Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 | Petr Miler
Jako nadšenci jsme přesvědčeni, že s auty se má jezdit, pokud ale za každou cenu hledáte způsob, jak víc než ochránit své úspory před inflací, i tohle je cesta. Pokud si dnes koupíte ten správný vůz a uložíte jej, za pár dekád na něm můžete pořádně inkasovat.
Ford Mustang je automobilová legenda, která se od roku 1965 dočkala už sedmi generací. Zní to jako jeden velký úspěšný příběh, podobně jako u jiných klasických modelů aut ale ani v tomto případě neplatí neplatí každá z iterací jednoho z nejslavnějších Fordů za zdařilou. Ta třetí patří v případě Mustangu k průměru, jakkoli fandové by tu druhou a čtvrtou možná zařadili na pomyslném žebříčku ještě níž. Šlo zejména vizuálně o poněkud tuctové auto, i ve stádu šedých ovcí se ale sem tam najde nějaká zářivě bílá. A třetí iterace Mustangu ani v tomto směru není výjimkou.
I když nad tímto pony carem leckdo ohrne nos, jeho verze nazvaná SVT Cobra z roku 1993 si zaslouží všechno, jen ne to. Méně znalí automobiloví nadšenci ani nemusí vědět, že vůbec vznikla, neboť na svět přišlo jen 4 993 exemplářů, navíc až v samotnému závěru výroby tohoto typu. A zejména technicky byly vyladěné na maximum tehdejších možností.
Pod kapotou se objevil motor 5,0 V8 generující dnes neohromujících, ale tehdy zajímavých 235 koní v 4 200 ot./min. Dnešním pohledem předpotopní agregát s rozvodem OHV byl spojen s pětistupňovým manuálem, samosvorným diferenciálem a spoustou dalších drobných vizuálních i technických změn, které dovolovaly dostat z výchozí koncepce maximum. I díky odlehčení tak dovoloval kobře zrychlit na stovku za stále zajímavých 5,7 sekundy. Maximální rychlost činila 225 km/h.
Jak jsme již zmínili, pořídit si jej mohlo jen necelých 5 000 lidí a jeden z vyvolených zjevně vycítil dobrou investiční příležitost. Stroj na fotkách níže tak nikdy ani pořádně neprojel a hned po koupi ho schoval do garáže i s krycími igelity a nálepkami z výroby. V tomto kontextu nepřekvapí, že na tachometru má pouhých 34 mil (55 km) a přesně s nimi je nyní na prodej v u jednoho amerického dealera.
K autu je veškerá dobová dokumentace a vidíme i původní cenovku za oknem. Stojí na ní 21 723 dolarů, dnešním kursem pouhých 508 tisíc Kč. A i po započtení inflace se jedná o 43 365 USD, pořád relativně malou sumu - asi 1 080 000 Kč. Dnešní prodejní cena vozu ale činí 145 900 USD, tedy asi 3,4 milionu Kč. A s ohledem na dřívější výsledky aukcí Fordů stejného typu je jasné, že není nadsazená.
Je to fůra peněz, jak jsme ale naznačili, na možná nejzachovalejší Mustang SVT Cobra s prakticky nulovým nájezdem to ale není nemístná suma. Vzhledem k původní ceně a inflaci se tahle investice majiteli bohatě vyplatila, dříve nebo později dostane několikanásobek původní ceny. A byť nejde zrovna o náš šálek kávy z hlediska nakládání s autem, jistý tip to dává. Aut, která dnes jsou, za pár let už nebudou a za 31 let na ně budeme koukat s vytřeštěnýma očima, se dá koupit pořád dost.
Tohle auto bylo před 31 léty absolutním vrcholem nabídky Mustangu a koupit si jej mohlo jen necelých 5 tisíc lidí. Jeden z nich jej schoval nejeté, dokonce ani nevybalené z ochranných fólií. A rozhodně na tom neprodělal. Foto: Marshall Goldman, publikováno se souhlasem
Zdroje: Carscoops, Marshall Goldman
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 4 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před hodinou - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
před 3 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 4 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 5 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.21. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB