Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s
20.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Každý tuning má hranice, Octavii RS nevyjímaje. Rumun je posunul zástavbou druhého motoru.
Octavie je bezesporu jedním z nejčastěji upravovaných aut, která brázdí české silnice. A platí to bez výjimky i pro nejsilnější specifikace RS. Míra úprav jednotlivých kusů se vždy liší - jeden si potrpí na mračítka a koncovky výfuku, druhý dbá spíše na podvozek, brzdy a výkon motoru. Poslední kategorie používá nejčastěji přeprogramované řidící jednotky a sportovní vzduchové filtry. Chce-li však z vozu vymáčknout více koní, musí sahat po větších turbodmychadlech, mezichladičích, vstřikovačích a dalších, obecně daleko dražších komponentech.
Vždy však zůstává limitem samotný motor a v případě RS i pohon přední nápravy. Ne, že by přemotorovaná předokolka nemohla být zábavná, ale výkon bez trakce nemůže být nikdy efektivně využitý. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska se rozhodl zajít s úpravou benzinového eReSa druhé generace ještě dál. Jeden čtyřválec před přední nápravou pro něj nebyl ani ve značně přepracovaném provedení dostatečný, a tak se spolu s týmem nadšených mechaniků zavřel do dílny a začal instalovat do RS instalovat další pohonnou jednotku. Snad se mu stal inspirací Alfasud s modelem Bimotore nebo daleko mladší Audi TT Bimoto od úpravce MTM.
Octavii nejprve rozebrali do posledního šroubku a začali s tvorbou opravdového monstra pro závody ve sprintu. Implementace druhého motoru si podle dostupných fotografií vyžádala celou řadu úprav konstrukce karoserie, náprav, interiéru, elektroinstalace, zkrátka úplně všeho. Chybět nemohl ani rám. Jediné, co nakonec zůstává zdánlivě původní, jsou díly karoserie.
Pod přední kapotou se nachází známý motor 2,0 TFSI upravený podle dřívějších zpráv na nějakých 460 koní. Tutéž jednotku ovšem najdeme také před zadní nápravou, konkrétně v místech, kde se kdysi nacházely zadní sedadla. U něho se hovořilo o výkonu kolem 330 koní a točivém momentu 440 Nm. Společně tedy produkovaly téměř 800 koní.
V minulém čase však hovoříme zcela záměrně, neboť pro letošní sezonu majitel dále navyšoval výkon až na tisícovku koní, což znamená ještě brutálnější dynamiku. Tisíc koní ve Škodovce? Jakoby snad nestačila původní konfigurace. Oba čtyřválce s velkým turbodmychadlem Garret pracují nezávisle na sobě, každý z nich má svůj vlastní chladicí okruh, sání, mezichladič, spojku a převodovku. Na konkrétní řešení se nás ale neptejte. Víme jen, že každý se stará o pohon nejbližší nápravy, což dělá z bestiální Octavie RS netradiční čtyřkolku. Nějakou inteligenci u ní nečekejte, trakcí však hýří za každých podmínek.
Jak asi tušíte, výsledek je doslova omračující. Vůz sice dostal poznávací značky, díky nimž lze jezdit v běžném provozu, ale hlavním revírem je letištní plocha využívaná na souboje ve sprintu. Údaje o maximální rychlosti nemáme, ale stačí vědět, že stovku pokoří tento vůz za něco málo přes 2,5 sekundy (tedy rychleji než třeba hypersportovní Nissan GT-R) a že na 190 km/h akceleruje během 9 sekund. Díky takovým parametrům byl schopen absolvovat čtvrtmíli za 10,64 sekundy, přičemž cílovou pásku protínal v rychlosti téměř 224 km/h.
Přiložené fotografie ukazují vůz v plné nahotě, včetně jednotlivých fází stavby a je zcela evidentní, že to musela být pořádná fuška. O tom, kolik něco takového stojí, nemáme ponětí, ale rozhodně to bude pořádná rána - finanční i časová. Pokud ale hodláte „natrhnout“ Nissan GT-R s Octavií RS, nezbývá než vymyslet něco podobného. Snad vám to bude stačit i na Trabanta zabijáka. Nezapomeňte si prohlédnout vůz v akci na trojici videí, na letištní ploše jako by chtěl opravdu vzlétnout...






















Brutální Škoda Octavia RS druhé generace byla rozebrána do posledního šroubku, řadně vyztužena a osazena druhým motorem. Výsledek zvládá spráskat na sprintu i Nissan GT-R
Na sprintu proti Nissanu GT-R
Sprint proti Audi A5 - čtvrt míle za 10,8 sekundy
Takhle roztáčí válcovou brzdu zadními koly
Zdroj: skodabimoto@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva