Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle byla první vystoupení Clarksona, Hammonda a Maye v Top Gearu. Byli tak mladí...
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jména třech moderátorů zůstanou už navždy spojena s Top Gearem a nejslavnější érou jeho existence. Podívejte se, jak to všechno začalo.
Motoristický pořad Top Gear se za dobu své existence stal nejrozšířenější a nejsledovanější faktografickou televizní show celé planety planety. Celkem 194 epizod všech řad mohly sledovat diváci ve 174 zemích světa - to je skoro všude, kde ví, co to je televize. Britský seriál začal svoji spanilou jízdu na jaře roku 1977 a na obrazovkách vydržel do konce roku 2001, aby mohl být v říjnu 2002 vrácen na obrazovky v novém formátu. Právě tehdy v něm společně začali působit Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May.
Oživený koncept zaujal kde koho, sledovanost trhala rekordy. Postupně se z motoristického obsahu vytrácela ona faktografičnost ve spojení s automobily, místo testů se více času věnovalo zábavě, s níž moderátoři získávali i pevnější půdu pod nohama díky rozšiřující se divácké základně. Top Gear se zdál být nezničitelný, jednoho dne se ale hlavní hvězda Jeremy Clarkson nepohodl s produkcí a s úspěšnou sérií byl konec. Clarkson byl odejit, v dubnu 2015 vypověděli smlouvy i zbývající dva moderátoři a nahradili je jiní. Originální nápady zábavných scén zatím noví aktéři nedokázali napodobit, ale éra aktuální řady ještě není u konce, tak ji nechme žít.
Zlaté časy Top Gearu v letech 2002 až 2015 měl na svědomí Jezza, Hamster a Kapitán Šnek, kteří jsou dnes protřelými celebritami nejvyššího kalibru. Každý z nich ale musel s Top Gearem nějak začít a po tolika letech je docela vtipné ohlédnout se za jejich prvními scénami s motoristickou tématikou pod hlavičkou BBC. Tady jsou.
Jeremy Clarkson
Clarkson je z celého tria nejslavnější dnes a bylo tomu tak už v době, kdy vrcholná éra Top Gearu začínala. V pořadu jako takovém se tedy poprvé objevil mnohem dříve, a to už za jeho starého formátu v roce 1988. Na záběrech z premiérové reportáže o modifikovaném Bentley je vidět mladý Jezza s hlavou plnou hnědých kudrlin, zato bez pupku a s poněkud rovnějšíma nohama. Inu, nemládne nikdo z nás a Clarksonovi od té doby také trochu zmužněl hlas. Už o tři léta později se z mladého redaktora začal stávat rázný chlapík, ovšem jedna věc zaujala nejvíce - z kudrlin na hlavě vyrostlo pravé černošské afro. Při pohledu na dnešní šedivý zbytek účesu se to ani nezdá být možné...



Clarkson ve věku 28 let ještě jako upravený mladík. Později šokoval svým oblečením. Kombinace černé kožené bundy, zeleného trička a bílých tenisek mu lidé nezapomínají
Richard Hammond
Kolega z placu Richard Hammond se poprvé před kamerou v roce 2002 tvářil vylekaně, i když to pro něj také nebyla první televizní zkušenost. Vedle chlapáckého Fordu GT40 mladý „křeček” vypadá jako vystrašené mládě. Do výšky od té doby asi nevyrostl, ale určitě se po tolika letech stal vzhledově dospělejším. Bylo mu tehdy 32 let a musíme uznat, že se dostal k práci snů, ve které obstál. Přežil několik nehod, jednu dokonce málem smrtelnou. V tomto zvyku pokračuje i v novém pořadu, kam se všichni přesunuli po roztržce s produkcí.
Hammond zažil premiéru v Top Gearu po 32 letech života. To ještě netušil, kolikrát před kamerou málem zahyne
James May
Třetí parťák ze skupinky bavící diváky s auty za zády James May se poprvé ukázal v Top Gearu dříve, ale nastálo se přidal ve druhé sérii místo Jasona Dawea. Debut se odehrál po boku Bentley, podobně jako u Clarksona. May ale svůj outfit přizpůsobil situaci, což se o Jezzovi říci nedá. Oblékl tehdy hnědý oblek o něco světlejší než jeho účes, který po letech rázně narostl a zešedivěl. Následkem pragmatického přístupu k životu se tomuto moderátorovi začalo přezdívat Kapitán Šnek, navzdory opatrnosti se jako jediný z trojice svezl na testovací dráze s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, kde dosáhl rychlosti 417 km/h. Ale to už je trochu jiný příběh...
May by měl být ze všech nejzkušenější, začínal ve svých 40 letech. I tak byl oproti dnešku o dost mladší...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
před hodinouStudie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
před 2 hodinamiLada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
před 4 hodinamiK mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
před 5 hodinamiHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva