Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do nejbláznivějšího obytného auta. Má i vrtulník a vířivku, vážně existuje
27.8.2018 | Petr Miler
Obytná auta pro ty nejbohatší bývají šílená tak nějak z podstaty, tomuto se ale vážně nic nevyrovná. 15 metrů dlouhý karavan má i krb nebo tři obří televize.
Cestování s karavanem má svá specifika. K výhodám patří, že můžete zastavit, kde chcete, takže snídaně s výhledem do údolí třeba z průsmyku Col de l'Iseran není problém. Na druhou stranu, tu snídani si musíte den předem koupit a pořádný, vlastně žádný karavan není nic, co by člověk po alpských průsmycích skutečně chtěl řídit.
Nechme ale debatu nad smyslem caravaningu stranou a podívejme se na pojízdný dům - označení „karavan” by v tomto případě bylo dehonestující - od americké firmy Furrion. Pokud vám tohle jméno nic neříká, vězte, že Furrion není výrobce karavanů, nýbrž spotřebičů a elektroniky pro karavany a jachty.
Přesto postavila velký a velmi luxusní motorhome, který nazvala Elysium a slouží jako výkladní skříň všeho, co Furrion umí nabídnout. A je toho opravdu hodně. Pracoviště řidiče s jedním displejem místo středové konzole jako v Tesle Model S a druhým místo přístrojového štítu je jen samozřejmá drobnost.
V zadní části najdete ledničku v plné velikosti, mikrovlnnou troubu, normální troubu, myčku nádobí, chladničku na víno a falešný krb, všechno značky Furrion. Nad „krbem” je 75" televize, navržená firmou Furrion právě pro použití v karavanech a na lodích, takže jí nevadí vibrace ani vysoká vlhkost. Takové jsou tu tři.
Samozřejmostí je ložnice s velkou postelí a také koupelna, která má nejen chytrou sprchu, ale i chytrou toaletu. Ta údajně pozná, jestli jdete na velkou nebo na malou (to by nás zajímalo, jak...), a podle toho zvedne jedno nebo i druhé prkénko. Vlastně ani nemáme tušení, proč vůbec něco takového vzniklo, ale proti gustu.
Vnitřním vybavením Elysium nekončí. Všimněte si (možná až kýčovitě) podsvětleného schodiště, které vede na střešní terasu. Tady najdete společenský prostor s vířivkou a audiosystémem, také značky Furrion, který původně vznikl pro lodě. A také - posaďte se - helipad s malým vrtulníkem Robinson R22.
Běžně by to byl problém v tunelech a mostech, protože samotný vůz měří na výšku 4,1 metru, ale helipad se pro jízdu otočí o 180°, aby ocas helikoptéry mířil dopředu, a sjede nad ložnici, aby vůz i s vrtulníkem nebyl tak vysoký. Celkovou výšku i s vrtulníkem bohužel neznáme, ale do 4,5 metru se ale vejde asi jen stěží.
Celé to připomíná pokus o nejdelší auto světa, na rozdíl od něj je ale Elysium plně funkční motorhome ukazující, co firma Furrion dokáže a nedokáže. Vidíme například, že nedokáže - nebo nechce, nebo jí to je jedno - postavit vůz s rozumně tenkými A-sloupky. Přes to, co vidíme na fotkách, by člověk neviděl půlku silnice.
Vůz, který se ukázal i na v sobotu zahájeném započatém Caravan Salonu v Düsseldorfu, oficiálně není na prodej. Přesto Furrion říká, že by na jeho stavbu bylo třeba 2,5 milionu dolarů, tedy něco přes 55 milionů Kč. Takže pokud jí v sídle někdo zamává dostatečně tučným šekem, nejšílenější obytné auto světa dost možná ukořistí...
Tenhle motorhome je vybavený lépe než spousta domácností
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva