Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes S70 AMG: koráb se 7,0 V12 dal stovku za 5 sekund
22.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedmilitrový V12 AMG nevyrobilo jen pro Zondu, montovalo jej také do S70, první jím upravené třídy S. Vznikla jich pouze hrstka.
Většina čtenářů si jistě vzpomene na Pagani Zonda, vůz, kterým Horacio Pagani svou produkci supersportů v roce 1999 odstartoval. Také je obecně známo, že motory pro tento stroj dodávalo německé AMG, tehdy už vlastněné Mercedesem. Dvanáctiválec, který poháněl Zondy, se jmenoval M120 a našel uplatnění i v dalších autech z dílny Mercedesu.
Mezi těmito stroji byl i Mercedes S70 AMG W140, jedno z prvních aut, které AMG stavělo už jako součást automobilky. Podle číselného označení vidíme (kde jsou ty časy...), že máme tu čest se sedmilitrovou variantou V12 M120, tedy s tou, která poháněla Zondu C12 S z přelomu tisíciletí. S70 AMG se vyrábělo před rokem 1998 a údajně jich vzniklo jen 112 a většina jich putovala na blízký východ. Nebyly běžně k objednání v showroomech.
Sedm litrů objemu dávalo 496 koňských sil a 720 Nm, které motor generoval už v 3 900 otáčkách. Motor byl pochopitelně spárován s automatickou čtyřstupňovou převodovkou a na stovku vůz dostal za 5,2 vteřiny. Omezovač rychlosti byl nastavený na 300 km/h. Později se do tohoto stroje montovala také 7,3litrová verze zmíněného dvanáctiválce, a to údajně mezi léty 1996 a 1998. V tomto provedení dával motor dokonce 525 koní.
Mechanický základ byl v Mercedesu S600 s prodlouženým rozvorem a uvnitř to bylo znát, a to zejména na zadních sedačkách, podobně jak to je s prodlouženými Mercedesy dneška. Výbava byla na 90. léta ohromná. Vůz měl elektricky polohovatelné a vyhřívané sedačky, a to nejen vpředu - vzadu nebyla lavice, nýbrž dvě křesla, také všemožně elektricky nastavitelná a vyhřívaná.
Celý interiér byl čalouněn kůží a obložen ořechovým dřevem, na palubě byla čtyřzónová klimatizace a samozřejmě také několik airbagů. Z dalších prvků výbavy zmiňme elektricky ovládané rolety proti slunci, střešní okno, servodovírání dveří nebo vrstvená okna pro lepší izolaci hluku zvenčí. Unikátní pro tento vůz také byla třídílná 18" kola, jejichž středy byly vždy lakovány v barvě karoserie.
Podobně jako starší Mercedes 500E, i jedno z prvních AMG - a úplně první třída S AMG - je navrženo k tomu, aby vás přepravilo přes půl kontinentu rychle a nijak zvlášť nápadně - jen upravený podvozek se sníženou světlou výškou, odlišná kola a logo na zádi dává okolí vědět, že se nedívá na obyčejnou třídu S. Někdo pro tento stroj použil označení „ocelová pěst v sametové rukavici” a docela se trefil.
Nezřídka tyto články končíme slovy o tom, že vlastnit popsaný stroj znamená mít kus historie té či oné značky. V tomto případě to je také pravda, ale s oním vlastnictvím to je trochu problém. Protože těchto vozů existuje tak málo a asi také protože nikdy nebyly v oficiální nabídce, na inzertním serveru Mobile.de, kde se většinou dá najít všechno, nejenže nenajdete ani jediný exemplář S70 - takováto volba ani není v nabídce místního vyhledávače. Přesto se letos jeden prodával, konkrétně to byl ten černý na snímcích s moderním autorádiem. Jeho cena byla 18 tisíc Eur, tedy asi 487 tisíc korun, a odhadujeme, že si nového majitele našel docela rychle.


























Mercedesů S70 AMG vzniklo údajně jen něco přes sto kusů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 7 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 8 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 10 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 11 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva