti získal hlavně řadu francouzských firem od Michelinu, který dělal pro jeho auta zcela zvláštní pneumatiky, přes Elf a zcela specifický olej až třeba po výrobce letadel Aerospatiale, který pro vozy Bugatti připravil vůbec první automobilové karbonové šasí. Později Artioli do firmy přetáhl také Maura Forghieriho, technického ředitele Ferrari - v Campogalliano se den co den scházela opravdová konstruktérská smetánka.

Tihle všichni a mnozí další už hned od roku 1987 pracovali na úplně novém autě, které do dějin vstoupilo jako model EB110, popsaný ve starším článku. Artioli ale nechtěl jen perfektní auto, chtěl perfektní všechno. Notorický puntíčkář a milovník čistoty chtěl, aby nejlepší auto vznikalo v nejlepší továrně a pověřil rodinného architekta Giampaola Benediniho, aby takovou fabriku stvořil. A postaral se o jedno ze svých životních děl.

Mezi léty 1988 a 1992 tak poblíž městečka Campogalliano nedaleko Modeny vyrostly na pozemku o rozloze 75 000 m2 budovy, které si jako jediné mohly tykat s autem, které v nich později vznikalo. Však si projděte přiložené fotky - je úplně jedno, jestli se podíváte na vstupní bránu, halu, výrobní nebo skladové prostory - všechno bylo tak moderní, že leccos z toho vypadá moderně i dnes, skoro 30 let po chvíli, kdy Benedini začal tuto stavbu kreslit.

Ale není to jen architektonická či technická moderna, prostorám nechyběl ani styl a luxus. Současné i dobové fotky vám ukáži, jak velikášsky bylo vše ztvárněno, architekt by zasloužil cenu i za to, jak vypadají toalety. Nic tu není běžné, všechno je jedinečné, na míru postavené. A nepřehlédněte ani podobu reprezentačních prostor - to je novodobá katedrála...

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 7 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 001Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 8 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 005Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 9 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 10 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 035Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 11 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 039Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 12 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 044
Skvost, to byla továrna Bugatti v Campogalliano

V těchto místech pak od roku 1992 vznikalo zmíněné kupé EB110, které je skutečně fascinujícím kusem techniky, zejména v pozdější verzi SS alias Supersport. Stanzani jej od začátku konstruoval tak, aby jasně překonávalo i Ferrari F40 a uvažoval podobně jako Artioli - megalomansky.

Pro vůz byla uvažována i řešení jako karbonové brzdy nebo adaptivní podvozek, nakonec ale došlo „jen” na karbonové šasí, hliníkovou karoserii a spoustu titanu a kompozitu. Jeho hlavním trumfem byl ale Stanzaniho skvost, motor - čtyřikrát přeplňovaný, šedesátiventilový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru, který posílal svůj výkon na všechna kola (72:28 ve prospěch zadní osy) přes tři diferenciály a šestistupňový manuál umístěný neobvykle před motorem pro lepší rozložení hmotnosti. Ve špičkovém provedení generoval až 450 kW (612 koní) výkonu v 8 250 otáčkách. Vůz přitom vážil jen 1 418 kg, a tak na stovku zrychlil za 3,2 sekundy a jel až 351 km/h. To bylo nejvíc ze všech produkčních aut - už předchozích 342 km/h verze EB110 GT bylo světovým rekordem.

Sám Stanzani se ovšem produkční verze nového Bugatti uvnitř firmy nedožil. Po roztržce s Artiolim, údajně kvůli snaze Stanzaniho zvýšit základní kapitál ve firmě tak, aby Artioli přišel o kontrolu nad ní, musel společnost opustit. Byla to velká ztráta, majoritní akcionář ale nikdy neměl problém přesvědčit velká jména pro spolupráci s ním - od roku 1991 tak na technice vozu pracovali hlavně Nicola Materazzi, otec Ferrari F40, a Pavel Rajmis, který je znám hlavně pro svou práci na systému Audi Quattro. A ani s designem vozu to nebylo jednoduché.

I když pro firmu pracoval Marcello Gandini, byly tu i jiné návrhy. Bertone nemohl chybět, už pro své původní zapojení do projektu, jeho vztahy s Bugatti ale byly i kvůli Gandinimu, někdejší Bertoneho hvězdě, komplikované a sám Nuccio další spolupráci s Bugatti po prvním představeném návrhu zavrhl. Byl tu i Giugiaro, který navrhl vůz, jež jsme později poznali jako koncept ID 90 (a konečný EB110 k němu měl docela blízko), jenže ani toto neklaplo. Designová práce tak zůstala na Gandinim, který stvořil postupně několik prototypů a je to nepochybně on, kdo se postaral o základní tvary vozu. Artioli měl ale jiné představy o designových detailech a když Gandiniho požádal o jejich přepracování, hrdý designový mág odmítl. Artioli se tedy zbavil i jeho a o finální vzhled vozu se postaral opět architekt Benedini. Bizarní, ale pravdivé.

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 13 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 008Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 14 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 020Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 15 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 031Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 16 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 055Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 17 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 059Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 18 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 085
Opuštěný skvost chátrá už dvě dekády

Auto bylo hotové a vlastně se neprodávalo špatně, uvážíme-li, jak dlouho dostával do oběhu Volkswagen 450 Veyronů o dekádu později a že McLaren v prakticky tu samou dobu pět let prodával 64 silničních kusů dnes legendárního F1. Majitel Bugatti mínil původně prodávat až 150 aut za rok, ale to při ceně přes 450 tisíc dolarů za kus snad ani nebylo reálné - ve světě tehdy nebylo tolik bohatých lidí a EB110 nebylo to jediné, co si mohli koupit. Za necelé tři roky, z nichž jen jeden (1994) lze považovat za standardní tak bylo zkompletováno a zákazníkům dodáno něco mezi 130 a 150 stroji (zdroje se různí) a světová média na ně vesměs pěla chválu pro jejich ovladatelnost a využitelnost dynamiky ve skutečném světě. O obrovskou mediální pozornost pro EB110 SS se pak postaral v roce 1994 už tehdy slavný Michael Schumacher, který se stal zřejmě nejznámějším majitelem tohoto Bugatti, i když nějakým způsobem slavný musel být při ceně tohoto vozu každý z jeho kupců - však stál několikanásobek nejdražšího Lamborghini.

Artioliho Bugatti to mělo zkrátka nalajnované dobře - v úchvatné továrně vyrábělo úchvatné auto a dodávalo jej osobnostem Schumacherova typu. Chystalo i sedan EB112 a Artioli se nezdál být „na suchu”, když v roce 1993 ještě přikoupil britský Lotus od GM za 30 milionů liber s cílem usnadnit si tak vstup na další světové trhy, které velmi potřeboval pro další rozvoj. Na ty se s Bugatti dral - připravil model s pravostranným řízením, okouzlil Japonce a vyvinul výrazně upravené EB110 America vyhovující americkým předpisům, které získalo jednu z cen na Concorso Italiano v Pebble Beach v roce 1994. Přesto to dobře nedopadlo.

Firma se v první polovině roku 1995 dostala do vážných finančních potíží a pokusila se prodat Lotus, nabídky byly ale za nastalé situace příliš nízké. Byly tu i snahy prodat samotné Bugatti, ale ani tato možnost se nestala schůdnou, jakkoli mezi zájemci bylo zmiňováno třeba i BMW. Proč zašla situace tak daleko, o tom se dodnes debatuje. Sám Artioli viní nastalou světovou ekonomickou recesi, ta ale spíše omezila ochotu bank Bugatti půjčovat než zájem samotných klientů - ještě v srpnu 1995 dostala automobilka 16 objednávek na EB110 America jen s USA. Jiní mu zazlívají ambiciózní převzetí Lotusu (ten ale přivedl do černých čísel velmi rychle - ziskový byl už v roce 1994), další zmiňují jeho rozmařilost - podívejte se jen na tu továrnu a její vybavení, to muselo stát ohromné peníze a je otázkou, zda to muselo být. A to je prý jen viditelná špička ledovce, pro potenciální zákazníky údajně pořádal neskutečně drahé prezentace na různých místech světa.

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 19 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 025Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 20 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 031Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 21 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 032
Z těchto snímků až mrazí, továrnu Bugatti i Michaela Schumachera potkal velmi podobný osud - jsou, ale jako by nebyli...

Ať už to bylo jakkoli, banky mohutně investující, ale peníze nevydělávající firmu nechtěly dále držet nad vodou a dvacítka věřitelů postupně přihlásila pohledávky ve výši 200 milionů dolarů. 23. září roku 1995 do firmy vtrhl insolvenční správce Gian Luigi Rossini, její skomírající činnost zastavil a od té chvíle už to byl jen on, kdo měl od firmy klíče. Zdálo se to být trochu nešťastné, dluhy firmy se s ohledem na kvalitu jejího produktu, získané renomé i schopnost expandovat do celého světa zdají být z dnešního pohledu bagatelní, v dané chvíli ale zkrátka nebyl nikdo, kdo by věřil, že Artioli dostane tento byznys do černých čísel a Rossinimu po krátké snaze najít jiné řešení nezbylo od února 1996 nic jiného než rozprodávat, co půjde. Prodala se auta, většina vybavení továrny i továrna samotná. Ta ale připadla do rukou nábytkářské firmě, která záhy poté zkrachovala též a od té doby už jen leží opuštěná na kraji Campogalliano.

I dnes tak můžeme vidět, jak se v celé té nádherné stavbě život zastavil skoro z hodiny na hodinu. Cokoli, co nebylo možné rozumně prodat, je ve firmě i dnes - dobové počítačové vybavení, dokumenty všeho druhu, části vývojových zařízení. Vidět můžeme dobové Zlaté stránky, kalendář ze září 1995, dobové telefonní aparáty, dokumenty...

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 22 - Romano Artioli dopis Lennarth Hesselberg 01Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 23 - Romano Artioli dopis Lennarth Hesselberg 02
Fascinující důkaz Artioliho víry a snahy firmu zachránit před bankrotem do posledního okamžiku. A zřejmě jeho poslední komunikace v pozici šéfa společnosti. Ve faxu z noci z 22. na 23. září roku 1995 žádá bankéře Lennartha Hasselberga o urgentní zaslání potvrzení nových bankovních záruk pro tehdejší Bugatti a konstatuje, že soudce rozhodující o insolvenci firmy je připraven je i v tuto dobu od právníka společnosti přijmout. Jak už dnes víme, zpráva od Hasselberga nikdy nedorazila a originál faxu zůstal ležet na Artiolio stole i po úpadku společnosti

Je to smutný obraz rychlého vzestupu a ještě rychlejšího pádu Bugatti devadesátých let. Pokud se podíváte na všechen ten lesk na dobových fotkách a zašlou slávu na těch současných, těžko to přejdete bez emocí. Zvláště pokud nepřehlédnete rozesmátou tvář mladého Michaela Schumachera, který je na tom dnes podobně jako továrna, před kterou kdysi přebíral své Bugatti. I takový ale bývá život, tenhle sen o velkém návratu skončil v troskách.

Artioli automobilový svět nikdy neopustil, tak mnoho v něm ale už nikdy později neznamenal. Ještě chvíli po krachu Bugatti vlastnil Lotus (mimochodem, model Elise se jmenuje po jeho vnučce...), v roce 1996 prodal i ten (přesněji 64 % akcií, akcionářem zůstal ještě dva roky), zaplatil zbylé dluhy a dnes už jen může třeba i své vnučce vyprávět, jaké to bylo rozjet tento pozoruhodný byznys a spatřit jeho drtivý konec. A jaké je dnes hledět na jeho stále stojící memento...

Fotografie továrny Bugatti v Campogalliano z let 1992 až 1995

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 24 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 001Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 25 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 26 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 003Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 27 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 004Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 28 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 005Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 29 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 006Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 30 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 007Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 31 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 008Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 32 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 009Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 33 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dalsi 004
Vskutku nádherná stavba, na továrnu...

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 34 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 010Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 35 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 011Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 36 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 012Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 37 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 013Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 38 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 014Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 39 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 015Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 40 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 016Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 41 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 017Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 42 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 018Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 43 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 019Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 44 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 020Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 45 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 021Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 46 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 022
Není divu, že automobilka před ní ráda fotila svá auta i předávala vozy klientům. Vidět můžeme také Gandiniho prototyp, kterým se Bugatti chubilo i dlouho po představení produkčního provedení

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 47 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 025Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 48 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 026Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 49 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 027Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 50 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 028Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 51 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 029Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 52 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 030Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 53 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 031Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 54 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 032Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 55 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 033Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 56 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 034
Michael Schumacher byl nejslavnější zákazník značky v této její éře. Z jeho fotek před dnes chátrající budovou až mrazí

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 57 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 035Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 58 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 036Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 59 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dalsi 001Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 60 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dalsi 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 61 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dalsi 003Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 62 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 038Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 63 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 039Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 64 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 040Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 65 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 041Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 66 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 042Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 67 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 043
Interiéry fabriky byly snad ještě výjimečnější než její zevnějšek

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 68 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 044Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 69 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 045Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 70 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 046Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 71 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dalsi 005Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 72 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 047Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 73 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 048Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 74 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 049Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 75 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 050Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 76 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 051Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 77 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 052Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 78 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 053Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 79 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 054Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 80 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 055Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 81 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 056Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 82 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 057Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 83 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 058Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 84 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 059Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 85 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 060Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 86 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 061Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 87 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 062Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 88 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 063Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 89 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 064Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 90 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 065Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 91 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 066Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 92 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 067Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 93 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena puvodni 068
Výrobní prostory byly také čistoskvoucí, čisto na Artioliho stole bylo i v den, kdy kancelář obýval naposledy

Současný stav továrny Bugatti v Campogalliano

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 94 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 95 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 003Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 96 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 004
Aktuální snímky fabriky ze satelitu, letadla i Google Street View

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 97 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 005Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 98 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 006Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 99 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 007Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 100 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 008Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 101 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 009Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 102 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 010Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 103 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 011Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 104 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 012Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 105 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 013Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 106 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 014Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 107 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 015Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 108 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 016Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 109 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 017Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 110 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 018Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 111 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 020Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 112 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 021Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 113 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 022Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 114 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 023Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 115 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 024Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 116 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 025Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 117 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 026Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 118 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 027Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 119 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 028Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 120 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 029Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 121 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 030Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 122 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 031Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 123 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 032Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 124 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 033Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 125 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 034Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 126 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 035Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 127 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 036Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 128 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 037Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 129 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 038Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 130 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 039Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 131 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 040Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 132 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 041Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 133 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 042Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 134 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 043Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 135 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 044Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 136 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 045Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 137 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 046Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 138 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 047Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 139 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 048Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 140 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 049Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 141 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 050Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 142 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 050a
V exteriéru Artioli a jeho architekt pamatovali i na odkaz na původní továrnu v Molsheimu

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 143 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 051Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 144 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 052Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 145 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 053Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 146 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 054Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 147 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 055Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 148 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 056Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 149 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 057Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 150 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 058Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 151 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 059Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 152 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 060Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 153 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 061Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 154 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 062Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 155 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 063Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 156 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 064Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 157 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 065Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 158 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 066Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 159 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 067Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 160 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 068Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 161 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 069Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 162 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 070Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 163 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 071Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 164 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 072Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 165 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 073Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 166 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 074Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 167 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 075Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 168 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 076Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 169 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 077Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 170 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 078Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 171 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 079Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 172 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 080Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 173 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 081Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 174 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 082Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 175 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 083Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 176 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 084Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 177 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 085Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 178 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 086Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 179 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 087Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 180 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 088Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 181 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 089Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 182 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 090Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 183 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 091Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 184 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 092Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 185 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 093Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 186 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 094Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 187 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 095Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 188 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 096Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 189 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 097Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 190 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 098Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 191 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 099Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 192 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 100
Z kancelářských a reprezentačních prostor Bugatti v Campogalliano dodnes dýchá výjimečnost

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 193 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 101Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 194 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 102Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 195 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 103Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 196 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 104Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 197 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 105Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 198 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 106Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 199 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 107Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 200 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 108Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 201 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 109Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 202 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 110Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 203 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 111Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 204 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 112Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 205 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 113Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 206 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 114Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 207 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 115Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 208 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 116Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 209 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 117Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 210 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 118Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 211 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 119Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 212 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 120Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 213 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 121Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 214 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 122Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 215 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 123Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 216 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 124Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 217 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 125Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 218 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 126Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 219 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 127Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 220 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 128Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 221 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 129Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 222 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 130Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 223 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 131Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 224 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 132Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 225 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 133Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 226 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 134Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 227 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 135Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 228 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 136Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 229 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 137Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 230 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 138Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 231 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 139Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 232 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 140Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 233 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena dnes 141
I výrobní prostory měly daleko k obyčejným. I teď se v nich lze přehrabovat v dobových „papírech”

Další související vybrané snímky

Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 234 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 001Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 235 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 002Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 236 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 003Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 237 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 004Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 238 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 005Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 239 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 006Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 240 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 007Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 241 - Bugatti tovarna Campogalliano opustena doplnkove 008Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 242 - Romano Artioli dopis Lennarth Hesselberg 01Tohle zbylo z úžasné továrny Bugatti, sen o velkém návratu skončil v troskách - 243 - Romano Artioli dopis Lennarth Hesselberg 02

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.