Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini dál vyrábí traktory jako z jiného světa, mohou zdobit pokoje kluků
24.8.2019 | Mirek Mazal
Dát si na zeď pokoje plakát s Lamborghini vypadá jako jedna z přirozených voleb, jenže on to nemusí být supersport. I traktory stejné značky jsou designově a technicky výjimečné.
Příběh automobilky Lamborghini je dobře zdokumentován a stal se nejen v motoristickém světě obdivovanou legendou. Ferruccio Lamborghini byl horlivý automechanik a našel své štěstí v produkci traktorů. Poté, co si studovaný technik koupil první Ferrari, rozhodl se poradit s Enzem Ferrari o několika chybách, které na autě našel. Il Commendatore připomínky odmítl a s italským temperamentem sobě vlastním Ferruccia odbyl. Ten se vrátil domů, nedostatky vlastnoručně opravil a natruc si založil dnes ikonickou automobilku.
Přestože se značka hodně soustředila na nové odvětví vývoje sportovních vozů, nikdy nepřestala vyrábět traktory. Měly a mají pověst jedněch z nejlepších a zemědělci dodnes jezdí ve strojích Lamborghini Trattori, i když se struktury vlastnictví dávno změnily. Sídlo traktorové divize bylo pod taktovkou nového majitele přesunuto do městečka Treviglia, kde z linky dále sjíždí kvalitní technika ověnčená slavným jménem.
Podnik má za sebou dlouhý vývoj propletený různými událostmi, všechny nástrahy však překonal, a tak se nyní prosperující firma může prezentovat širokou škálou modelů včetně těch speciálně navržených pro různá použití. Současný sortiment společnosti odráží originalitu supersportovních automobilů, třebaže přímé spojení s nimi dávno chybí.
Nahlédnutím do italského katalogu jsou vidět rozdíly od pracantů ze stájí New Holland nebo Massey Ferguson. Styling z jihu se vyznačuje agresivními tvary s výraznými liniemi, ostrými světlomety a mřížkami připomínajícími zobák orla. Čím menší je traktor, tím více prý získává obratnosti ve stísněných podmínkách. Typickou barvou je bílá s černými doplňky.
České zastoupení Lamborghini Trattori zmiňuje 13 dostupných verzí rozdělených podle vhodného doporučení k rostlinné výrobě, živočišné výrobě, sadařství či vinařství a do komunálního sektoru. Nejmenší nese typové označení Ego, dále pokračuje Rf Trend, Crono, Rekord, Rf Target, Spire F Vrt, Spire F Target, Spark Vrt/Ps, Spire F. Spire S/V, přes Strike, Spark Vrt/Ps/Rcshift po největší Mach Vrt. Jazykolamy značí různorodé technické údaje nastavené podle využití té které mašiny.
Základní Ego v nejmenší variantě 35 má výkon 28,5 kW (39 koní) a 86 Nm z čtyřválcového motoru o objemu 1,5 litru. Proti vstupnímu typu je na opačném spektru Mach Vrt 250 s 6,1litrovým šestiválcem dávající 181 kW (246 koní) a zásobu 1 600 Nm točivého momentu. Odvar proti mnohasetkoňovým silničním sporťákům, přesto jde o technicky vizuálně úchvatné stroje. Tak moc, že by snadno mohly zdobit pokoje nadšených chlapců stejně jako silniční Lamba.
Podobně jako automobilka spadá pod německý koncern Volkswagen, výrobce traktorů vlastní společnost SDF neboli SAME Deutz-Fahr. Sám Ferruccio Lamborghini z firmy odešel v roce 1973 čili přesně 20 let před svojí smrtí ve věku 76 let. Jeho duch ale ve společnosti zjevně žije dál.








Traktory Lamborghini se snaží držet originální design blízký autům. Ostré rysy preferuje už nejnižší řada Ego...
Zdroj: Lamborghini Trattori
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 45 minutamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 3 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 5 hodinamiVstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva