Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
I takhle zdevastované auto umí šikovný Rus vrátit na silnice, s minimem dílů
9.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeho práci už jsme viděli, případy jako tento nám ale velí se k ní vrátit. Tohle auto byla totálka a stěží byste řekli, že s tím půjde ještě něco udělat.
Artur Tussik není jen tak nějaký karosář, to bychom vám jeho práci nepředstavovali, navíc opětovně. Je to karosářský mistr, který umí ze dvou totálek slepit „zdravé” auto. Z jistého úhlu pohledu je to odsouzeníhodná praktika, z jiného obdivuhodný kumšt - Artur pracuje opravdu pečlivě a zajímavá a hlavně drahá auta dokáže dávat dohromady velmi efektivními cestami.
Tentokrát pracoval na poměrně silně poškozeném BMW 4 Coupe. Poničené bylo tak moc, že z některých pohledů sotva poznáte, co je to za vůz, snadno ale identifikujete nepoškozené části - jejich počet se limitně blíží nule. Karoserie včetně nosných částí byla zdeformovaná v obou předních rozích, v pravém výrazně více než v levém, a do značné míry také v levém zadním rohu. Jak k tomu došlo, netušíme, ale zbytky vozu byly prodány v aukci pojišťovnou jako totální škoda.
Ty jsou obvykle používány jen jako zdroj náhradních dílů, u Artura ale podobné stroje vstávají jako Fénix z popela. Nekupuje a neprodává je sám, jako karosář pracuje pro klienty, kteří se tímto živí, což můžete a nemusíte brát jako morální ospravedlnění jeho aktivit, dnes se ale soustřeďme na technickou stránku věci.
Proslulý karosář dokázal i v tak extrémním případě pracovat především s originální karoserií. Nosné části zůstaly původní a byly narovnány, některé segmenty ale musely být vyříznuty a vyměněny za jiné, protože byly zdeformovány příliš. Na pravém předním rohu byly zčásti měněny i nosné prvky, ale hlavní nosník vespod zůstal původní. V případě některých vnějších panelů karoserie též stačila oprava, některé díly byly doplněny z jiných havarovaných aut, zejména pak levý zadní roh.
Artur tentokrát neměl na starosti úplnou opravu auta, které by záhy mohlo být prodáno jako zánovní, svěřena mu byla jen karosářská práce. Auto je tedy uvedeno do stavu, kdy je znovu schopno pohybovat se po vlastních kolech a má kompletní karoserii. Lakování a doplnění některých „drobností”, jako jsou třeba rozbitá skla, už bude mít na starosti někdo jiný. To jsou ale skutečně relativně jednoduché úkoly, což se o vytažení této čtyřky z hrobu říci nedá.
Podívejte se na to sami a posuďte, jestli tam náhodou neměla zůstat. Auto bude vypadat jistě znovu dokonale, neumíme ale říci, jak se bude chovat na silnici či jak bude umět odolat případné další nehodě. Arturova práce je přesto pozoruhodná a pohled na ni zajímavý. A je také nejlepším připomenutím, že každou vámi vyhlédnutou ojetinu je třeba řádně prověřit - ten skvěle vyhlížející vůz mohl klidně vzejít z něčeho takového a pokud to nevíte a neodpovídá tomu cena...
Auto v takovém stavu se zdá být neopravitelné, alespoň ne za rozumných nákladů
Dokumentace opravy startuje v době, kdy je částečně očištěná karoserie znovu postavena na kola
Zbytek už je historie, z naprosto poničené čtyřky se tu stalo znovu použitelné auto. Jak moc, je jiná otázka
Zdroj: Arthur Tussik@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva