Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší superjachta světa má blízko k dokončení, je to monstrum k pohledání
31.8.2020 | Mirek Mazal
Dosud největší superjachta světa měří na délku 180 metrů, tato je ještě o 3 metry delší. Krom radovánek velmi bohatých lidí má sloužit i k budování image jejího strůjce a majitele.
Konstruktéři největší superjachty světa za sebou mají první plavbu s využitím jejího vlastního pohonu. Rekordmana spatříme hotového zřejmě až v průběhu příštího roku, kdy se plavidlo jménem REV Ocean vydá do vln na první pořádnou cestu, už teď je ale schopné vyrazit na širé moře.
Loď si nechal postavit norský miliardář Kjell Inge Rokke, šel na to ale tak, aby nevypadal jako rozmařilý boháč. Tváři se snaží jako ekologický aktivista, a tak v luxusní jachtě pro ty nejbohatší nechal vytvořit i prvotřídní zázemí pro výzkum globálního znečištění nejen oceánů. Necháme na vás, jak moc mu tuto pózu věříte, už webová prezentace tohoto plavidla nám ale přijde jako nepřesvědčivý pokus zastřít trochu jinou realitu.
Plující laboratoř plnou luxusu navrhlo studio Espen Oeino International z Monaka. Firmu kontaktoval Rokke s požadavkem na vytvoření neobyčejné superjachty, ale s ušlechtilým účelem. „Myslím, že to bude nejlépe vybavená vědecká loď na moři. Je to pravděpodobně nejdůležitější projekt, na kterém budeme mít šanci kdy pracovat,“ řekl designér a šéf firmy Espen Oeino.
Multifunkční REV Ocean je charakterově vskutku rozpolcené dílo. Luxus je tu pro to, aby mohla být pronajímána nejbohatším lidem planety pro jejich potěchu, peníze z pronájmu ale mají být investovány do vědeckého výzkumu, ke kterému má loď sloužit po zbytek času. První velkou misi původně plánovala posádka podniknout v Norsku už během roku 2020, koronavirus ale vše zbrzdil. Jachta tak poté, co zamířila na sever z rumunských doků Vard Tulcea po roce a půl konstrukčních činností, stále čeká na závěrečnou finalizaci.
Dokud stroj nebude plně dokončen, bude titul největší superjachty dále držet loď Azzam prezidenta Spojených arabských emirátů. Novinka dlouhá 183 metrů je o tři metry delší, nicméně zatím plně nedokončená. Jakmile bude hotová, vzniknou na palubě studentské školicí místnosti, konferenční střediska, auditorium, přibudou výzkumné laboratoře, plně vybavená nemocnice, zařízení pro editaci médií, sonarové systémy anebo dálkově ovládaný robot schopný pracovat až 6 kilometrů pod hladinou. Mimo zastřešení se počítá s pracovními jeřáby či dvojicí heliportů.
REV Ocean si veze i spalovnu, která umožňuje likvidaci plastů způsobem šetrným k životnímu prostředí. Nebude třeba pravidelně zastavovat v přístavech a vyprazdňovat odpad. Tekuté nečistoty z běžného žití vydrží v zásobních nádržích 21 dnů, což umožní systému recyklačního hospodářství vydržet na moři i 114 dní s až 106 dospělými osobami na palubě.
Výzkumné mise budou připravovány pro 60 vědeckých odborníků a polovinu členů posádky. Během expedic pojme loď vědců a 36 dalších cestujících. Možnost volného pronájmu bohatým počítá s 28 pasažéry a 54 členy personálu. Přednost prý dostane výzkum a vzdělávání před rekreací, tušíme ale, že o výsledku rozhodne spíše zájem či nezájem potenciálních zákazníků. Espen Oeino si prý dal záležet na kvalitě provedení esteticky sladěných materiálů. Nejvyšší jakost interiérů tak má konkurovat jednoúčelovým luxusním cruiserům.
Pohon ctí ekologické myšlenky prostřednictvím diesel-elektrického agregátu spojeného s trojicí megawattových lithium-iontových baterií. V útrobách fungují systémy na snižování hluku a vibrací, nebo také rekuperace vzniklého tepla přesně v souladu s aktuálními trendy zelené filosofie. Snaha se počítá, zátěž vzniklou už při výrobě největší jachty světa snad nikdo řešit nebude.






















Loď REV Ocean opustila rodný dok v Rumunsku a nyní se poprvé vydala na moře s využitím vlastního pohonu. Jak je ale vidno, řada detailů ještě musí být dokončena. Foto: REV Ocean
Zdroj: REV Ocean
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 4 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před hodinouHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
před 3 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 4 hodinamiJezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
před 6 hodinamiAutomobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.08. 21:39 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 04.08. 21:01 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.08. 21:01 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.08. 20:38 - Brus
- Mercedes - auto pro masy před 21 minutami - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? před 2 hodinami - stst2
- Chlubítko univerzální před 3 hodinami - pavproch
- IT poradna před 3 hodinami - pavproch