Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči

Alespoň na nějakých linkách v Affalterbachu je svět ještě v pořádku. Pokud vám navíc jen video nestačí, můžete továrnu navštívit. A nejen to, rovnou i vyzkoušet auta, která z ní vyjíždějí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči

16.6.2024 | Petr Prokopec

Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči

/

Foto: Mercedes-Benz

Alespoň na nějakých linkách v Affalterbachu je svět ještě v pořádku. Pokud vám navíc jen video nestačí, můžete továrnu navštívit. A nejen to, rovnou i vyzkoušet auta, která z ní vyjíždějí.

Ve svých počátcích bylo AMG firmou produkující závodní motory. K těm se posléze přidaly i civilní, přičemž společnost od roku 1999 ovládá Mercedes-Benz. Ostatně jeho někdejší zaměstnanci ji založili, na jeho jednotky se také specializovala a specializuje. Ve světě hlavně u osmiválců vynikla přístupem „jeden člověk, jeden motor“. Znamená to, že jeden zaměstnanec má na starosti seskládání komplet celého agregátu, místo aby pouze zastával jednu pozici na montážní lince, kde kupříkladu jen dotahuje pár spojů.

Jak vše funguje v praxi, nám nejlépe přiblíží níže přiložené video. To mapuje práci Jannicka Stahla, jednoho z techniků, který má montáž čtyřlitrového motoru V8 twin-turbo na starosti. A jak je patrné, skutečně mu při celém procesu nikdo jiný nepomáhá, místo toho se sám věnuje usazení pístů do bloku jednotky, stejně jako přitažení hlavy či namontování turbodmychadel BorgWarner. Finálním krokem je pak přiložení plaketky s jeho jménem, která pak majitele vozu naplňuje pocitem výjimečnosti.

Stahl, stejně jako ostatní jemu podobní technici, má k dispozici neskutečné množství nástrojů, přístrojů a pomůcek. Mnohý by tedy mohl zpochybnit pojem „ruční práce“. Ovšem roboti se nenachází na žádném stanovišti. Respektive na jejich využití dochází až ve chvíli, kdy je motor předán člověku, který se stará o jeho první nastartování a krátký chod, během nějž ověří, že je vše naprosto v pořádku. V té chvíli se v útrobách čtyřlitrové jednotky již nachází 10,4 litru oleje.

Jakmile je osmiválec zkontrolován, dochází na jeho zabalení a odeslání na příslušnou linku, kde se montují modely jako AMG GT, AMG G63 či AMG S63. V té chvíli je pochopitelně automatizace výroby již v nemalé míře navýšena, byť vždy záleží na množství individuálních specifikací, které si zákazníci poručili. V souladu s tím pak šplhá nahoru i cena, která už jen proto, že osmiválec je dnes ohroženým druhem, není nízká ani v základu. Třeba AMG GT 63 startuje na 4 939 220 Kč.

Pokud vám video nestačí a toužíte vše vidět na vlastní oči, není nic snadnějšího, než si prohlídku továrny v Affalterbachu pořídit jako zážitkový balíček. Cena činí 650 Eur (cca 16 tisíc Kč), přičemž nezahrnuje jen v angličtině či němčině komentovanou túru, ale rovněž výlet v jednom z výše zmíněných vozů. Zároveň nebudete ochuzeni ani o občerstvení. Zapotřebí je, aby vám bylo alespoň 21 let a byli jste držitelem platného řidičského oprávnění skupiny B.


Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 1 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 01Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 2 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 02Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 3 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 03Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 4 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 04Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 5 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 05Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči - 6 - Mercedes-AMG V8 motor ilustracni foto 06
Pokud lze nějakou činnost počastovat spojením automobilové porno, pak je to bezesporu ruční montáž osmiválcových motorů v Affalterbachu. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.