Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejdražší nová auta všech dob: Bugatti za půl miliardy je jen poslední střípek mozaiky
6.3.2019 | Mirek Mazal
Premiéra černého přízraku od Bugatti otřásla konty všech miliardářů, neboť se stal nejdražším novým autem historie. Není ale prvním takovým.
I pohled na naprosto okrajový segment automobilového trhu ukazuje, jak moc se svět za poslední dvě dekády změnil. Když Bugatti v roce 2005 konečně dostalo na trh Veyron coby nejrychlejší silniční auto světa a první sériový vůz schopný pokořit hranici 400 km/h, nasadilo na něj cenovku 1 milion Eur. I tehdy to byly nízké desítky milionů korun, přesto si mnozí klepali na čelo a automobilka měla velký problém vyprodat celou limitovanou edici. Dnes? Dnes se za stejnou sumu řada z historického hlediska méně významných aut vyprodá ještě před tím, než vůz široká veřejnost poprvé spatří.
Nevíme, jestli jste za tu dobu zbohatli vy, na celém světě ale za tu dobu přibyla spousta superbohatých lidí, kterým je celkem jedno, jestli si koupí auto za 30 nebo 130 milionů korun, jejich majetek se pohybuje ještě v docela jiných sférách. Automobilky to rychle pochopily a začaly jim nabízet stále exkluzivnější automobily, jejichž cena šplhá stále výše. Nástupce Veyronu jménem Chiron dnes Bugatti běžně prodává za sumy blížící se 100 milionům Kč a s odbytem nemá nouzi. A tak se francouzská značka i její konkurenti pokouší nabídnout víc a víc.
Včerejší den si Stephan Winkelmann, současný šéf Bugatti, červeně vyznačil do diáře, protože měl v plánu z nejvyšší pozice okomentovat první okamžiky světové premiéry nejdražšího automobilu planety. Událost jsme nemohli opomenout, proto už víme, že automobilka Bugatti přivezla k Ženevskému jezeru novým zakázkový model La Voiture Noire (v překladu prostě Černé auto). Vůz je nejdražším novým automobilem všech dob, cena jediného se vyšplhala na dechberoucích 16,7 milionu Eur, což se rovná 428 milionům korun českých.
Bugatti obsadilo trůn nejdražších vozů motoristických dějin, ostatní kandidáti museli bez okolků ustoupit částce téměř půl miliardy. I před tímto extrémem ale svět poznal jiná superdrahá auta, které si stejný titul přivlastnila před černým francouzským přízrakem. Nabízíme vám nyní přehled deseti těch nejdražších nových vozů, které kdy svět poznal, pro lepší srovnatelnost v amerických dolarech. Koho překvapí, že skoro všechny vznikly v posledních letech a žádný není starší než 15 roků...
1. Bugatti La Voiture Noire
Cena: 18 900 000 USD (428 000 000 Kč)
První místo známe, je jím černý ďábel za šílených 428 milionů korun. Nikdo nikdy neprodával nový dražší automobil. Motor 8,0 W16 zůstal stejný jako u Chironu, podstatný je inovovaný vzhled inspirovaný ikonickým modelem Type 57 Atlantic.
2. Rolls-Royce Sweptail
Cena: 12 800 000 USD (289 000 000 Kč)
Cenu Rolls-Royce Sweptail nikdo nikdy oficiálně nepotvrdil, není ale problém věřit té, o které se v automobilových kruzích hovoří. Drahé rozloučení s Phantomem Coupé si pořídil velmi zámožný člověk s ohromující sbírkou aut. K ní přidal i superluxusní automobil vymodelovaný po vzoru historických vozů z 20. let a doplněný o prvky luxusních jachet.
3. Mercedes-Maybach Exelero
Cena: 8 000 000 USD (181 000 000 Kč)
Další pozice opět patří tentokrát německému unikátu v ceně 181 milionů korun. Jeden jediný vyrobený kus debutoval v roce 2004 s vidlicovým dvanáctiválcem a dlouhou karoserií. Exelero dokázalo jet rychlostí 351,45 km/h, což je dodnes světový rekord v kategorii limuzín.
4. Koenigsegg CCXR Trevita
Cena: 4 800 000 USD (109 000 000 Kč)
Vysoká cena v sobě obsahuje stavbu z uhlíkových vláken potaženou diamanty. Jen tři CCXR Trevita byly předmětem původního záměru, ale složité zhotovení karbonu s diamanty omezily plány jen na dva reálné kusy, které kdy opustily vrata švédské továrny.
5. Lamborghini Veneno
Cena: 4 500 000 USD (102 000 000 Kč)
Lamborghini Veneno vzniklo jako limitovaná edice čítající pět kupé a devět roadsterů. Každý kus vyšel minimálně na 102 milionů Kč a ceny postupně narůstají. Auto se tak stalo velmi výhodnou investicí pro 14 odvážných. K dnešnímu dni je to nejdražší nové Lamborghini vůbec.
6.-7. W Motors Lykan Hypersport
Cena: 3 400 000 USD (77 000 000 Kč)
Extravagance za cenu 77 milionů pochází z Libanonu. Netradiční tvary a méně známé jméno zlákalo na 100 zákazníků. Lykan ukrývá vymoženosti jako holografický displej nebo diamanty s titanem v předních světlometech.
6-.7. Bugatti Veyron Vivere By Mansory
Cena: 3 400 000 USD (77 000 000 Kč)
Bugatti Veyron upravené opulentním tunerem Mansory nepocházelo ze sériové produkce, ale zmínku v tomto žebříčku si jako další unikát upravený na míru zaslouží. Francouzský člen německého koncernu cíleně zaměřuje na tu nejvyšší ekonomickou třídu zákazníků a Mansory nemá problém si přisadit.
8. Bugatti Chiron Sport
Cena: 3 300 000 USD (75 000 000 Kč)
Lovení zákazníků mezi multimilionáři má Bugatti v popisu práce. Chiron Sport je lehce sportovnější a podstatně dražší. To vše jen kvůli dalšímu doplnění karbonových částí, které ubírají hmotnost a zvyšují celkovou tuhost karoserie.
9. Aston Martin Valkyrie
Cena: 3 200 000 USD (72 000 000 Kč)
Hybridní Aston Martin nemá jasně stanovenou prodejní cenu, v základu ale má přijít na 3,2 milionu dolarů. Spalovací motor z dílny Cosworthu točí v maximu až 11 100 ot./min. Elektromotor je pouze doplňující pohon.
10. Ferrari Sergio Pininfarina
Cena: 3 000 000 USD (68 000 000 Kč)
Sice poslední příčka, ale pohledem střízlivého člověka pořád nesmyslně vysoká suma za automobil. Ferrari ocenilo Sergio Pininfarina na 68 milionů korun. Designově povedené dílo vzniklo v roce 2015 pro šest pečlivě vybraných kupců.
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva