Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je nejrychlejší BMW v Německu, stará 3 E30 dá 0-200 za 6 s
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Chcete-li mít nejrychlejší BMW, můžete sáhnout po sériové M6. A nebo vzít starou trojku E30 a stvořit něco dokonale ďábelského.
Nejrychlejším sériovým BMW dneška i tím, které kdy opouštělo brány továren značky, je současné kupé M6. Je navzdory své velikosti i řidičsky zajímavé, alespoň ve verzi s manuální převodovkou, kterou jsme kdysi testovali, především je ale vážně rychlé. Nejrychlejším BMW v Německu ale dnes žádný z těchto strojů není - všechny se prý musí sklonit před strojem, který ve své původní formě vznikl skoro před 30 léty.
Je to řada 3 E30 kupé, o kterou má i dnes zájem spousta začínajících petrolheadů. Když se po takovém autě začnete porozhlížet, musíte se prohrabat tisíci inzerátů nabízejícími auta více či méně stižená tuningem. Najít sériový kousek je nezáviděníhodný úkol, občas se ale objeví stroj, který je upravený jen lehce a vkusně. Anebo jiný, který je změněný od pneumatik po střechu a přesto nad ním jen stěží ohrnete nos. Přesně o tom si dnes povíme.
Modrý stroj, který si můžete prohlédnout na obrázcích a videích, není na prodej, ale podle svého autora to je skutečně nejrychlejší německá E30. Autora určitě znáte, baví-li vás extrémní tuning německých aut - je jím Boba Kettler a jeho firma Boba Motoring. Stojí za tisícikoňovým Golfem II se čtyřkolkou a DSG nebo třeba za jiným Golfem II, který zrychlí ze 100 na 200 km/h za tři vteřiny.
Na rozdíl od těchto Golfů však je Bobou vyladěná řada 3 zadokolkou. S výkonem se ale ani tak nebojí extrémních met - má 1 006 koní a 972 Nm z 3,6litrového řadového šestiválce S38B36, který se montoval do modelu M5 generace E34. Standardně tento motor dával 315 koní, po úpravě má ale víc než trojnásobek. Samozřejmostí je velké turbo, je tu kousek Precision PT8285, který dává 1,5 baru tlaku.
Výkon 1 006 koní platí při použití standardního benzínu, když ale natankujete bioethanol E85, dostanete se údajně někam nad 1 050 koní. Taková porce síly, třebaže na asfalt putuje jen přes zadní kola, stačí ke čtvrtmíli za 9,19 vteřiny s cílovou rychlostí 256,74 km/h, jak je možno vidět i na následujícím obrázku. Ten také ukazuje časy zrychlení z klidu - na stovce je za 2,3 s, na dvoustovce za 6 s a na 250 km/h to trvá 9 vteřin.

Dynamika téhle E30 je fantastická
V praxi vám to předvede první z videí níže, na dalším se pak můžete podívat, jak brutální pružné zrychlení tohle auto nabídne. A že mu sériový přístrojový štít zoufale, ale opravdu zoufale nestačí. Ostatně, akceleraci tohoto vozu by nestačilo ani jeno z 10 nejlepších sériových aut ve zrychlení 0-200 km/h, i Koenigsegg One:1 je pomalejší.
Motor není jediná neoriginální věc, pochopitelně. Je tu také automatická nebo poloautomatická převodovka; žádné údaje o ní nemáme, ale na videu není vidět ruční řazení, takže je na místě předpokládat nějakou automatiku. Podobně nejsou známy úpravy zbytku pohonného ústrojí ani podvozku, ale jistě budou zahrnovat zesílení všech komponent, aby nálož výkonu zvládly.
V kabině vidíme ochrannou klec, závodní sedačky a spoust dalších úprav tak, aby bylo auto co nejlehčí a zároveň mělo co nejlepší pasivní bezpečnost. Jinak je informací o tomto ďábelském stroji minimum a u fotografií to platí podobně - Boba Motoring podstatně častěji prezentuje své vyladěné Volkswageny. Vezměme tedy zavděk aspoň tím málem, tohle auto skutečně stojí za pozornost...
Tohle BMW řady 3 E30 je prý nejrychlejší v Německu. Sériové není ani náhodou
Zdroj: Boba Motoring@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 52 minutamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 49 minutamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před hodinouEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB