Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci našli v opuštěném sídle neznámého boháče hotový hřbitov superaut. Ferrari, Porsche i vzácný Aston Martin
16.10.2024 | Petr Prokopec
Mít za domem pár zajímavých aut by chtěl snad každý z nás, jen těm bohatším se to ale splní. A ti opravdu bohatí se nespokojí s málem. Když se ale naplní jejich čas, může pohled na jejich sbírku místo úsměvů budit spíš slzy.
Při cestě na chatu vždy projíždím okolo pily. Ta je plně funkční, což se ovšem nedá říci o několika náklaďácích, které se nachází na přilehlých pozemcích. Každý z nich mě pokaždé láká, abych zastavil a šel je prozkoumat. Nejde sice o výkvět západní techniky, nýbrž většinou o Pragy V3S či starší Avie, nicméně protože jsem prolézáním podobných vraků v JZD u babičky na chalupě trávil své mládí, mají pro mě tyto náklaďáky obrovskou nostalgickou hodnotu, i když vlastně nejsou moje.
Občas mě tak napadne opravdu šílený nápad, že bych zahradu okolo chaty „dekoroval“ podobným způsobem. Nejen proto, že bych se tak mohl vrátit do dětství, nýbrž bych mohl obohatit i mládí svého potomstva. To se zatím automobilovou kulturou nakazilo jen zčásti, jakkoli už má za sebou jak pár najetých kilometrů, tak i mnohé základní opravy. Ovšem možnost prolézat skrz naskrz vrakem, a to i otvory, za nimiž nestojí jejich tvůrci, nýbrž zub času, ratolestem zatím chybí.
Pokud by problémem nebyly finance, nejspíš bych nezůstal jen u jednoho vozu, ale rovnou bych začal pracovat na automobilovém hřbitově. Což možná zní bizarně, nicméně když se nad celou věcí zamyslíte, dává to smysl. Představte si, že si potřebujete vyčistit hlavu - v té chvíli zamíříte mezi letité karoserie, jenž se začínají rozpadat, a podvozky, které zarůstají do země. A vy u toho přemýšlíte, jaký příběh se za nimi skrývá.
Je mi jasné, že řada lidí by dala přednost spíš renovaci než pozvolnému „pohřbu“. Jenže po nějakých dvaceti letech práce s automobilovými veterány jsem se naučil tomu, že zachránit se sice dá cokoli, ovšem ne vždy by se o to člověk měl pokoušet. Některá auta totiž mohou být zubem času dotčena natolik, že vás jejich oprava přivede na buben. A pokud neužíváte jen originálních dílů, historická hodnota je stejně tatam.
Nevíme, jestli podobné myšlenky stály za vznikem podobného hřbitova, který nedávno objevili nadšenci provozující kanály AdamC3046, TheBeardedExplorer a Road2Rust na Youtube. Ti uvádí, že dostali povolení od majitele rozsáhlého panství, kde se jedna z možná největších sbírek rozpadajících se aut nachází. Vlastně tak prožívají můj sen, neboť mohou prolézat skrze mnohé ikony minulosti. A nejde jen o vozy mainstreamových značek, jako je Peugeot či Volvo, ale i o staré Porsche, Ferrari a Jaguary.
Přítomnost aut ze Zuffenhausenu či Maranella již může překvapit či zaskočit, nicméně na druhou stranu vozy jako Porsche 924 či Ferrari 308 nejsou až tak vzácné. Pokud tedy celou věc budeme vnímat z pohledu člověka, který si může dovolit usedlost za několik desítek milionů korun, pak dotyčné vozy jsou pro něj tím, čím je pro nás třeba Trabant. Trochu jiná písnička je ovšem spojena s původním Astonem Martin DBS.
Britského kupé totiž v letech 1967 až 1972 vzniklo pouze 787 kusů, jde tedy o jeden z velmi vzácných vozů. Navíc je evidentně v dobrém stavu, k dotažení renovace k dokonalosti tak zbývá jen malý krůček. Smutné ovšem je, že ten nejspíše udělán nebude, což je již opak toho, co bych zvolil já. Stejně jako bych Porsche 911 nezaházel starými nefunkčními vysavači. Tak či onak jsou výsledkem bizarní scenérie, podívejte se na ně na videu níže.
Původního DBS vzniklo jen 787 kusů, přičemž automobilka dva roky po premiéře šestiválcové verze představila osmiválcovou. S 324 koňmi pod kapotou šlo ve své době o nejrychlejší čtyřmístný produkční vůz na světě. I proto zrovna tento model chátrat vidět nechcete, také ten ale na videu níže spatříte. Foto: Aston Martin
Zdroj: AdamC3046@YouTube
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva