Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s
20.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Každý tuning má hranice, Octavii RS nevyjímaje. Rumun je posunul zástavbou druhého motoru.
Octavie je bezesporu jedním z nejčastěji upravovaných aut, která brázdí české silnice. A platí to bez výjimky i pro nejsilnější specifikace RS. Míra úprav jednotlivých kusů se vždy liší - jeden si potrpí na mračítka a koncovky výfuku, druhý dbá spíše na podvozek, brzdy a výkon motoru. Poslední kategorie používá nejčastěji přeprogramované řidící jednotky a sportovní vzduchové filtry. Chce-li však z vozu vymáčknout více koní, musí sahat po větších turbodmychadlech, mezichladičích, vstřikovačích a dalších, obecně daleko dražších komponentech.
Vždy však zůstává limitem samotný motor a v případě RS i pohon přední nápravy. Ne, že by přemotorovaná předokolka nemohla být zábavná, ale výkon bez trakce nemůže být nikdy efektivně využitý. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska se rozhodl zajít s úpravou benzinového eReSa druhé generace ještě dál. Jeden čtyřválec před přední nápravou pro něj nebyl ani ve značně přepracovaném provedení dostatečný, a tak se spolu s týmem nadšených mechaniků zavřel do dílny a začal instalovat do RS instalovat další pohonnou jednotku. Snad se mu stal inspirací Alfasud s modelem Bimotore nebo daleko mladší Audi TT Bimoto od úpravce MTM.
Octavii nejprve rozebrali do posledního šroubku a začali s tvorbou opravdového monstra pro závody ve sprintu. Implementace druhého motoru si podle dostupných fotografií vyžádala celou řadu úprav konstrukce karoserie, náprav, interiéru, elektroinstalace, zkrátka úplně všeho. Chybět nemohl ani rám. Jediné, co nakonec zůstává zdánlivě původní, jsou díly karoserie.
Pod přední kapotou se nachází známý motor 2,0 TFSI upravený podle dřívějších zpráv na nějakých 460 koní. Tutéž jednotku ovšem najdeme také před zadní nápravou, konkrétně v místech, kde se kdysi nacházely zadní sedadla. U něho se hovořilo o výkonu kolem 330 koní a točivém momentu 440 Nm. Společně tedy produkovaly téměř 800 koní.
V minulém čase však hovoříme zcela záměrně, neboť pro letošní sezonu majitel dále navyšoval výkon až na tisícovku koní, což znamená ještě brutálnější dynamiku. Tisíc koní ve Škodovce? Jakoby snad nestačila původní konfigurace. Oba čtyřválce s velkým turbodmychadlem Garret pracují nezávisle na sobě, každý z nich má svůj vlastní chladicí okruh, sání, mezichladič, spojku a převodovku. Na konkrétní řešení se nás ale neptejte. Víme jen, že každý se stará o pohon nejbližší nápravy, což dělá z bestiální Octavie RS netradiční čtyřkolku. Nějakou inteligenci u ní nečekejte, trakcí však hýří za každých podmínek.
Jak asi tušíte, výsledek je doslova omračující. Vůz sice dostal poznávací značky, díky nimž lze jezdit v běžném provozu, ale hlavním revírem je letištní plocha využívaná na souboje ve sprintu. Údaje o maximální rychlosti nemáme, ale stačí vědět, že stovku pokoří tento vůz za něco málo přes 2,5 sekundy (tedy rychleji než třeba hypersportovní Nissan GT-R) a že na 190 km/h akceleruje během 9 sekund. Díky takovým parametrům byl schopen absolvovat čtvrtmíli za 10,64 sekundy, přičemž cílovou pásku protínal v rychlosti téměř 224 km/h.
Přiložené fotografie ukazují vůz v plné nahotě, včetně jednotlivých fází stavby a je zcela evidentní, že to musela být pořádná fuška. O tom, kolik něco takového stojí, nemáme ponětí, ale rozhodně to bude pořádná rána - finanční i časová. Pokud ale hodláte „natrhnout“ Nissan GT-R s Octavií RS, nezbývá než vymyslet něco podobného. Snad vám to bude stačit i na Trabanta zabijáka. Nezapomeňte si prohlédnout vůz v akci na trojici videí, na letištní ploše jako by chtěl opravdu vzlétnout...
Brutální Škoda Octavia RS druhé generace byla rozebrána do posledního šroubku, řadně vyztužena a osazena druhým motorem. Výsledek zvládá spráskat na sprintu i Nissan GT-R
Na sprintu proti Nissanu GT-R
Sprint proti Audi A5 - čtvrt míle za 10,8 sekundy
Takhle roztáčí válcovou brzdu zadními koly
Zdroj: skodabimoto@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel