Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nové nejdražší auto světa se mělo prodat za miliardy, jde o bývalý služebák šéfa Mercedesu
13.5.2022 | Petr Prokopec
Bývalá služební auta jsou obvykle to poslední, co lidé na trhu ojetin hledají, jak ale jistě tušíte, tento stroj má daleko k obyčejnému. Jeho prodej zatím nebyl oficiálně potvrzen, pokud k němu ale skutečně došlo, jde o mimořádně drahý obchod.
Když v roce 2018 zaplatil David MacNeil za Ferrari 250 GTO z roku 1963 neskutečných 70 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu 1,679 miliardy korun), zdálo se, že stanovil rekord, který hned tak nebude překonán. A když se tak stane, půjde o sumu jen marginálně vyšší.
Prvotní vývoj tomu nasvědčoval, jen o tři měsíce později do dražby zamířil jiný exemplář italského kupé. I jeho cena přitom byla rekordní, ovšem pouze v rámci aukcí. Jinak se nicméně kousek z roku 1962 mohl považovat spíše za „chudého příbuzného“, neboť nového majitele vyšel „jen” na 48 405 000 USD (1,161 mld. Kč).
Jak se nicméně říká, rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. A momentálně měl padnout i ten výše zmíněný, navíc ne o málo, ani zdaleka. Dle několika zdrojů obvykle dobře informované společnosti Hagerty totiž Mercedes-Benz měl prodat jeden ze dvou exemplářů legendárního závoďáku na značkách, modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Vůz byl přitom ve vlastnictví značky po celou dobu od svého vzniku v roce 1955 a do soukromých rukou prý zamířil za až neuvěřitelnou částku 135 milionů Eur (3,367 mld. Kč). Na oficiální potvrzení této transakce zatím nedošlo.
Veškeré indicie nicméně naznačují, že privátní aukce se skutečně odehrála. Mercedes totiž 6. května uzavřel své muzeum ve Stuttgartu, a to kvůli soukromé akci. Na ni mělo dorazit méně než 10 sběratelů, kterým byl odkup vozu nabídnut. V případě zájemců přitom nebyly podstatné jen nadité kapsy, ale rovněž další kritéria. Automobilka totiž požadovala, aby vozu byla zajištěna prvotřídní péče srovnatelná s tou dosavadní. Zároveň pak zakázala jakýkoli další prodej, a to doživotně.
Dané podmínky nejsou překvapivé s ohledem na vzácnost vozu. Mercedes totiž celkově vyrobil pouze devět exemplářů modelu 300 SLR, se kterým jednoznačně dominoval závodní sezóně 1955. Potvrdilo se to i během závodu 24 hodin Le Mans, kdy čelu pelotonu vévodily hned dva kousky. Bohužel však došlo k tragickému neštěstí, kdy vůz Lance Mackina po kolizi s Pierrem Leveghem vlétl na tribunu, kde zabil 84 diváků. Mercedes pak následně zcela zrušil svůj závodní program.
Z oněch devíti aut přitom dvě byla „hybridní“. Šlo totiž o závoďáky na registračních značkách, které se dočkaly pevné střechy, vzhůru výklopných dveří a ještě propracovanější karoserie. Mercedes je hodlal nasadit do závodu Carrera Panamericana, ten však byl po neštěstí ve Francii zrušen. Automobilka tak jeden exemplář zakonzervovala, zatímco ten druhý používal jako služební vůz Rudolf Uhlenhaut, tehdejší šéf závodní divize značky, po němž je vůz i pojmenován.
Provedení 300 SLR Uhlenhaut Coupe bylo přitom zdaleka nejrychlejším vozem své doby, neboť dosahovalo nejvyšší rychlosti 290 km/h. Dle legend Uhlenhaut jednoho dne jel pozdě na schůzku, a proto na německém Autobahnu opravdu dupnul na plyn. Cestu z Mnichova do Stuttgartu dlouhou 220 kilometrů díky tomu zvládnul za něco málo přes hodinu, což je dnes možné kvůli dopravě snad jedině v neděli nad ránem.
Zpět ale k vozu, který ke svému pohonu užíval třílitrový řadový osmiválec produkují 276 koní. Mercedes totiž Uhlenhautův služebák zrenovoval a vystavil ve svém muzeu. Druhý kousek pak byl zprovozněn v roce 2010, a následně se předvedl na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Poté ovšem zmizel v jednom z jedenácti sejfů, ve kterých automobilka uchovává své nejvzácnější poklady. Jeden z těchto exemplářů pak měl zamířit do soukromých rukou za onu rekordní sumu.
Jsme pochopitelně zvědavi, zda se tyto zvěsti nějakým způsobem potvrdí. Jelikož Mercedes nehodlá oficiálně záležitost komentovat, nepovede k tomu jakkoli přímočará cesta a může se stát, že u nepodložených informací zůstaneme hodně dolouho. Ostatně dosud neexistuje ani žádný hmatatelný důkaz o prodeji onoho Ferrari 250 GTO za 70 milionů dolarů. Oficiálně tak nejdražším vozem zůstává maranellský sporťák z roku 1962 za v daném kontextu ne zrovna závratných - jinak ovšem pořád ukrutných - 1,161 miliardy korun.
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe byl nejrychlejším vozem své doby, přičemž technický šéf značky Rudolf Uhlenhaut (na snímku se svým synem Rogerem) jej používal jako služebák. Foto: Mercedes-Benz
Třícípá hvězda vyrobila dva exempláře, z nichž jeden zamířil do jejího muzea, zatímco druhý byl uložen v sejfu. Právě ten se nyní měl přesunout do soukromých rukou. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Hagerty
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 6 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 9 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva