Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč

Může se zdát, že tento bláznivý stroj je jen výplod fantazie něčí fantazie, jenže je skutečný. Vyrábí se v Rakousku a je stejně neuvěřitelně ošklivý jako luxusní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč

7.7.2018 | Petr Miler

Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Může se zdát, že tento bláznivý stroj je jen výplod fantazie něčí fantazie, jenže je skutečný. Vyrábí se v Rakousku a je stejně neuvěřitelně ošklivý jako luxusní.

Pokud jste si mysleli, že vůz na obrázcích bude navždy existovat jen na počítači či na papíře, musíme vás zklamat. EleMMent Palazzo Superior, jak se tenhle gigantický obytný vůz jmenuje, je skutečný automobil z oceli a kůže. Dokonce se vyrábí nedaleko, staví ho rakouská firma s italským jménem Marchi Mobile.

Základem je rám náklaďáku Volvo a také motor pochází od této značky. Ovšem zbytek je kompletně vlastní stavba a vzhled byl navržen Luigim Colanim, designéra stojícího za plackou Colani Ferrari Lotec Testa d'Oro s maximálkou 351 km/h. A nemusíte se ani tak moc snažit, abyste mezi oběma auty našli designovou podobnost.

Jistě, bude hodně vzdálená, protože na jeho interpretaci Ferrari se dá dívat, kdežto eleMMent Palazzo - skutečně se to píše takto - je natolik ošklivý, že dívat se na jeho příď příliš dlouho je trochu sebemrskačstvím. A z masivu čelního okna asi nebude moc dobrý výhled - pokud vám vadí tlusté A-sloupky, tento obytný vůz nebude nic pro vás.

Příběh pokračuje maskou chladiče, trochu nepochopitelně vyvedenou dalším faldem, useknutým kvůli mřížky. Trochu to připomíná něco mezi rypákem vepře a helmou stormtroopera z hvězdných válek. Fald nárazníku se světly níže také nepomáhá a stěrač točící se kolem osy uprostřed musí být za deště vážně pohled pro bohy.

V kabině je to ovšem úplně něco jiného. Jistě, z místa řidiče stále vidíte tu nanejvýš podivnou konfiguraci čelního skla, ale na tohle auto je lepší se dívat zevnitř než zvenčí. Je to totiž vůz nanejvýš luxusní. Po zaparkování se umí rozšířit ze 2,55 na 5 metrů šířky, takže o prostor uvnitř není nouze. A v obytném prostoru hned za kabinou je gauč, který má jednotlivé části individuálně elektricky nastavitelné.

Uvnitř najdeme bar s ledničkou na víno a kávovarem, kompletní kuchyně s ledničkou, mrazničkou, výrobníkem na led, sporákem i digestoří. Vedle je toaleta s umyvadlem a o kousek dál je ložnice, která nabídne velkou postel. Ještě dál, úplně vzadu auta, je „lázeňská zóna”, jak uvádí výrobce, s velkou masážní sprchou a make-up stolečkem.

To pořád není vše. Palazzo Superior má navíc na střeše posezení. Vedou tam schody buď na straně obytného prostoru nebo uprostřed, které se nejspíš sklopí do stropu, a nahoře je pohovka ve tvaru písmene U okolo stolečku. Podlaha tu je vyhřívaná, takže nevadí chladnější večer, a vysouvací kryt slouží jako přístřešek, kdyby začalo pršet. Také v něm je audioinstalace, abyste si nemuseli zpívat.

Zábavní elektronika v obytném prostoru je samozřejmě mnohem širší, jsou tu dvě LED televize o úhlopříčce 42", vlastní mediaserver s Wi-Fi včetně připojení k internetu, příjem satelitní televize a dva na sobě nezávislé audiosystémy Steinway Lyndolf. A všechny prvky vozu můžete ovládat palubním systémem přes směrnici CAN Bus.

Po stránce funkčnosti jako motorhome tu je nádrž na 800 litrů čisté vody, na 800 litrů odpadní vody mimo odpadu z toalety, na který je prostor dalších 250 litrů. Samozřejmostí je klimatizace celého prostoru s funkcí hlídání tlaku vzduchu při vysouvání a zasouvání bočních panelů karoserie a také je v celém obytném prostoru podlahové vytápění. Obytná plocha je 68 m2, víc než má leckterý třípokojový byt, a celý vůz je dlouhý 12 metrů. Existuje samozřejmě více různých verzí, některá střešní posezení nemusí mít, jiná má zase jinak uspořádaný interiér a určitě by nebyl problém přizpůsobit vůz přesně požadavkům klienta.

Pokud jsme vás popisem navnadili a vzhled eleMMentu Palazzo Superior vám nepřijde odpudivý, můžete si jej koupit. Marchi Mobile vám takový vyrobí a nebude první, jak ukáží i skutečné fotky níže. Čas od času nabízí tato firma hotové nové auto a v závislosti na konfiguraci za něj chce okolo 2,5 milionu Eur, tedy asi 65 milionů Kč. Slušná „skladovka”. Dražší obytný vůz na světě dbes neexistuje, i zakázkový pojízdný dům Willa Smithe byl vedle toho laciný...


Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 1 - Elemment Palazzo Superior dalsi 01Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 2 - Elemment Palazzo Superior dalsi 02Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 3 - Elemment Palazzo Superior dalsi 03Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 4 - Elemment Palazzo Superior dalsi 04Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 5 - Elemment Palazzo Superior dalsi 05Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 6 - Elemment Palazzo Superior dalsi 06Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 7 - Elemment Palazzo Superior dalsi 07Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 8 - Elemment Palazzo Superior dalsi 08Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 9 - Elemment Palazzo Superior dalsi 09Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 10 - Elemment Palazzo Superior dalsi 10Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 11 - Elemment Palazzo Superior dalsi 11Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 12 - Elemment Palazzo Superior dalsi 12Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 13 - Elemment Palazzo Superior dalsi 13Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 14 - Elemment Palazzo Superior dalsi 14Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 15 - Elemment Palazzo Superior dalsi 15Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 16 - Elemment Palazzo Superior dalsi 16Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 17 - Elemment Palazzo Superior dalsi 17Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 18 - elemment palazzo superior 13Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 19 - elemment palazzo superior 15

Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 20 - elemment palazzo superior 01Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 21 - elemment palazzo superior 02Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 22 - elemment palazzo superior 03Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 23 - elemment palazzo superior 03aToto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 24 - elemment palazzo superior 04Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 25 - elemment palazzo superior 08Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 26 - elemment palazzo superior 09Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 27 - elemment palazzo superior 10Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 28 - elemment palazzo superior 11Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 29 - elemment palazzo superior 12Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 30 - elemment palazzo superior 12aToto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 31 - elemment palazzo superior 06Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 32 - elemment palazzo superior 07

Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 33 - elemment palazzo superior 16Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 34 - elemment palazzo superior 17Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 35 - elemment palazzo superior 17aToto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 36 - elemment palazzo superior 18Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 37 - elemment palazzo superior 19Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 38 - elemment palazzo superior 20Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 39 - elemment palazzo superior 20aToto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 40 - elemment palazzo superior 21Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 41 - elemment palazzo superior 22Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 42 - Elemment Palazzo Superior dalsi 18Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 43 - Elemment Palazzo Superior dalsi 19Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 44 - Elemment Palazzo Superior dalsi 20Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 45 - Elemment Palazzo Superior dalsi 22Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 46 - Elemment Palazzo Superior dalsi 23Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 47 - Elemment Palazzo Superior dalsi 24Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 48 - elemment palazzo superior 24Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 49 - elemment palazzo superior 25Toto je nejdražší obytné auto světa. Vážně existuje, stojí 65 milionů Kč - 50 - elemment palazzo superior 26
eleMMent Palazzo Superior je vážně pozoruhodný stroj, více raději nebudeme říkat...

Zdroj: Marchi Mobile

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.