Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na prodej je vzácný válečný VW Brouk. Spočítáte, kolik je na něm log Volkswagenu?
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabízený vůz je jedním z pouhých 40 strojů svého druhu, co se dochovaly do dnešních dnů. Ohromit ale umí i enormním množstvím log VW.
Tak, jako se říká, že na počátku všeho bylo slovo boží, bylo na počátku existence koncernu Volkswagen slovo Adolfa Hitlera. Ten již v roce 1934 zadal profesorovi Ferdinandovi Porsche úkol stvořit skutečný lidový vůz, který by motorizoval tehdejší Německo, a tak o pouhá čtyři léta později vykoukl na světlo světa stroj, kterému dnes říkáme VW Brouk.
K tomu ale vedla ještě dlouhá cesta - Führer sice ve své objednávce vůz hned specifikoval jako „Volks-Wagen” (v překladu „lidový vůz“, nic jiného), nicméně tento název zkraje používán nebyl. Při slavnostní premiéře byla tehdy tato novinka označována jako KdF neboli „Kraft durch Freude” („Síla skrze zábavu”), což byla rekreační organizace nacistické strany. Pro profesora Porsche pak šlo prostě o Typ 60.
Avšak i když jsou kořeny tohoto vozu, který později motorizoval polovinu světa, spojeny hlavně s nacistickým Německem a druhou světovou válkou, před jejím vypuknutím a během jejího průběhu bylo vyrobeno jen velmi málo civilních verzí. Místo toho Němci produkovali spíše modely pro potřeby armády, načež světlo světa spatřil Type 82 Kübelwagen (obdoba prvních Jeepů) či obojživelný Type 166 Schwimmwagen. Armádním účelům pak ve výsledku sloužily i standardní exempláře, jak nám dokazuje stávající nabídka společnost Holy Grail Garage. Ta totiž aktuálně vyrukovala s prodejem Brouka z roku 1943, se kterým kdysi jezdil šéf německého Červeného kříže.
Autenticitu nabízeného vozu již potvrdil i samotný Volkswagen, přičemž jeho historie je dopodrobna zmapovaná ve firemních archivech. Kromě toho se odhaduje, že do dnešních dní přežilo přibližně jen 40 exemplářů válečných Brouků, což z této nabídky opravdu unikátní záležitost. Navíc je třeba dodat, že nabízený kousek je plně zrenovovaný a v prvotřídním stavu. A to jak zvenčí, tak samozřejmě i zevnitř.
Staré známé pravidlo ovšem říká, že za výjimečnost se platí, a u tohoto „lidového vozu“ to platí obzvláště. Prodávající firma si jej totiž cení na 295 000 USD (cca 7,25 milionu korun), což je suma, za kterou byste si mohli pořídit více než deset soudobých provedení. Nicméně všechny ke změně směru jízdy využívají klasických odbočovacích světel, nikoliv interesantních ukazatelů, jenž se vysouvají ze středových sloupků.
Co nás ovšem na této nabídce zaujalo, je množství log VW, která jsou po voze doslova rozeseta. Občas s někdo této záležitosti podivuje dnes, neboť logo VW najdete na každém „hloupém” dílu od součástí bezpečnostních pásů až po elektronické součásti. Leckdo by si mohl myslet, že podobný přístup pochází z „dob hrdosti”, kdy Volkswagenu Ferdinand Piëch, ale jak vidno, tento přístup má podstatně hlubší kořeny.
Je paradoxní, že na čelní nebo zadní kapotě nenajdete ani jedno, ale jinak jsou opravdu všude - na podvozku, na světlech, na řadící páce, na přístrojové desce (no, spíše na tom jednom „budíku”), pedálech, víčku nádrže... Jsou opravdu všude, můžete je zkusit spočítat a podělit se o výsledek v diskuzi.
Plně zrenovovaný Beetle z roku 1943 je jedním z mála vozů, které se dožily dnešních dní. I proto se neprodává zrovna za levno
Kořeny tohoto vozu jsou dobře známou věcí
Zdroj: Holy Grail Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva