Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky
13.9.2018 | Petr Prokopec
Model Blower přinesl britské značce vítězství v 24 hodin Le Mans. Že se v něm ovšem projeli i dvě třetiny někdejšího Top Gearu, věděl málokdo.
Ač máme polovinu září, stále ještě nevíme, kdy odstartuje třetí sezóna pořadu The Grand Tour. V případě té první se přitom startovalo 18. listopadu, u druhé jsme si pak museli počkat až na 8. prosinec. Momentálně se přitom zdá, že ani tentokráte Amazon nepřijde s novou show už v říjnu, jak měl zkraje v úmyslu. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž momentálně řádí v americké Arizoně s motorhomy, Jezza pak mimo jiné vyzkoušel i Corvette ZR-1.
Pokud si uvědomíme, že dle Maye kvalita obsahu má po audiovizuální stránce zamířit ještě o chlup nahoru, což se pomalu již zdálo nemožné, pak je jisté, že říjen stoprocentně padne na střih a dodatečné počítačové efekty. Možná tedy nakonec budeme rádi, když The Grand Tour letos vůbec odstartuje. A pokud se ukáže, že Amazon populární trojici neodklepne pokračování, pak lze s premiérou až v příštím roce počítat na beton.
Pro vyplnění volných chvil se tedy musíme vracet do minulosti, přičemž dnes si posvítíme na rok 2012. Tehdy byly Clarkson, Hammond a May ještě spojováni s Top Gearem, v jehož 18. sérii Jezza vzpomínal na legendární bitvu o Velkou Británii. Leteckých soubojů jsme se ovšem nedočkali, tedy alespoň v rámci oblohy. Místo toho došlo ke srovnávacímu testu dvou monster, z nichž každé dostalo do vínku letecký motor té či oné země.
Na straně Německa stál Brutus, pod jehož kapotu (tedy spíše pod její náznak) se nastěhoval 46,92litrový dvanáctiválec BMW naladěný na 550 koní při standardním nebo na 750 koní v krátkodobém režimu. Tato pohonná jednotka přitom za druhé světové války sloužila v čumáku Heinkelu HE111, v případě silničního monstra pak zvládla přes 200 km/h. Toto tempo ale nikdo z moderátorů Top Gearu nevyzkoušel.
Za Velkou Británii pak bojoval Bentley Blower, jenž byl pro změnu osazen 27litrovým dvanáctiválcem Rolls-Royce Meteor. Ten byl přitom odvozen od jednotky Merlin, jíž automobilka užívala u stíhaček Spirfire. Meteor pak dával k dobru 850 koní, což byl výkon, jenž dalece přesahoval vše, co britská automobilka do té doby a vlastně i na dlouhá desetiletí dopředu vyprodukovala. V obou případech pak jde i dnes nepochybně o stroje, z jejichž charakteristik naskakují bruselským byrokratům pupínky.
Dvojici vskutku extrémních strojů před kamerami otestoval pouze Clarkson, nově odhalené snímky ze zákulisí ale dokazují, že do britského vozu usedli i Hammond a May. Ti ovšem neměli příležitost otestovat Brutus, vyzkoušeli jen Bentley Blower.
Zatímco Hammond z tohoto vozu příliš vzrušený nejspíše nebyl, Maye přivedl do varu. Zvláště pak propracovanost jednotlivých detailů, které vznikaly ručně na soustruhu. Kapitán Šnek přitom uvádí, že on samotný by pracemi na jediné klapce strávil měsíce. I proto je vlastně nepochopitelné, že toto auto stojí méně než miliardy a miliardy korun. Ostatně podívejte se na něj sami.
Richard Hammond a James May si před šesti lety mohli vyzkoušet i legendární Bentley Blower. Zaujal evidentně hlavně druhého jmenovaného
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus