Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari nejbohatším nabízí i více než program XX, smetánka může řádit v F1
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Připadá vám program XX pro nejbohatší z bohatých dost výjimečný? Ferrari nabízí i víc, v rámci Formula One Clienti lze koupit i zánovní F1.
Na sklonku minulého týdne jsme zabrousili do Maranella, kde jsme si blíže přiblížili program XX. Ten je určen velmi bohatým klientům značky, kteří si mohou dovolit koupi okruhové verze silničních modelů. Poslední v řadě je přitom Ferrari FXX K, jenž by za pár let mělo dorazit také v evolučním provedení. I to ovšem bude muset zůstat v zázemí automobilky, na rozdíl od takového McLarenu P1 GTR či Astonu Martin Vulcan si jej klienti domů odvézt nemohou.
Je to i tak velmi prestižní záležitost pro pár desítek vyvolených z celého světa, není to však vrchol toho, co automobilka smetánce mezi smetánkou nabízí. Ještě zajímavější stroje a ještě více svobody skýtá program Formula One Clienti, který taktéž spočívá v okruhovém ježdění. Rozdílem ovšem je, že Ferrari v tomto případě nabízí movitým zákazníkům své nejlepší závodní vozy, včetně pár let starých monopostů Formule 1. Ty si navíc mohou zákazníci odvézt a ubytovat ve svých privátních garážích, většina klientely však i tyto exempláře ponechává v přímo v Maranellu.
Důvodem je náročná údržba, která nespočívá pouze ve financích, ale také ve zkušenostech s ní či snadném přístupu k dílům pd subdodavatelům. Zákazníci tak sice nemohou své známé ohromit monopostem F1 zaparkovaným v obývacím pokoji, nicméně na druhou stranu mají jistotu, že jejich vůz bude kdykoliv a během chvíle vlastně i kdekoliv připraven k okruhovému využití.
Zatímco do programu XX se lze (či spíše šlo) díky FXX K dostat s „pouhými” 2,7 milionu dolarů (asi 66 milionů Kč), do Formula One Clienti už cesta za známou cenu nevede. Bude pochopitelně ještě vyšší, hovoří se o částkách 3 miliony dolarů za jeden monopost a vyšších. Ty nejnovější budou pochopitelně nejdražší, Ferrari ale nabízí k odprodeji pouze vozy staré alespoň dva roky. Tímto způsobem má být zaručeno, že maranellská technika nepřejde ke konkurenci, což je důležité zvláště u speciálů, které dosáhly na mistrovský titul.
V tomto ohledu se video níže zaměřuje na tři monoposty, a sice na vůz Gillese Villeneuva z roku 1983, který vás nejspíše zaujme svým podivným „čumákem“. Dále na řadě je speciál z roku 2004, s nímž Michael Schumacher vyhrál 13 závodů v jedné sezóně a svůj poslední titul. Ve finále tu pak máme monopost Felipe Massy, který z něj v roce 2008 udělal na pár sekund Mistra světa. Ty všechny mají soukromé majitele, kteří je čas od času sami proženou po okruhu.
Přiložené fotografie ale ukazují perličky z celého programu Ferrari Clienti a stojí za zhlédnutí. Závidět tady je co, ale pochopitelně v dobrém - tohle bychom rádi okusili též...
































































Pohled na ef-jedničky ustájené pro zákazníky je fascinující, stejně jako možnost spatřit další výjimečné stroje současnosti i minulosti, které Ferrari shromažďuje
Zdroj: Roadshow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva