Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle unikátní Ferrari 37 let chátralo ve stodole, teď se prodá až za 44 milionů Kč
25.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled nevypadá výjimečně a už vůbec není výjimečně zachovalé. Jenže je to zcela unikátní verze, která po dekády nespatřila světlo světa.
Když člověk najde něco, co ztratil a už se s tím nadobro rozloučil, má jistě radost. A když se najde něco, co bylo dobře schováno nebo zapomenuto po celé dekády, je radost o to větší. Tím spíš, když se ukáže, že to lze prodat za víc než 44 milionů korun, jako tohle unikátní Ferrari 365 GTB/4 Daytona.
Jaká unikátnost, když se Daytona vyrobila ve zhruba 1 200 exemplářích, ptáte se? Není to „normální” Daytona, nýbrž varianta Berlinetta Alloy, jediný existující kus se silniční homologací. Z oněch dvanácti stovek totiž vzniklo pět aut s lehčí, hliníkovou karoserií. Ta byla určena k závodění a dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně odkud ostatně dostala své neoficiální jméno - Daytona tomuto modelu řekne snad každý, ne však Ferrari ve svých dokumentech.
Pak vzniklo ještě šesté odlehčené auto, které jediné dostalo silniční homologaci. A tohle, co dnes stojí před námi pod tlustou vrstvou prachu a se zteřelými pneumatikami, je právě ono. S původním lakem Rosso Chiaro, bez jakékoliv renovace, s potvrzením autenticity expertem na stará Ferrari Marcelem Massinim. A také bez hnutí od roku 1980.
Tahle Daytona má číslo šasi 12653 a byla vyrobena v červnu 1969. Kromě zmíněné hliníkové karoserie má lehčí plexisklové kryty světlometů a elektrické stahování oken, což tehdy standardem nebylo. Jako první si ji v Bologni koupil muž jménem Luciano Conti, zakladatel a vydavatel magazínu Autosprint, mimo jiné přítel Enza Ferrariho.
Vůz několikrát změnil majitele v Itálii, až v roce 1971 byla jeho italská registrace zrušena a byl exportován do Japonska. Tam se v lednu 1972 objevil v magazínu Car Graphic. V roce 1980 ho koupil Makoto Takai - a strčil ho do stodoly. Pak se na něj pozapomnělo, málokdo si pamatoval, že takové auto existovalo. Jen pár sběratelů se Makota snažilo přesvědčit, aby vůz prodal, ale neúspěšně.
Po sedmatřiceti letech však je na prodej a je na něm vidět každý rok, kdy nejezdil, nebyl udržován a sedal na něj prach. Během zhruba jedenácti let, kdy jezdilo, na něm byly provedeny drobné kosmetické modifikace, ale jako celek je tahle Daytona v pozoruhodně dobře zachovalém originálním stavu.
Ovšem, vůz bude potřebovat renovaci. Nový majitel může zvolit buď kompletní obnovu, nebo může zrepasovat mechanické části auta a zbytek jen vyčistit pro zachování patiny. Interiér je údajně v docela dobrém stavu včetně sedaček, stropnice a koberců, byť na fotkách vidíme značné znečištění. Unikátní bude tenhle vůz v každém případě.
Máte-li zájem, 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy bude k mání na aukci Ferrari - Leggenda e Passione 9. září letošního roku v italském Maranellu, pořádané domem RM Sotheby's. Odhad ceny míří mezi 1,4 a 1,7 milionu Eur, tedy 36,54 a 44,37 milionu korun. Málo to v žádném případě není, ale taky před sebou nemáme jen tak nějaké Ferrari...




























Po 11 letech provozu byla tahle unikátní Daytona zavřena na 37 let do stodoly. Vypadá podle toho
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 30 minutamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před hodinouFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 2 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... před 52 minutami - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před hodinou - H357
- Cyklistické vlákno včera - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch