Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle byla první vystoupení Clarksona, Hammonda a Maye v Top Gearu. Byli tak mladí...
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jména třech moderátorů zůstanou už navždy spojena s Top Gearem a nejslavnější érou jeho existence. Podívejte se, jak to všechno začalo.
Motoristický pořad Top Gear se za dobu své existence stal nejrozšířenější a nejsledovanější faktografickou televizní show celé planety planety. Celkem 194 epizod všech řad mohly sledovat diváci ve 174 zemích světa - to je skoro všude, kde ví, co to je televize. Britský seriál začal svoji spanilou jízdu na jaře roku 1977 a na obrazovkách vydržel do konce roku 2001, aby mohl být v říjnu 2002 vrácen na obrazovky v novém formátu. Právě tehdy v něm společně začali působit Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May.
Oživený koncept zaujal kde koho, sledovanost trhala rekordy. Postupně se z motoristického obsahu vytrácela ona faktografičnost ve spojení s automobily, místo testů se více času věnovalo zábavě, s níž moderátoři získávali i pevnější půdu pod nohama díky rozšiřující se divácké základně. Top Gear se zdál být nezničitelný, jednoho dne se ale hlavní hvězda Jeremy Clarkson nepohodl s produkcí a s úspěšnou sérií byl konec. Clarkson byl odejit, v dubnu 2015 vypověděli smlouvy i zbývající dva moderátoři a nahradili je jiní. Originální nápady zábavných scén zatím noví aktéři nedokázali napodobit, ale éra aktuální řady ještě není u konce, tak ji nechme žít.
Zlaté časy Top Gearu v letech 2002 až 2015 měl na svědomí Jezza, Hamster a Kapitán Šnek, kteří jsou dnes protřelými celebritami nejvyššího kalibru. Každý z nich ale musel s Top Gearem nějak začít a po tolika letech je docela vtipné ohlédnout se za jejich prvními scénami s motoristickou tématikou pod hlavičkou BBC. Tady jsou.
Jeremy Clarkson
Clarkson je z celého tria nejslavnější dnes a bylo tomu tak už v době, kdy vrcholná éra Top Gearu začínala. V pořadu jako takovém se tedy poprvé objevil mnohem dříve, a to už za jeho starého formátu v roce 1988. Na záběrech z premiérové reportáže o modifikovaném Bentley je vidět mladý Jezza s hlavou plnou hnědých kudrlin, zato bez pupku a s poněkud rovnějšíma nohama. Inu, nemládne nikdo z nás a Clarksonovi od té doby také trochu zmužněl hlas. Už o tři léta později se z mladého redaktora začal stávat rázný chlapík, ovšem jedna věc zaujala nejvíce - z kudrlin na hlavě vyrostlo pravé černošské afro. Při pohledu na dnešní šedivý zbytek účesu se to ani nezdá být možné...
Clarkson ve věku 28 let ještě jako upravený mladík. Později šokoval svým oblečením. Kombinace černé kožené bundy, zeleného trička a bílých tenisek mu lidé nezapomínají
Richard Hammond
Kolega z placu Richard Hammond se poprvé před kamerou v roce 2002 tvářil vylekaně, i když to pro něj také nebyla první televizní zkušenost. Vedle chlapáckého Fordu GT40 mladý „křeček” vypadá jako vystrašené mládě. Do výšky od té doby asi nevyrostl, ale určitě se po tolika letech stal vzhledově dospělejším. Bylo mu tehdy 32 let a musíme uznat, že se dostal k práci snů, ve které obstál. Přežil několik nehod, jednu dokonce málem smrtelnou. V tomto zvyku pokračuje i v novém pořadu, kam se všichni přesunuli po roztržce s produkcí.
Hammond zažil premiéru v Top Gearu po 32 letech života. To ještě netušil, kolikrát před kamerou málem zahyne
James May
Třetí parťák ze skupinky bavící diváky s auty za zády James May se poprvé ukázal v Top Gearu dříve, ale nastálo se přidal ve druhé sérii místo Jasona Dawea. Debut se odehrál po boku Bentley, podobně jako u Clarksona. May ale svůj outfit přizpůsobil situaci, což se o Jezzovi říci nedá. Oblékl tehdy hnědý oblek o něco světlejší než jeho účes, který po letech rázně narostl a zešedivěl. Následkem pragmatického přístupu k životu se tomuto moderátorovi začalo přezdívat Kapitán Šnek, navzdory opatrnosti se jako jediný z trojice svezl na testovací dráze s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, kde dosáhl rychlosti 417 km/h. Ale to už je trochu jiný příběh...
May by měl být ze všech nejzkušenější, začínal ve svých 40 letech. I tak byl oproti dnešku o dost mladší...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis