Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadalo v továrně Ferrari v době, kdy dnešní klenoty byly nové
26.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(46 foto) Obrázky z výroby dnešních Ferrari se v éteru občas objeví. Fotky dekády staré jsou o poznání vzácnější. Dokážete pojmenovat auta na nich?
Značka Ferrari je v myslích mnoha petrolheadů zakotvena jako špička toho, co může jezdit po silnicích. Stará Ferrari se dnes leckdy prodávají za sumy rovnající se ročním rozpočtům menších měst. A vlastnit vůz téhle značky, byť by to byla „jen” 360 Modena, je pro mnoho lidí snem, ať už současný trend turbodmychadel a robotizovaných převodovek vítají či nikoliv.
Stejně jako všechna ostatní auta se i Ferrari musí někde vyrábět. V italském Maranellu, to víme všichni; je tam ohromná fabrika a muzeum, ve kterém si člověk může prohlédnout spoustu zajímavých silničních i závodních strojů. Dovnitř do výrobny se ale dostane málokdo, proto vezměme zavděk několika desítkami přiložených fotografií.
Fotky z výroby nových Ferrari se na internetu dají najít poměrně snadno. Pár jsme vám jich v minulosti ukazovali i a větší sadu pro srovnání najdete níže i dnes. Nejsou to ale tyto záběry, které činí dnešní sadu tak zajímavou. Jsou to především spíš staré fotografie, které ukazují výrobu Ferrari v dobách, kdy byl Enzo tím skutečným „Il Commendatore”, pánem všeho maranellského.
Na těchto záběrech vidíme auta, z nichž mnoho dnes již neexistuje, ale některá jiná se dnes mohou obchodovat za stamiliony korun. Na jedné z fotek vidíme i model 250 LM, kterých vzniklo jen 37. Jeden takový se v minulém týdnu prodal na aukci za 14,3 milionu dolarů, tedy asi 342,9 milionu korun. Když tento vůz Ferrari vyráběl, jistě věděl, že nedává za vznik ničemu obyčejnému - těžko ale mohlo tušit, že se jeho dílo bude o pár dekád později prodávat za tak ohromné sumy.
Nechme ale řečí, zde budou nejvýmluvněji hovořit fotografie. Oddělili jsme historické fotky od těch novějších a máme za zajímavější a vzácnější právě ty historické. Ferrari 250 LM není jediný zajímavý stroj, na který se na nich můžeme podívat, další zkuste poznat sami - muže na posledním snímku rozeznáte jistě snadno, jeho autem je model 330 s dvojitými předními světly z 60tých let minulého století.


















Historické fotky z továrny Ferrari člověk jen tak nepotká
Výroba novějších aut je už trochu známější
Zdroj: CBI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včeraTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins