Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Porsche 911 s motorem ze skutečné Formule 1 nabízí ještě víc výkonu, páruje s hmotností Škody 120
11.6.2024 | Petr Prokopec
Jako by tohle auto nebylo už doteď extrémní každým coulem, stalo se nyní ještě extrémnějším. Motor v něm je skutečně vymontovaný z monopostu F1 a s vyšším výkonem se teď stará o pouhých 920 kilo hmotnosti.
Před pěti lety se britská společnost Lanzante opravdu vytáhla, neboť klasické Porsche 911 generace 930 osadila motorem z McLarenu. Již něco takového nutí k pozdvižení obočí, o palcové titulky se však tehdy postaral fakt, že pohonné ústrojí nebylo převzato ze silničních vozů značky, nýbrž ze skutečných monopostů Formule 1. Ty v 80. letech minulého století postavilo pro britskou stáj právě Porsche, které z dvakrát přeplňovaných 1,5litrových šestiválců za pomoci společnosti TAG dostalo až 1 000 koní při takřka 10 000 otáčkách.
Konverze zvaná TAG Turbo 911 až tak daleko nezašla, firma Paula Lanzanteho výkon pohonného ústrojí snížila na 510 koní. Ovšem i to je na velmi lehký vůz nemalý výkon. Není tak divu, že si jeden z exemplářů pořídil i Stefan Johannson, bývalý pilot McLarenu. V jeho případě přitom výjimečnosti bylo učiněno maximálně zadost, neboť švédský závodník dostal dokonce motor, který v roce 1987 jako pilot F1 sám používal. A jak sám vzpomíná, pohonná jednotka byla na monopostu tím nejlepším.
I když se ale může zdát, že Lanzante už dál zajít nemohlo, Britové opětovně dokázali, že nastavené laťky je třeba překonávat. Aktuálně totiž oznámili, že příští měsíc na Festivalu rychlosti v Goodwoodu odhalí provedení zvané TAG Championship. To vznikne pouze ve třech kusech, přičemž každý dostane znovu autentický šestiválec z McLarenu MP4/3. S jednotkou si ale v mezičase pohrál Cosworth, který zvedl výkon na 625 koní a červené pole z 9 000 na 10 200 otáček.
Motor byl přitom spojen s šestistupňovým manuálem z Porsche 911 generace 993, převodovka ale samozřejmě prošla řadou modifikací. Mimo jiné i proto, aby majitelům umožnila dosáhnout nejvyšší rychlosti 322 km/h. Zcela nová je pak karoserie, která je z karbonu, stejně jako sedadla Recaro či brzdy. Rozsáhlé použití odlehčených materiálů přitom vyústilo v hmotnost pouhých 920 kilogramů, a to přesto, že v kabině je možné počítat nejen s ochrannou klecí, ale i klimatizací.
To je - pro srovnání - skoro na kilo přesně hmotnost někdejší Škody 120. Ta ovšem měla výkon 49,2 koně (sic), v této 911 je skoro 13krát silnější motor. Bude tedy zajímavé sledovat, zda se některé ze tří aut objeví na okruhu a jakých výkonů bude schopno. Co se nicméně týče ceny, ta bude enormní i bez toho, neboť původní TAG Turbo 911 bylo k mání od 1,5 milionu dolarů (cca 33,87 mil. Kč). Díky tomu tak i zcela nová 911 Carrera rázem působí jako sporťák pro chudé.
Překonvertované Porsche 911 zvané TAG Championship dostane skutečný motor z F1 naladěný na 625 koní, jenž budou spárovány s hmotností pouhých 920 kg, za čímž stojí rozsáhlé použití karbonu. Foto: Lanzante Limited, tiskové materiály
Zdroj: Lanzante Limited
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 8 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 10 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 11 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva