Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle unikátní Ferrari 37 let chátralo ve stodole, teď se prodá až za 44 milionů Kč
25.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled nevypadá výjimečně a už vůbec není výjimečně zachovalé. Jenže je to zcela unikátní verze, která po dekády nespatřila světlo světa.
Když člověk najde něco, co ztratil a už se s tím nadobro rozloučil, má jistě radost. A když se najde něco, co bylo dobře schováno nebo zapomenuto po celé dekády, je radost o to větší. Tím spíš, když se ukáže, že to lze prodat za víc než 44 milionů korun, jako tohle unikátní Ferrari 365 GTB/4 Daytona.
Jaká unikátnost, když se Daytona vyrobila ve zhruba 1 200 exemplářích, ptáte se? Není to „normální” Daytona, nýbrž varianta Berlinetta Alloy, jediný existující kus se silniční homologací. Z oněch dvanácti stovek totiž vzniklo pět aut s lehčí, hliníkovou karoserií. Ta byla určena k závodění a dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně odkud ostatně dostala své neoficiální jméno - Daytona tomuto modelu řekne snad každý, ne však Ferrari ve svých dokumentech.
Pak vzniklo ještě šesté odlehčené auto, které jediné dostalo silniční homologaci. A tohle, co dnes stojí před námi pod tlustou vrstvou prachu a se zteřelými pneumatikami, je právě ono. S původním lakem Rosso Chiaro, bez jakékoliv renovace, s potvrzením autenticity expertem na stará Ferrari Marcelem Massinim. A také bez hnutí od roku 1980.
Tahle Daytona má číslo šasi 12653 a byla vyrobena v červnu 1969. Kromě zmíněné hliníkové karoserie má lehčí plexisklové kryty světlometů a elektrické stahování oken, což tehdy standardem nebylo. Jako první si ji v Bologni koupil muž jménem Luciano Conti, zakladatel a vydavatel magazínu Autosprint, mimo jiné přítel Enza Ferrariho.
Vůz několikrát změnil majitele v Itálii, až v roce 1971 byla jeho italská registrace zrušena a byl exportován do Japonska. Tam se v lednu 1972 objevil v magazínu Car Graphic. V roce 1980 ho koupil Makoto Takai - a strčil ho do stodoly. Pak se na něj pozapomnělo, málokdo si pamatoval, že takové auto existovalo. Jen pár sběratelů se Makota snažilo přesvědčit, aby vůz prodal, ale neúspěšně.
Po sedmatřiceti letech však je na prodej a je na něm vidět každý rok, kdy nejezdil, nebyl udržován a sedal na něj prach. Během zhruba jedenácti let, kdy jezdilo, na něm byly provedeny drobné kosmetické modifikace, ale jako celek je tahle Daytona v pozoruhodně dobře zachovalém originálním stavu.
Ovšem, vůz bude potřebovat renovaci. Nový majitel může zvolit buď kompletní obnovu, nebo může zrepasovat mechanické části auta a zbytek jen vyčistit pro zachování patiny. Interiér je údajně v docela dobrém stavu včetně sedaček, stropnice a koberců, byť na fotkách vidíme značné znečištění. Unikátní bude tenhle vůz v každém případě.
Máte-li zájem, 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy bude k mání na aukci Ferrari - Leggenda e Passione 9. září letošního roku v italském Maranellu, pořádané domem RM Sotheby's. Odhad ceny míří mezi 1,4 a 1,7 milionu Eur, tedy 36,54 a 44,37 milionu korun. Málo to v žádném případě není, ale taky před sebou nemáme jen tak nějaké Ferrari...




























Po 11 letech provozu byla tahle unikátní Daytona zavřena na 37 let do stodoly. Vypadá podle toho
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 43 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB