Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je i vaše auto snů. Jen to na první pohled není vidět
10.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Co si vybavíte, když se řekne „auto snů”? Bugatti? Ferrari? Něco, co už se dávno nevyrábí? Toto auto umí být vším z toho, svým způsobem.
Speciální efekty ve filmech zpracované na počítači jsou dávno běžnou věcí. Někomu to může přijít jako přílišná moderna, prakticky nic z velkých filmů posledních let - od Jamese Bona přes Batmana až po věci Harry Potter - by ale bez speciálních efektů nebylo možné stvořit. Automobily ale většinou do filmu na počítači dodělávat nemusíte. Většinou.
Jsou chvíle, kdy chcete nějaké auto, ale ono třeba vůbec neexistuje. Můžete ho vyrobit, ale to spolkne spoustu peněz. Nebo má ve filmu být vůz, který existuje jen ve třech exemplářích na světě. Musíte ho najít, přemluvit majitele, aby vám ho půjčil, a za šílené peníze ho pojistit. Nic z toho není příliš schůdné, je tu ale jedna cesta, která všechny tyto a mnohé další problémy řeší jedním šmahem. Ta cesta si říká Blackbird a je to vůz londýnské společnosti The Mill, který může být, čímkoliv si usmyslíte.
Zní to trochu jako reklama a pokud nás čtou nějací filmaři, možná je tímhle inspirujeme, ale Blackbird skutečně může být téměř jakýmkoliv existujícím i neexistujícím autem na světě. Je to „bugina”, která má na sobě kotvící body pro dokreslení požadovaného vozu v postprodukci. Je to velmi podobné oblepenému Veyronu, který se pak na počítači stal Chironem, Blackbird ale může být jakýmkoliv autem.
Je jedno, jestli máte v oblibě Mustang Mach I, Ferrari FXX, Prius nebo třeba ono Bugatti, umí být naprosto čímkoliv. Stačí namontovat správná kola a můžete začít. Podvozek je všemožně nastavitelný, dokonce lze měnit i rozvor náprav a rozchod kol v nějakém rozsahu, aby bylo všechno co nejblíže skutečnému modelu. Nejlepší na tom ale je, že to je pořád skutečné auto, není stoprocentně falešné - skutečná kola jedou po skutečném asfaltu, zvedají skutečná oblaka prachu, kreslí skutečné čáry pneumatikami a za volantem je skutečný člověk.
Interakce s okolím je dovedená k dokonalosti ještě víc. Blackbird je sice elektromobil, ale jeho řídící elektroniku je možné naprogramovat tak, aby se choval jako auto, které chcete, včetně simulace chvilkové ztráty tahu při řazení. Jediné, co je potřeba přidat v postprodukci, je zvuk a... karoserie. Na střeše má také kamery a lidar, kterými skenuje okolí a počítačový program pak na karoserii auta přidá přesně ty správné odlesky, jaké by na něm byly, kdyby skutečně projížděl kulisami.
To, co vidíte na filmovém plátně, pak samozřejmě je falešné, není to např. skutečné Ferrari 250 GTO. Ale v podstatě jen vzhled je skutečně falešný, všechno ostatní je skutečné - nebo aspoň tak skutečné, jak to může být. A filmařům to usnadňuje práci oproti stavu, kdy by museli na počítači vyrobit celé auto nebo se zabývat prací s mnoha „fyzickými” stroji mnohdy vysoké hodnota.
Nové informace o tomto stroji přinesl britský Top Gear, na jehož webu si také můžete prohlédnout video, odkud pochází i část našich obrázků. A níže najdete i video od tvůrců tohoto stroje, které vám o něm poví ještě více. Je to skutečně pozoruhodný stroj, který musel stál obrovské peníze. I tak umí náklady na výrobu filmu jedině snížit...
Toto je Blackbird. Přídí připomíná Caterhamy, ale je nacpaný nejmodernější filmařskou technikou
Vůz umí nabrat prakticky nekonečného množství podob. Kdekoli a naprosto věrně
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva