Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

4.7.2021 | Mirek Mazal

Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly

/

Foto: Mercedes-Benz

Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.

V dávné době složitého odhadování vzdálenosti automobilu od okolních překážek si lidé z Mercedesu lámali hlavu s tím, jak usnadnit parkování s limuzínou třídy S generace W140. Vývojáři jiných automobilek by nad tím mávli rukou a nechali to na řidiči, autoři vozu platícího za nejpřetechnizovanější automobil historie ale nemohli takovou věc nechat být, museli něco vymyslet.

Elektronické senzory byly v 80. letech minulého století, kdy toto auto vznikalo, něco jako sci-fi, a tak přišli s jejich „analogovou náhradou”. Napadlo je, že by pro usnadnění představy o proporcích vozu mohly na záď přidat dvě výsuvné tyčky připomínající antény. A přesně tohle řešení dostali až do sériové výroby.

Vypadá to jako nesmysl, výstupky po stranách víka kufru ale skutečně umožňovaly zajet s limuzínou těsněji k jinému vozu, zdi či jiné bariéře. Drobné výčnělky byly vysoké jen pár centimetrů stačily k lepší orientaci řidiče v prostoru. Sériová pomůcka ukazovala konec zadních partií vozu, dále přečníval už jen nárazník luxusního korábu.

Praotec dnešních parkovacích systémů podtrhl propracovanost třídy S třetí generace, nikdo jiný nic podobného nenabídl. Vlajková loď Mercedesu vždy udávala tempo vývoje automobilového průmyslu a dva malé předměty připevněné na kufru toho byla dalším důkazem, příliš dlouho se ale ve výrobě neohřály. Po prvních letech s anténami dostala W140 premiérově ultrazvukové parkovací senzory, které dnes používají i auta nejnižších tříd.

Výsuvné tyčky tak zůstávají skoro zapomenutým unikátem automobilové historie a sám Mercedes se musel hodně činit, aby v archivu objevil jedinou existující oficiální fotku s tímto řešením a akci, která uvozuje i celý článek. Na dobových fotkách raných eSek W140 jsou k vidění jen zatažené.


Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 1 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 01Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 2 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 01aNejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 3 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 02Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 4 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 02aNejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 5 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 03Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly - 6 - Mercedes S W140 podivne anteny historie 04
Na dobových oficiálních fotkách raných Mercedesů S W140 jsou místa výsuvu malých „antének” vidět, jen jeden oficiální záběr ji ale zachycuje v akci. Není to přitom anténa ani v nejmenším, celé řešení má jiný praktický význam - jde o prapředka současných parkovacích asistentů. Foto: Mercedes-Benz

Zdroje: Autoweek, Mercedes-Benz

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše