Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG

Třícípá hvězda se překvapivě zbavuje části muzejních exponátů. Počítat lze s výjimečnými modely i cenami dosahujícími až 23 milionů korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG

7.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třícípá hvězda se překvapivě zbavuje části muzejních exponátů. Počítat lze s výjimečnými modely i cenami dosahujícími až 23 milionů korun.

Automobilky se povětšinou nezbavují historických modelů, zvláště ne v případech, kdy se jedná o výstavní kousky z firemního muzea. Mercedes-Benz se ale rozhodl jít proti proudu, díky čemuž se můžete stát majitelem několika opravdu výjimečných kousků, které jsou nabízeny přes jeho web k tomu stvořený. Sedm z nich již prodáno bylo, šest je však aktuálně k mání. Tím ovšem výprodej muzejních skladů nekončí, další exponáty mají ještě dorazit. Všechny přitom prošly standardní kontrolou Mercedesu, která se soustředí na 160 bodů. Jakmile přitom nevyhoví byť jen jednomu, nemůže očekávat potřebný „štempl“.

Celá kolekce bude nabízena ve třech skupinách v závislosti na jejich stavu. V prvé řadě bude k mání prémiová edice, v jejímž rámci jde o plně zrenovované raritní modely nabízené s jen malým množstvím najetých kilometrů. Sběratelská edice se obejde bez renovace, ta řidičská pak garantuje výborný technický stav, nicméně dává budoucímu majiteli prostor k dalším restauračním pracím. To by ale pro úvod mohlo stačit, nyní se již pojďme věnovat samotným modelům, které si probereme v pořadí dle data výroby od nejstaršího k nejmladšímu.

Mercedes-Benz 630 Kompressor z roku 1929

Klasický kabriolet se v době svého vzniku prodával za dva tisíce říšských marek. Nyní za něj třícípá hvězda požaduje 850 000 Eur (cca 22 987 500 Kč), za což dostanete vůz osazený 6,24litrovým šestiválcovým motorem o výkonu 160 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkonani v dnešní době, ve 30. letech minulého století přitom čtyřdveřovému kabrioletu stačila k dosazení nejvyšší rychlosti 120 km/h. Reálná spotřeba je pak odhadována na 25 litrů na sto kilometrů, což ale při pohledu na cenu asi majitele trápit nebude. Mimo to dodáme, že zvenčí se Mercedes 630 K pyšní červeno-černou karoserií, uvnitř pak černým koženým interiérem.


Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 1 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 001Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 2 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 002Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 3 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 003Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 4 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 004Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 5 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 005Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 6 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 006Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 7 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 007Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 8 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 008Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 9 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 009Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 10 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 010

Mercedes-Benz 280 SE W116 z roku 1973

Dalším „pánem na holení“ je již poněkud modernější limuzína třídy S, jejíž šestiválec o 2,75litrovém objemu dává 185 koní. Ty přenáší automatická převodovka, se kterou se sprint z klidu na stovku odehraje za 11,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 190 km/h, spotřeba byla vyčíslena na 12,5 l/100 km. Pozornost budí zvenčí zlatá karoserie vyvedená v odstínu Ikonengold Metallic, zcela sériový interiér je laděn do černa. Nechybí ani dřevěné dekory nebo centrální topení. Cena prozatím stanovena nebyla.

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 11 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 011Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 12 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 012Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 13 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 013Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 14 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 014Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 15 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 015Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 16 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 016Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 17 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 017Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 18 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 018Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 19 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 019Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 20 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 020Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 21 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 021Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 22 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 022Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 23 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 023Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 24 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 024Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 25 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 025

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 W116 z roku 1979

Mladší zástupce třídy S je k dispozici za 70 000 Eur (1 893 000 Kč), přičemž jak již naznačuje jeho název, pod kapotou se nachází 6,9litrový osmiválec. Ten produkuje 286 koní, které vás dovezou až na metu 225 km/h. Součástí výbavy je posilovač řízení, klimatizace nebo černé kožené čalounění, zvenčí nechybí stříbrný lak. Nic bližšího ale již třícípá hvězda o tomto konkrétním exempláři nezmiňuje, pouze dodává, že je v dobrém technickém stavu připravený na následnou „pünktlich“ renovaci.

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 26 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 026Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 27 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 027Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 28 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 028Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 29 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 029Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 30 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 030Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 31 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 031Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 32 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 032Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 33 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 033Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 34 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 034Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 35 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 035Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 36 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 036Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 37 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 037Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 38 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 038

Mercedes-Benz SL 500 R129 z roku 1992

Osmiválcové „eSeLo“ je již zástupcem moderních vozů, přičemž v motorovém prostoru lze očekávat pětilitrový osmiválec. Jeho 326 koní přenáší na zadní kola pětistupňový automat, se kterým zrychlení z klidu na stovku zvládnete za 6,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, spotřeba se pohybuje okolo 16 litrů na sto kilometrů. Nabízený exemplář má najeto 61 900 kilometrů, pochlubit se přitom může černým lakem a odpovídajícím koženým čalouněním. O ceně se Mercedes kupodivu nezmiňuje.

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 39 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 039Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 40 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 040Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 41 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 041Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 42 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 042Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 43 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 043Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 44 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 044Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 45 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 045Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 46 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 046Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 47 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 047Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 48 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 048Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 49 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 049Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 50 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 050

Mercedes-Benz E 60 AMG Limited W124 z roku 1994

Prozatím nejrychlejším silničním modelem, který je aktuálně k mání, je třída E upravená sportovní divizí z Affalterbachu. O její pohon se stará šestilitrový osmiválec, který byl vyladěn na 381 koní. Kombinován je se čtyřstupňovým automatem, což dnes zní jako velmi archaická převodovka, nicméně čtyřdveřová limuzína s ní pokoří stovku již za 5,4 sekundy. Také v tomto případě je maximálka limitována na 250 km/h, zmínit můžeme i 16,1litrovou spotřebu či cenu 189 000 Eur (5 111 500 Kč). AMG přitom vyrobilo pouhých 12 takto poladěných exemplářů, z nichž každý se pyšní 16palcovými litými koly s pneumatikami o rozměru 215/55.

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 51 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 051Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 52 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 052Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 53 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 053Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 54 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 054Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 55 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 055Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 56 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 056Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 57 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 057Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 58 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 058Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 59 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 059Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 60 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 060Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 61 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 061Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 62 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 062Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 63 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 063Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 64 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 064

Mercedes-Benz AMG CLK-LM z roku 1998

Nejnovější zástupce třícípé hvězdy je nemalým lákadlem pro milovníky okruhového závodění, přičemž podle značky byl použit pouze v rámci předkvalifikačních tréninků na 24 hodin Le Mans. Ty ale zjevně nebyly procházkou růžovou zahradou, neboť CLK během nich najelo 14 140 km. Pochlubit se přitom může pětilitrovým osmiválcem o výkonu 600 koní a šestistupňovou sekvencí, sprint z klidu na stovku za pouhých 2,9 sekundy tak rozhodně není překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost 360 km/h. Cenu vám automobilka sdělí na požádání, nízká ale definitivně nebude.

Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 65 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 065Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 66 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 066Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 67 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 067Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 68 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 068Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 69 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 069Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 70 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 070Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 71 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 071Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 72 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 072Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 73 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 073Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 74 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 074Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 75 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 075Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 76 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 076Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 77 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 077Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 78 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 078Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 79 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 079Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 80 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 080Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 81 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 081Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 82 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 082Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 83 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 083Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 84 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 084Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 85 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 085Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 86 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 086Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 87 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 087Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 88 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 088Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 89 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 089Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 90 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 090Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 91 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 091Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 92 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 092Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 93 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 093Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 94 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 094Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 95 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 095Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 96 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 096Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 97 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 097Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 98 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 098Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 99 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 099Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 100 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 100Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 101 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 101Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 102 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 102Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 103 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 103Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 104 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 104Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 105 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 105Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 106 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 106Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 107 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 107Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 108 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 108Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 109 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 109Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 110 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 110Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 111 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 111Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 112 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 112Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 113 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 113Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 114 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 114Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 115 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 115Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 116 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 116Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 117 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 117Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 118 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 118Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 119 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 119Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 120 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 120Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG - 121 - Mercedes-Benz muzejni exponaty 121

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.