Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si 17 let potají ve sklepě stavěl Lamborghini. Pak mu proboural cestu ven
18.9.2018 | Mirek Mazal
Když soused chodí kutit něco do sklepa, napadne vás, že tam dělá nějaké drobné opravy či nanejvýš modelaří. On tam přitom může dekády stavět auto jako loď v láhvi.
Před dvěma dekádami se Ken Imhoff při sledování filmu The Cannonball Run (u nás Tajný závod) zamiloval do Lamborghini Countach, které v této akční komedii sehrálo jednu z hlavních rolí. A snad nikdo nemohl tehdy ani tušit, že o sedmnáct let později usedne do vlastního auta s velkým křídlem, aniž by si jej koupil.
Taková možnost ostatně ani nepřipadala v úvahu, na to Ken nevydělával dost peněz, přesto od začátku přemýšlel, jak se k ikonickému sporťáku dostat. Šetřit nemělo smysl, snu se ale vzdát nechtěl, a tak zvolil jen o něco kratší cestu se světlem na konci tunelu. Pustil se do výroby takového vozu vlastníma rukama.
Na neskutečných sedmnáct let se tak stal otrokem svého přání a všechen volný čas strávil ve sklepě vlastního domu. Ve místnosti oblepené plakáty předchůdce Diabla stvořil od nuly reálné Lamborghini Countach. Každý kousek díla vznikal ručně, součástku po součástce celé roky budoval povedenou napodobeninu. Není mnoho lidí, kteří by se drželi výrobních procesů a zejména projektové dokumentace, aby domácí výrobek odpovídal továrním standardům. Výsledek práce Kena je ale skoro k nerozeznání od originálu.
Kenův splněný sen vznikl z hliníkových plechů kryjících trubkový rám. Na začátku použil dřevěnou kostru, na kterou nainstaloval karoserii vytvarovanou pomocí obráběcích nástrojů. Teprve pak stvořil nosnou konstrukci a přestože to je neobvyklý postup, podařilo se mu dodržet všechny tvary skutečného sporťáku z Itálie včetně veškerých detailů. Ze skutečného Lamba použil jen pár dílů, aby se měl při konstrukci čeho chytit, třeba přední nárazník, jinak ale vyrobil naprosto vše - včetně třeba středů kol z lehkých slitin.
Pod kapotou odpovídající továrním standardům Ken nainstaloval osmiválcový motor Fordu GT40 s výkonem 521 koní (383 kW) navazující na převodovku ZF s pěti stupni. Kola BBS se středy s býkem ve znaku skrývají brzdy z druhovýroby. Lakování vnějších částí karoserie proběhlo mimo suterén rodinného zázemí, putovaly do profesionální lakovny, závěrečná montáž vozu se ale konala opět u Kena ve sklepě. Strohý interiér vybavil závodními sedačkami s pětibodovými pásy, sportovním volantem.
Cínově šedý Countach je věrná kopie evropské specifikace modelu 5000 S z roku 1992 a Ken ji tvořil tak nenápadně, že ani nikdo ze sousedů neměl ponětí, na čem ve sklepě pracuje. Po dokončení se ale hrdý majitel ještě poněkud zapotil - ze sklepa nevedla cesta ven, stavěl ho tam doslova jako loď v láhvi. Musel tedy nechat zbořit kus domu, aby dostal svého miláčka ven, což opravdu udělal.
Po sedmnácti letech se ale funkční Lamborghini objevilo na slunečním světle. Celá paráda ho prý vyšla na 1 320 000 Kč v zakoupeném materiálu a nespočet hodin vlastní práce. Co je zajímavé, svoji radost Ken nabídl k prodeji na eBay, někteří ale tvrdí, že tak učinil jen proto, aby zjistil jeho cenu. Rezervní cena svého času nebyla dosažena, někteří ale tvrdí, že jej později přece prodal za asi 1,8 milionu Kč.
Ať už se to stalo nebo ne, je to fascinující příběh, který nejlépe dokumentují snímky níže. Pokud tedy váš soused často vyráží něco dělat do sklepa, nechcete se ho zeptat, jestli tam náhodou nestaví vlastní supersport? Jak vidíte, nebyl by první.
Replika je to hezká i funkční, nejrychleji s ní prý Ken uháněl 225 km/h. Více ohromující je ale proces, který vedl k jejímu vzniku
Zdroj: Wonder World@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva