Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejpřetechnizovanější auto historie vozilo antény, které nic nevysílaly ani nepřijímaly
4.7.2021 | Mirek Mazal
Platí za nejpřetechnizovanější auto všech dob a mnohé jeho finesy jsou dobře známy. Na tento potrhlý nápad Mercedesu W140 už se ale zapomnělo.
V dávné době složitého odhadování vzdálenosti automobilu od okolních překážek si lidé z Mercedesu lámali hlavu s tím, jak usnadnit parkování s limuzínou třídy S generace W140. Vývojáři jiných automobilek by nad tím mávli rukou a nechali to na řidiči, autoři vozu platícího za nejpřetechnizovanější automobil historie ale nemohli takovou věc nechat být, museli něco vymyslet.
Elektronické senzory byly v 80. letech minulého století, kdy toto auto vznikalo, něco jako sci-fi, a tak přišli s jejich „analogovou náhradou”. Napadlo je, že by pro usnadnění představy o proporcích vozu mohly na záď přidat dvě výsuvné tyčky připomínající antény. A přesně tohle řešení dostali až do sériové výroby.
Vypadá to jako nesmysl, výstupky po stranách víka kufru ale skutečně umožňovaly zajet s limuzínou těsněji k jinému vozu, zdi či jiné bariéře. Drobné výčnělky byly vysoké jen pár centimetrů stačily k lepší orientaci řidiče v prostoru. Sériová pomůcka ukazovala konec zadních partií vozu, dále přečníval už jen nárazník luxusního korábu.
Praotec dnešních parkovacích systémů podtrhl propracovanost třídy S třetí generace, nikdo jiný nic podobného nenabídl. Vlajková loď Mercedesu vždy udávala tempo vývoje automobilového průmyslu a dva malé předměty připevněné na kufru toho byla dalším důkazem, příliš dlouho se ale ve výrobě neohřály. Po prvních letech s anténami dostala W140 premiérově ultrazvukové parkovací senzory, které dnes používají i auta nejnižších tříd.
Výsuvné tyčky tak zůstávají skoro zapomenutým unikátem automobilové historie a sám Mercedes se musel hodně činit, aby v archivu objevil jedinou existující oficiální fotku s tímto řešením a akci, která uvozuje i celý článek. Na dobových fotkách raných eSek W140 jsou k vidění jen zatažené.






Na dobových oficiálních fotkách raných Mercedesů S W140 jsou místa výsuvu malých „antének” vidět, jen jeden oficiální záběr ji ale zachycuje v akci. Není to přitom anténa ani v nejmenším, celé řešení má jiný praktický význam - jde o prapředka současných parkovacích asistentů. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Autoweek, Mercedes-Benz
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 4 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 6 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 9 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19