Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
I „pouhé” BMW M3 E36 se dnes prodává za miliony, tady jsou dva případy
11.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW M3 generace E36 nepatří k těm nejvíce ceněným, také v jejím případě ale vzniklo provedení, za které si dnes sběratelé trhají ruce navzájem.
Velmi rychle po spuštění prodejů BMW M3 E36 se objevila poptávka po ostřejší variantě. Ta měla být lépe použitelná nejen fanoušky pro rekreační jízdu po okruzích, ale i pro amatérské i profesionální závodění, kde by mohla konkurovat věčně schopným Porsche 911. A BMW odpovědělo, verzí Lightweight.
Ta se objevila v roce 1995 a byla o nějakých 90 kg lehčí než standardní M3 E36. Neměla totiž klimatizaci, rádio, kůži na sedačkách nebo střešní okno a vnější panely dveří byly hliníkové. A nezůstalo jen u toho - vybírány pro ni byly motory s nejvyšším naměřeným výkonem, zmizel z ní omezovač rychlosti a naopak byl zkrácen stálý převod z 3,15 na 3,23, pro co nejlepší akceleraci. Upraven byl pak i podvozek, který je nižší a tužší.
A jedinečná je i na pohled. Charakteristická je M3 Lightweight zejména bílým lakem a šachovnicovými vlajkami v barvách BMW M na levém předním a pravém zadním rohu karoserie; jinak se nedodávala. A také tím, že je opravdu vzácná - údajně vzniklo pouze 126 kusů. BMW sice předem neřeklo, kolik jich hodlá vyrobit, vzhledem k ne úplně nízké jich ale více nevzniklo.
Dnes je to tedy sběratelský kousek, i proto, že valná část z oněch 126 vyrobených závodila a byla dále upravována. Najít sériovou M3 E36 Lightweight v dobrém stavu a s neposkvrněnou historií není nic jednoduchého. Dva kousky, který vidíte na fotkách, k nim ale patří - nikdy nezávodily, mají velmi dobře zdokumentovanou historii a nenajely skoro nic. V druhém případě doslova.
První má číslo šasí 07534 a v únoru 1996 byl jako nový prodán Maurovi Romagnolimu z Jižní Karolíny. Ten s ním jezdil do roku 2003, kdy ho prodal společníkovi jednoho dealerství BMW ve státě New Jersey. Tam se vozu dostalo „omlazení” - velkého servisu s cílem, aby byl jako nový.
Dnes má najeto něco málo přes 12 tisíc kilometrů a byl znovu na prodej. Objevil se včera v aukci na Amelia Island Concours d'Elegance 2017 bez minimální ceny, přesto změnil majitele za 145 tisíc dolarů (3,67 milionu Kč), takže opravdu nejde o levný špás. Zejména pak na to, že to je „jen E36”, která nepožívá tak kultovního statutu jako obě generace „okolo ní”. Vzácnost ale udělala své a stav jistě též.
Zmíněná cifra je ale málo na koupi dost možná nejzachovalejší M3 E36 Lightweight na světě, kterou vidíte na druhé sadě fotek. Najeto má pouhopouhých 160 km, tedy v podstatě jen byla koupena, uskladněna a sem tam servisována a projeta z nezbytné nutnosti. Vlastnilo ji několik sběratelů, až se dostala do rukou toho současného.
Ten ji nabídl k prodeji minulý měsíc na BAT a ačkoli za ni v aukci bylo nabídnuto až 154 tisíc dolarů, tedy 3,9 milionu Kč, nestačilo to na překročení minimální ceny. Představy majitele o hodnotě vozu jsou tedy extrémní, ale s ohledem na okolnosti pravděpodobně oprávněné. Nakonec, podívejte se na stav, tohle je prostě nové auto. I takové věci se tedy dnes dají koupit, ceny se ovšem pohybují kdesi v nebesích...
Tato M3 E36 Lightweight s 12 tisíci km právě změnila majitele za 3,67 milionu Kč
Na tuto se 160 km na odometru ani 3,9 milionu korun nestačilo
Zdroje: Gooding & Co, BringaTrailer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva