Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadalo v továrně Ferrari v době, kdy dnešní klenoty byly nové
26.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(46 foto) Obrázky z výroby dnešních Ferrari se v éteru občas objeví. Fotky dekády staré jsou o poznání vzácnější. Dokážete pojmenovat auta na nich?
Značka Ferrari je v myslích mnoha petrolheadů zakotvena jako špička toho, co může jezdit po silnicích. Stará Ferrari se dnes leckdy prodávají za sumy rovnající se ročním rozpočtům menších měst. A vlastnit vůz téhle značky, byť by to byla „jen” 360 Modena, je pro mnoho lidí snem, ať už současný trend turbodmychadel a robotizovaných převodovek vítají či nikoliv.
Stejně jako všechna ostatní auta se i Ferrari musí někde vyrábět. V italském Maranellu, to víme všichni; je tam ohromná fabrika a muzeum, ve kterém si člověk může prohlédnout spoustu zajímavých silničních i závodních strojů. Dovnitř do výrobny se ale dostane málokdo, proto vezměme zavděk několika desítkami přiložených fotografií.
Fotky z výroby nových Ferrari se na internetu dají najít poměrně snadno. Pár jsme vám jich v minulosti ukazovali i a větší sadu pro srovnání najdete níže i dnes. Nejsou to ale tyto záběry, které činí dnešní sadu tak zajímavou. Jsou to především spíš staré fotografie, které ukazují výrobu Ferrari v dobách, kdy byl Enzo tím skutečným „Il Commendatore”, pánem všeho maranellského.
Na těchto záběrech vidíme auta, z nichž mnoho dnes již neexistuje, ale některá jiná se dnes mohou obchodovat za stamiliony korun. Na jedné z fotek vidíme i model 250 LM, kterých vzniklo jen 37. Jeden takový se v minulém týdnu prodal na aukci za 14,3 milionu dolarů, tedy asi 342,9 milionu korun. Když tento vůz Ferrari vyráběl, jistě věděl, že nedává za vznik ničemu obyčejnému - těžko ale mohlo tušit, že se jeho dílo bude o pár dekád později prodávat za tak ohromné sumy.
Nechme ale řečí, zde budou nejvýmluvněji hovořit fotografie. Oddělili jsme historické fotky od těch novějších a máme za zajímavější a vzácnější právě ty historické. Ferrari 250 LM není jediný zajímavý stroj, na který se na nich můžeme podívat, další zkuste poznat sami - muže na posledním snímku rozeznáte jistě snadno, jeho autem je model 330 s dvojitými předními světly z 60tých let minulého století.


















Historické fotky z továrny Ferrari člověk jen tak nepotká
Výroba novějších aut je už trochu známější
Zdroj: CBI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 6 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva