Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Majitel dvou kusů to popsal do detailu
2.12.2019 | Mirek Mazal
Na rozdíl od mnoha jiných je nejen vlastní, ale také s nimi pravidelně jezdí. Tím snáze může povyprávět o jejich provozních nákladech - jde o milionové sumy každý rok, za kdejakou drobnost.
Realitní magnát Manny Khoshbin vlastní 0,44 % všech Veyronů na celém světě, protože si z celkem 450 vyrobených monster s motory W16 koupil hned dva exempláře. Pracovitý imigrant z Íránu začínal s pověstným dolarem v kapse, ale vypracoval se a nepolevuje v píli ani po dosažení většiny vytyčených cílů. Díky své oddanosti byznysu si může dovolit nejen koupit nejdražší vozy planety, ale také je pravidelně venčit po kalifornských silnicích.
Khoshbin zaslouží obdiv za neutuchající elán, stejně hlasitý potlesk patří odvaze jezdit v provozu s auty za stovky milionů korun. Zajištěný otec od rodiny auta pravidelně střídá a nikdy nepůsobí dojmem, že by měl obavy o negativní dopady každého kilometru na zůstatkovou hodnotu jakéhokoliv pokladu z jeho garáže.
Většinu jeho aut známe z jiných videí, nejnověji se Khoshbin rozpovídal o reálných nákladech vlastnictví právě Bugatti Veyron. Sedmimístná kupní částka v dolarech byl jen začátek, pravé finanční nároky přicházely postupně během používání tisícíkoňového Bugatti.
Automobilka doporučuje výměnu všech tekutých náplní každý rok, přitom výměna oleje stojí 25 tisíc USD (582 tisíc Kč). Auto má neuvěřitelných 16 vypouštěcích zátek čili dvakrát tolik ve srovnání s jiným exotickým, ale mnohem dostupnějším výkonným vozem jménem Lamborghini Huracán. Zátky nejsou snadno přístupné, mechanici musí demontovat zadní kola včetně brzd, podběhů a dalších částí.
Samotný olej ale auto nespasí, je třeba také provádět pravidelně kontroly a výměny dalších dílů, jako jsou kabinové filtry a další drobnosti. Taková prohlídka vyjde na 5 až 10 tisíc dolarů ročně (116 až 232 tisíc Kč) v závislosti na aktuálním rozsahu servisu.
Pokud jde o nádherně členitá kola, výrobce radí všem majitelům Veyronů měnit pneumatiky jednou za dva až tři roky dle ojetí, a to nová sada zhltne okouzlujících 38 tisíc dolarů (885 tisíc Kč). Disky samotné musí být nahrazeny každou třetí výměnu pneumatik, nejpozději však po 16 000 kilometrech za neuvěřitelných 50 tisíc dolarů (1,2 milionu Kč), protože pneumatiky se na ně lepí a kola tím dostávají zabrat.
Suma sumárum, kdybyste najeli s Veyronem za 3 roky 16 000 km a spotřebovali během nich trojici sad pneumatik, potřebujete 3 výměny oleje (75 tisíc dolarů), 3 pravidelné servisy (řekněme 22,5 tisíce dolarů), 3 sady pneumatik (114 tisíc dolarů) a 1 sadu nových kol (50 tisíc dolarů). To dělá... 261,5 tisíce dolarů, tedy něco málo přes 6 milionů Kč a více jak 2 miliony ročně. Vynásobte si to dvěma a jste na sumě, kterou Manny K. potřebuje jen na to, aby udržoval v provozu dva exempláře - asi 4 miliony korun znamenají pěkných 333 tisíc Kč měsíčně, jen na tato dvě auta.
Miliardář z Floridy má navíc doma zástup dalších exkluzivit a Bugatti Chiron Hermès na cestě. Měsíční účty si snad ani nedokážeme představit, půjde skoro jistě o víc než 1 milion Kč. Možná i proto Khoshbin aktuálně přemýšlí o prodeji Veyronu Mansory, pokud tedy nespřádá v hlavě plány na další velkolepý nákup...
Iránský přistěhovalec vybudoval prosperující podnikání a teď může lidem popisovat nároky vlastnictví několika Bugatti - jde o statisíce korun každý měsíc
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 2 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 5 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva