Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní
23.12.2014 | Marek Bednář
Fráze, že zdání klame, dostává při pohledu na tento 13 let starý Golf IV nový rozměr. Ve zrychlení mu umí konkurovat jen nejlepší supersporty.
Volkswagenů Golf jezdí po silnicích Evropy spousta a velké množství z nich je čtvrté generace. I když o špatná auta nešlo, vypadají všedně až nudně, však pod kapotou mají vesměs dieselové čtyřválce. Abyste potkali takový stroj se šestiválcovým benzínovým motorem, a že se tam běžně montovaly i mimo verzi R32, je skoro vzácnost. Už takové stroje dokážou být docela rychlé a nedat to znát, k dokonalému „spáči” ale mají přesto daleko.
To Golf IV, který vidíte na přiložených obrázcích, je z docela jiného těsta. Je označen jako R33 Turbo, což už samo o sobě budí zvědavost, zejména pokud jste fanouškem „lidových aut” z Německa. Pod kapotou tedy i tento stroj má 3,2litrový motor VR6, jen tu přibylo turbodmychadlo zvíci melounu a samozřejmě spousta dalších úprav včetně nové elektroniky. Výsledek? Devět stovek koní.
Ono turbo pod kapotou je model GTX4202 od firmy Garrett, který je schopen z některých motorů údajně dostat až 1 200 koní. Řídící jednotku zase dodala německá firma Trijekt. A počítejte také s tím, že ani vnitřnosti motoru nejsou sériové. Motor je spřažen s převodovkou z dieselového Tiguanu, sériová by očividně tak masivní přísun výkonu a točivého momentu, kterého nebude o mnoho méně než výkonu, nezvládla. A pochopitelně proudí na všechna kola přes systém 4Motion využívající mezinápravovou spojku Haldex.
Hodnota výkonu 900 koní platí při spalování bioethanolu E85, na který je vůz stavěn. Zvládne tedy pochopitelně i běžný benzín, ale budete se muset spokojit s o trochu nižším výkonem. A zrychlení? Hovoří se o 8,6 vteřinách, ale ne na stovku, nýbrž ze 100 km/h na 250 km/h. Dá se tedy rozumně očekávat, že stovka z klidu bude otázkou méně než čtyř vteřin, podle toho, jak rychle zařadíte, a na dvoustovce budete pohodlně do devíti.
To všechno s vnějším vzhledem čtyřkového Golfu ve výbavě nedaleké té základní; jsou tu dokonce i standardní litá kola, která měl tento stroj při výjezdu z wolfsburské fabriky. Pouze interiér, konkrétně zejména displej místo jednoho výdechu klimatizace na středové konzoli, ukáže, že stran techniky tu je ohromné množství změn. Tuningové srazy tedy asi moc neohromíte - dokud neotevřete kapotu či se nepostavíte na start čtvrtmílového sprintu.
A proč píšeme „vy”? Protože tento stroj si můžete za 29 990 Eur (cca 812 tisíc korun) sami pořídit. Jet pro něj nemusíte daleko, nachází se ve Vídni. Takže pokud vám zbyly nějaké peníze z vánočních nákupů pro sebe...
Zatímco zvenčí vypadá tento Golf úplně normálně, pod kapotou je vše úplně jinak
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva