Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nissan Qashqai R: SUV s 1 165 koňmi je rychlé jako Veyron
5.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Pokud vás vyzve na souboj na semaforu tenhle Qashqai, můžete se s vítězstvím rozloučit, nemáte-li něco, co zvládne čtvrtmíli pod deset.
Jste-li fanoušky moderní Godzilly, tedy ne toho filmu, ale Nissanu GT-R generace R35, asi vám nemusíme připomínat ani stroj s názvem Juke-R. Je to stroj, který vznikl vecpáním 3,8litrového šestiválce z GT-R pod kapotou malého Juku, je to kreace samotného Nissanu a před pár lety vzbudila takové pozdvižení, že automobilka postavila i jeho druhou verzi.
Tento nápad inspiroval britskou firma Severn Valley Motorsport, která se specializuje na tuning právě Nissanů GT-R. Chvíle práce s metrem odhalila, že model Qashqai a nové GT-R si jsou rozměry dost blízko. Tak se v jedné průmyslové zóně u města Telford v Anglii začal rodit unikátní stroj s názvem SVM Nissan Qashqai R.
Ony rozměry jsou vcelku podstatné, protože to, na co se na fotkách díváme, není ani tak Nissan Qashqai s motorem z GT-R, ale spíše GT-R s karoserií Qashqai. Auta byla koupena, rozebrána a rozřezána tak, aby se dala posadit karoserie Qashqai se všemi svými dveřmi, sedadly a spoustou místa nad hlavou na pohonné ústrojí a podlahu GT-R. Jistě to nebyl snadný proces, jak přibližují i fotografie, nicméně byl úspěšný.
Interiér je také kombinací obou aut a pár zakázkově vyrobených prvků, zejména v případě palubní desky. Ta zachovává infotainmentový systém a celou středovou konzoli GT-R. Přístrojový štít, volant, pádla řazení, středový tunel a sedadla pocházejí také z tohoto vozu. V podstatě byl interiér GT-R „jen” upraven tak, aby se do Qashqai vešel.
K tomu tu jsou určité úpravy exteriéru, zejména v dolní části karoserie, která připomíná všechno, jen ne rodinné SUV. Vidíme velká kola, standardní pro GT-R, upravený přední nárazník s většími nasávacími otvory, kapota má výdechy horkého vzduchu jako GT-R a vzadu jsou dva ohromné výfuky. A všude je kombinace bílé, černé a červené barvy.
Zatímco ale Juke-R skončil u 550 koní 3,8litrové V6, u SVM se rozhodli, že to stačit nebude. Motor tedy, ještě než byl zabudován, prošel značnými úpravami; největší z nich bylo převrtání na 4,1 litru objemu. Jsou tu také kované ojnice a písty a v podstatě všechno je větší, lepší, odolnější - turbodmychadla jsou větší, potrubí tlustší, elektronika agresivnější, vstřikovače účinnější - a palivem je zásobují čerpadla z Veyronu.
Totiž, tohle auto nabídne až 1 165 koní, když do něj natankujete etanol, a zhruba stejné množství točivého momentu v newtonmentrech. V případě použití klasického benzínu to je prý asi 960 koní. Výkony tedy jsou odpovídající, jak jistě tušíte. Stovku zvládne Qashqai R za 2,7 vteřiny, dvoustovka je tam za 7,5 s, maximálka známa není, ale na 333 km/h se vůz dostane jako nic. Vážně, podívejte se na videa níže. A čtvrtmíle trvá 9,9 vteřiny s cílovou rychlostí 231,7 km/h. A to i přes hmotnost 1 820 kg.
Při takových rychlostech se víc než hodí dobrá ovladatelnost a ta tu rozhodně je - jak stojí i výše, celý podvozek je převzat z GT-R. Musí se samozřejmě vypořádat s vyšším těžištěm daným vyšší stavbou karoserie, ale stále se má držet silnice s jistotou. Přitom údajně působí dobře postavený a stále relativně pohodlný, prý by se s ním dalo jezdit i po městě. A když vyjedete za něj, nebude vám stačit nic, co má značky.
Vážně. Na jednom z videí je vidět pár soubojů s ostatními auty, často hypersporty světových značek, a Qashqai R je na vrcholu. Jaguar F-Type se vůbec nechytá a na akci Vmax 200 se mu maximálkou pouze vyrovnaly jen Bugatti Veyron a LaFerrari, Aventador už nestačil. Tak brutálně rychlé tohle auto je. Ale také, co by člověk čekal od 1 165 koní na všech kolech.
Nissan Qashqai R od SVM není nový projekt, vznikal z Qashqai a GT-R modelových let 2011, resp. 2012 a byl dokončen v průběhu minulého roku. Měly údajně vzniknout dva a oba dva měly být na prodej. Cena byla stanovena na 275 tisíc liber, tedy před rokem asi 9,3 milionu korun. To pochopitelně není málo, ale také za ně noví majitelé dostali pořádný kus auta, unikátní stroj, sběratelský kousek, zabijáka nejdražších hypersportů - nazvěte to jak chcete, pořád to bude z dálky vypadat jako obyčejné rodinné SUV.
SVM Nissan Qashqai R je úctyhodný stroj...
... za kterým stojí spousta práce
Zdroj: SVM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva