Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je vzácné Ferrari slavného režiséra. 18 let jej nechal zavřené v kontejneru
18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle vzácné dvanáctiválcové kupé kdysi patřilo Michaelu Mannovi, který je podepsán pod řadou filmů. I seriálem Miami Vice se stejným Ferrari.
Pokud patříte mezi alespoň trochu dříve narozené, nejspíše si ještě vzpomenete na televizní seriál Miami Vice. Jeho první sezóna se sice začala vysílat pět let před příchodem Sametové revoluce, tedy v roce 1984, nicméně na německých televizních kanálech chytit šel. Stejně jako zbytek světa jste pak nejspíše s otevřenými ústy sledovali různé případy detektivů Sonnyho Crocketta a Ricarda Tubbse.
Seriál nebyl jen dobře napsaný a zrežírovaný, zároveň měl vliv na zejména pánskou módu. Don Johnson jako představitel Crocketta se stal ikonou díky saku od Armaniho, které prakticky v každé epizodě doplňovalo tričko, plátěné kalhoty a sandály. On i Philip Michael Thomas přitom v každém dílu vystřídali pět až osm modelů, především pak v pastelových barvách.
Miami Vice se ovšem nesoustředilo jen na módu, ale také na automobily. A právě v tomto bodě se dostáváme k jádru pudla. Během prvních dvou sezón totiž Crockett používal černé Ferrari Daytona Spyder 365 GTS/4. Nešlo ovšem o skutečný italský roadster, nýbrž o repliku postavenou firmou McBurnie Coachcraft na bázi Chevroletu Corvette C3.
Se stále vzrůstající popularitou seriálu a jeho vlivem na širokou veřejnost se ale Ferrari rozhodlo, že bude producenty i výrobce replik žalovat. Aby došlo k urovnání pře, došlo na počátku třetí sezóny Miami Vice ke změně - Crockett vyměnil Daytonu za skutečné Ferrari Testarossa, jež Italové dodali ve dvou exemplářích. S nimi pak dorazila i replika pro kaskadérské kousky.
Je přitom třeba dodat, že žádný spor nemusel vzniknout, pokud by Ferrari v úspěch seriálu skutečně věřilo - producenti totiž značku žádali o dodání autentického stroje ještě před natáčením první epizody, byli však odmítnuti. Stejně tak skončili i jejich kolegové ze seriálu Magnum, kteří pak nakonec museli pro Toma Sellecka model 308 GTS zakoupit jako běžní zákazníci.
Zpět ale k samotnému Ferrari Testarossa, jež mělo stejně jako třeba Crockett velký vliv na módu. Režisér seriálu Michael Mann měl dojem, že vůz by v originální černé nevypadal dobře při nočních záběrech. Proto bylo rozhodnuto, že dojde k přelakování karoserie na bílo. Po skončení natáčení jeden z těchto dvou kusů skončil u Prestona Henna.
Také režisér Mann si jednu Testarossu ještě v témže roce 1986, kdy třetí sezóna Miami Vice startovala, koupil pro soukromé účely. Na kalifornských silnicích ji užíval až do roku 1997, poté ale vůz z obtížně pochopitelných důvodů uschoval v kontejneru a nikdy se k němu už nevrátil.
Na tomto místě zůstala až do roku 2015, kdy ji od Manna koupil jeden francouzský sběratel. Ten Ferrari převezl ze Států do Maranella, aby ji vrátil stav nového auta. Přepracován byl přitom i dvanáctiválcový motor, stejně jako se karoserie dočkala opětovného nalakování modrou Blue Chiaro Metallizato, kterou dostalo už z výroby. Dovnitř se pak znovu nastěhovalo kožené čalounění v odstínech Creme a Blue Scuro.
V tomto stavu nyní Testarossa míří do aukce RM Sotheby's, jež se koná 18. srpna v Pebble Beach. Nabízeno je bez rezervní ceny, prodáno tedy bude za nejvyšší nabídnutou částku. S ohledem na slavného prvního majitele, prvotřídní stav i pozoruhodný osmnáctiletý „odpočinek” je to docela překvapivé, zvláště když součástí dodávky jsou i originální prospekty, nářadí a zavazadla.
Mimo to jde o jediný exemplář v této barevné kombinaci, který byl do Spojených států doručen ve verzi Monospecchio. Disponuje tedy pouze jedním zpětným zrcátkem na straně řidiče, to navíc bylo oproti evropskému provedení usazeno výše na čelním sloupku. Již o rok později ale byla zrcátka dvě, a to navíc usazená v rozích levých i pravých dveří.









































Toto Ferrari Testarossa kdysi patřilo režiséru Michaelu Mannovi, až do roku 2015. Mezi léty 1997 a právě tímto rokem na něj ale ani nesáhl, letos 18. srpna si jej můžete vydražit v Pebble Beach
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch