Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie

Podle sousedů měl majitel domu za desítky milionů milovat evropské vozy, proto si také nechal dovézt tuto vzácnou M5, která vznikla jen v pár tisících kusech. Ještě víc ale ale zbožňoval svou manželku, jejíž smutný osud vše zhatil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie

/

Foto: BMW

Podle sousedů měl majitel domu za desítky milionů milovat evropské vozy, proto si také nechal dovézt tuto vzácnou M5, která vznikla jen v pár tisících kusech. Ještě víc ale ale zbožňoval svou manželku, jejíž smutný osud vše zhatil.

Staré opuštěné budovy mají své nezaměnitelné kouzlo kvůli tajemstvím, která nezřídka skrývají. Hlavní otázkou bývá, proč vůbec byly opuštěné, v případě takových Spojených států ovšem často není třeba spekulovat, co se odehrálo. Velkou roli totiž hraje dědická daň, která sice postihuje jen velká dědictví (nad 13,6 milionu USD, tedy od 314 milionů Kč výš), pak ale dokáže být docela krutá.

Roste až na 40 procent hodnoty zděděného majetku, takže pokud je mezi věcmi za hranicí onoho limitu třeba dům za 1,5 milionu dolarů (cca 34,6 milionu korun), stát očekává, že v jeho pokladně skončí 600 000 USD neboli 13,85 milionu Kč. Snadno se řekne, že když zdědíte 400 milionů, necelých 14 jich snadno „vyškrábnete”, realita ale bývá složitější. Nedědí obvykle jediný člověk a ve výsledku může vysoká daň padnout na řadu jednotlivců, kteří takovými penězi nemusí disponovat. A i když se nabízí možnost ho převzít, prodat a zaplatit daň, někdy se k němu dostanou a nemají na jeho udržování při životě, jindy se jej raději zřeknou, než aby si komplikovali život.

Některý z takových příběhů může být spojen s působivou rezidencí z červených cihel v hodnotě odhadované právě na 1,5 milionu dolarů, kterou se rozhodli prozkoumat nadšenci stojící za kanály BigBankz a Silent Hill Explorations na Youtube. Ti od sousedů zjistili, že majitel domu byl naposledy na svém panství viděn v roce 2015. Žádný důkaz, který by toto tvrzení potvrdil, však nemají. Trochu více informací o minulosti objektu však poskytla garáž, ve které majitel ponechal odstavené BMW M5 generace E34. Vůz totiž dle nálezců má stát v rozlehlé garáži bez pohnutí už od roku 2008.

Jak dobrodruzi zjistili, objekt vlastnil doktor, jehož velkou vášní byla také auta. Nejvíc však miloval svou ženu, jak je ostatně patrné z fotografií šťastného páru, které v domě zůstaly. Po její smrti se pro něj ale zhroutil svět, přičemž se potápěl do větších a větších depresí. Až si prý jednoho dne sbalil pár věcí, které naložil do svého Porsche a odjel neznámo kam. A prý se už nikdy nevrátil. Objekt tedy nakonec ani nemusí být předmětem dědického řízení, majitel může být jen nezvěstný.

To je ale nakonec druhotné, nás pochopitelně zaujal hlavně sportovní sedan z Mnichova. M5 v generaci E34 BMW vyrábělo v letech 1988 až 1995, nicméně do USA se dostaly pouze modelové roky 1991 až 1993. Automobilka přitom právě v roce 1991 přistoupila k modernizaci, kdy původní 3,5litrový motor nahradil nový 3,8litrový šestiválec. Výkon tak vzrostl z 315 na 340 koní, Američané však měli kvůli přísnějším emisním regulím smůlu a i nadále měli k dispozici tři-pětku.

Stejně tak se do USA nepodíval ani kombík, který byl vůbec posledním ručně vyráběným vozem divize M. Této verze i proto vzniklo jen 891 kusů. Celkově pak produkce M5 E34 čítala 12 254 aut, z čehož 8 344 disponovalo méně objemným motorem. Ten je zřejmě vlastní i zapomenutému kousku, i když s jistotou to říci nelze - už kvůli registračním značkám, kdy ta zadní sice odkazuje na Georgii, na přídi je ale pořád převozka z německého Mnichova. Tak či onak jde jistě o vzácné auto, které v pár tisících kusech vzniklo a ještě menší počtu dožívá dneška, tedy optikou kterékoli z obou vyráběných motorových variant.

Bez ohledu na velikost motoru byla po většinu času k dispozici pouze pětistupňová manuální převodovka, teprve v roce 1994 přišlo BMW s šestikvaltem. Vyjma kombíku pak značka uvažovala o rozšíření nabídky o kabriolet, přičemž dokonce postavila prototyp. Ten disponoval elektrickou stahovací střechou a zhruba 100 kilogramy nadváhy vůči sedanu, a to kvůli přidaným vzpěrám. Vedení ale nakonec dospělo k názoru, že výroba by se nevyplatila, načež zůstalo u jediného kusu.


Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 1 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 02Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 2 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 03Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 3 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 04Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 4 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 08Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 5 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 07Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie - 6 - BMW M5 E34 1993 nejete prodej ilu 09
BMW M5 E34 je dnes vzácné auto, v USA obzvlášť. Právě jedno takové auto zůstalo v jedné opuštěné rezidenci, přičemž se k němu nejspíš váže osobní tragédie majitele. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Silent Hill Explorations@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.