Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento Mercedes najel 2,1 milionu km. Nehádali byste mu ani třetinu
13.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes W124 je opravdu nezničitelné auto. Tohle najelo přes 2 miliony km s původním motorem a nebojte - jeho multimilionový nájezd je nezpochybnitelný.
Před pár dny jsme vám do detailu ukazovali, jak vypadá Škoda Fabia s 1 267 000 km. Na auto této třídy je to ohromná porce, která usiluje o zápis do Guinessovy knihy rekordů, mezi auty obecně ale najdeme i více ojeté kousky. Absolutní světový rekord drží jedno Volvo s 4,8 milionu km, což je ale naprostá rarita, která jednou skončí v muzeu. Kdesi mezi tím se nachází vůz, který vám ukážeme dnes - má najeto přes 2 miliony kilometrů a do muzea nemíří, můžete si ho i koupit.
Je to... Ano, uhádli jste, Mercedes W124. Právě k němu jsme onu Fabii tak trochu přirovnávali, možnosti tohoto modelu, který je vyhlášen jako jeden z největších „držáků” mezi auty ale pochopitelně sahají ještě dál. V minulosti jsme vám ukázali několik W124, které měly najeto od pár set tisíc až po skoro celý milion kilometrů. A všechny vypadaly na svou kilometráž velice zachovale. Tento kousek najel ještě více jak dvojnásobek a vypadá pořád velmi svěže.
Svou kariéru započal v roce 1986 a pokud se ptáte, jak si u auta s analogovým odometrem o 999 999 km může být někdo jistý více jak dvoumilionovým nájezdem, podívejte se do galerie níže. Je tam výpis z průběhu vývoje tachometrového stavu od roku 1986 dodneška z nizozemského registru aut a realitu uvidíte sami - tento vůz jezdil, jezdil, jezdil a jezdil a kolem roku 2000, po 14 letech na světě měl najeto první milion km.
Čas na důchod? Co vás nemá, čas se projet! A tak jezdil dál a dál, až kolem roku 2015 dosáhl hranice druhého milionu km. A ani poté nezamířil do výslužby, takže nyní má na tachometru - či spíše prostě za sebou - 2 102 611 km přesně. Obdivuhodné číslo.
Ptát se, jak tento stroj mohl najet takovou „řachu”, asi není na místě - pořád je oděn do barev servisního auta Mercedesu, jako které byl pořízen v roce 1986. V této pozici sloužil až do této dekády, kdy teprve změnil majitele na soukromou osobu, která mu ponechala jeho původní „kamufláž”, dále s ním jezdila a nyní jej jako něco výjimečného prodává.
Fotky nejsou tak detailní, abychom mohli prozkoumat každý záhyb vozu, na pořízených snímcích ale vidíme všechno, jen ne zničené auto. Zběžným pohledem bychom tomuto vozu nehádali ani 700 tisíc km, natož pak více než trojnásobek. Technicky, přes průběžný servis, který jistě vyměnil kde co, je navíc do značné míry originální, má třeba původní motor. To ale zase tak nepřekvapí, atmosférický diesel 250 D s výkonem 90 koní je skoro nezničitelná věc už z podstaty a zázračnou dynamiku vozu nedodává - stovka za 16,5 sekundy a maximálka 175 km/h jsou na takové auto dnes hodnoty za hranicí snesitelnosti. Ale v roce 1986 bylo vnímání dynamiky dozajista jiné.
Je to nepochybně pozoruhodný, výjimečný stroj, na prodej ale není nijak extrémně draho. Stojí 2 499 Eur, tedy asi 65 tisíc Kč. Jistě dost na 31 let staré auto s 2,1 milionu km, ale na takový kus historie? Mimochodem, vůz má platnou nizozemskou STK až do konce roku 2018, musí být vážně docela fit, na svou kilometráž jistě...
Toto auto má skutečně najeto zdokumentovaných 2,1 milionu km, jakkoli je to z mnoha úhlů pohledu neuvěřitelné
Zdroj: Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Ve VW zastavilo práci skoro 100 tisíc lidí. Činí tak ale pod taktovkou špatných lidí za špatné věci, nálada průmyslu je u dna
před 3 hodinami - Žába už nesedí na prameni, a tak má v koncernu Stellantis dostat průchod dosud tajný vývoj nových motorů V8
včera - Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
včera - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
včera - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva