Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari nejbohatším nabízí i více než program XX, smetánka může řádit v F1
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Připadá vám program XX pro nejbohatší z bohatých dost výjimečný? Ferrari nabízí i víc, v rámci Formula One Clienti lze koupit i zánovní F1.
Na sklonku minulého týdne jsme zabrousili do Maranella, kde jsme si blíže přiblížili program XX. Ten je určen velmi bohatým klientům značky, kteří si mohou dovolit koupi okruhové verze silničních modelů. Poslední v řadě je přitom Ferrari FXX K, jenž by za pár let mělo dorazit také v evolučním provedení. I to ovšem bude muset zůstat v zázemí automobilky, na rozdíl od takového McLarenu P1 GTR či Astonu Martin Vulcan si jej klienti domů odvézt nemohou.
Je to i tak velmi prestižní záležitost pro pár desítek vyvolených z celého světa, není to však vrchol toho, co automobilka smetánce mezi smetánkou nabízí. Ještě zajímavější stroje a ještě více svobody skýtá program Formula One Clienti, který taktéž spočívá v okruhovém ježdění. Rozdílem ovšem je, že Ferrari v tomto případě nabízí movitým zákazníkům své nejlepší závodní vozy, včetně pár let starých monopostů Formule 1. Ty si navíc mohou zákazníci odvézt a ubytovat ve svých privátních garážích, většina klientely však i tyto exempláře ponechává v přímo v Maranellu.
Důvodem je náročná údržba, která nespočívá pouze ve financích, ale také ve zkušenostech s ní či snadném přístupu k dílům pd subdodavatelům. Zákazníci tak sice nemohou své známé ohromit monopostem F1 zaparkovaným v obývacím pokoji, nicméně na druhou stranu mají jistotu, že jejich vůz bude kdykoliv a během chvíle vlastně i kdekoliv připraven k okruhovému využití.
Zatímco do programu XX se lze (či spíše šlo) díky FXX K dostat s „pouhými” 2,7 milionu dolarů (asi 66 milionů Kč), do Formula One Clienti už cesta za známou cenu nevede. Bude pochopitelně ještě vyšší, hovoří se o částkách 3 miliony dolarů za jeden monopost a vyšších. Ty nejnovější budou pochopitelně nejdražší, Ferrari ale nabízí k odprodeji pouze vozy staré alespoň dva roky. Tímto způsobem má být zaručeno, že maranellská technika nepřejde ke konkurenci, což je důležité zvláště u speciálů, které dosáhly na mistrovský titul.
V tomto ohledu se video níže zaměřuje na tři monoposty, a sice na vůz Gillese Villeneuva z roku 1983, který vás nejspíše zaujme svým podivným „čumákem“. Dále na řadě je speciál z roku 2004, s nímž Michael Schumacher vyhrál 13 závodů v jedné sezóně a svůj poslední titul. Ve finále tu pak máme monopost Felipe Massy, který z něj v roce 2008 udělal na pár sekund Mistra světa. Ty všechny mají soukromé majitele, kteří je čas od času sami proženou po okruhu.
Přiložené fotografie ale ukazují perličky z celého programu Ferrari Clienti a stojí za zhlédnutí. Závidět tady je co, ale pochopitelně v dobrém - tohle bychom rádi okusili též...
Pohled na ef-jedničky ustájené pro zákazníky je fascinující, stejně jako možnost spatřit další výjimečné stroje současnosti i minulosti, které Ferrari shromažďuje
Zdroj: Roadshow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva