Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na prodej je vzácný válečný VW Brouk. Spočítáte, kolik je na něm log Volkswagenu?
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabízený vůz je jedním z pouhých 40 strojů svého druhu, co se dochovaly do dnešních dnů. Ohromit ale umí i enormním množstvím log VW.
Tak, jako se říká, že na počátku všeho bylo slovo boží, bylo na počátku existence koncernu Volkswagen slovo Adolfa Hitlera. Ten již v roce 1934 zadal profesorovi Ferdinandovi Porsche úkol stvořit skutečný lidový vůz, který by motorizoval tehdejší Německo, a tak o pouhá čtyři léta později vykoukl na světlo světa stroj, kterému dnes říkáme VW Brouk.
K tomu ale vedla ještě dlouhá cesta - Führer sice ve své objednávce vůz hned specifikoval jako „Volks-Wagen” (v překladu „lidový vůz“, nic jiného), nicméně tento název zkraje používán nebyl. Při slavnostní premiéře byla tehdy tato novinka označována jako KdF neboli „Kraft durch Freude” („Síla skrze zábavu”), což byla rekreační organizace nacistické strany. Pro profesora Porsche pak šlo prostě o Typ 60.
Avšak i když jsou kořeny tohoto vozu, který později motorizoval polovinu světa, spojeny hlavně s nacistickým Německem a druhou světovou válkou, před jejím vypuknutím a během jejího průběhu bylo vyrobeno jen velmi málo civilních verzí. Místo toho Němci produkovali spíše modely pro potřeby armády, načež světlo světa spatřil Type 82 Kübelwagen (obdoba prvních Jeepů) či obojživelný Type 166 Schwimmwagen. Armádním účelům pak ve výsledku sloužily i standardní exempláře, jak nám dokazuje stávající nabídka společnost Holy Grail Garage. Ta totiž aktuálně vyrukovala s prodejem Brouka z roku 1943, se kterým kdysi jezdil šéf německého Červeného kříže.
Autenticitu nabízeného vozu již potvrdil i samotný Volkswagen, přičemž jeho historie je dopodrobna zmapovaná ve firemních archivech. Kromě toho se odhaduje, že do dnešních dní přežilo přibližně jen 40 exemplářů válečných Brouků, což z této nabídky opravdu unikátní záležitost. Navíc je třeba dodat, že nabízený kousek je plně zrenovovaný a v prvotřídním stavu. A to jak zvenčí, tak samozřejmě i zevnitř.
Staré známé pravidlo ovšem říká, že za výjimečnost se platí, a u tohoto „lidového vozu“ to platí obzvláště. Prodávající firma si jej totiž cení na 295 000 USD (cca 7,25 milionu korun), což je suma, za kterou byste si mohli pořídit více než deset soudobých provedení. Nicméně všechny ke změně směru jízdy využívají klasických odbočovacích světel, nikoliv interesantních ukazatelů, jenž se vysouvají ze středových sloupků.
Co nás ovšem na této nabídce zaujalo, je množství log VW, která jsou po voze doslova rozeseta. Občas s někdo této záležitosti podivuje dnes, neboť logo VW najdete na každém „hloupém” dílu od součástí bezpečnostních pásů až po elektronické součásti. Leckdo by si mohl myslet, že podobný přístup pochází z „dob hrdosti”, kdy Volkswagenu Ferdinand Piëch, ale jak vidno, tento přístup má podstatně hlubší kořeny.
Je paradoxní, že na čelní nebo zadní kapotě nenajdete ani jedno, ale jinak jsou opravdu všude - na podvozku, na světlech, na řadící páce, na přístrojové desce (no, spíše na tom jednom „budíku”), pedálech, víčku nádrže... Jsou opravdu všude, můžete je zkusit spočítat a podělit se o výsledek v diskuzi.













































































Plně zrenovovaný Beetle z roku 1943 je jedním z mála vozů, které se dožily dnešních dní. I proto se neprodává zrovna za levno
Kořeny tohoto vozu jsou dobře známou věcí
Zdroj: Holy Grail Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 3 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 4 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 6 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 7 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle